obey-robots.txt
17 December 2017, 03:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

VPN

MasterT2
Hallo,

Ik ben erg op zoek naar een manier om een VPN verbinding op te zetten om in te kunnen loggen bij mij werk. Ik heb er zelf maar matig verstand van, en de helpdesk van alice stuurt me via een e-mail door naar dit forum (na me eerst telefonisch voor lul uitgemaakt te hebben trouwens).

Kan ik ergens een tread vinden of heeft iemand tips?

groet,
Thijs

RobertP
Hoi Thijs,

Voor een VPN verbinding is een VPN server nodig (die op je werk staat) en een VPN client (die je thuis achter de Alice lijn hebt). Ik zou je aanraden even contact op te nemen met de IT afdeling van je werk, zij moeten de VPN server opzetten en jou de gegevens geven (en bijbehorende software). Indien er bij jouw werk nog geen VPN server draait, dan moet je nog steeds contact opnemen met de IT afdeling van je werk (want als je het zelf doet, zijn ze er vaak niet blij mee)..

Ik werk met Cisco VPN, Open VPN en Array SSL VPN vanaf thuis bij diverse klanten en mijn baas en, behalve het wegvallen van mijn internetverbinding, heb ik geen problemen met VPN.

Groet, Robert

MasterT2
Beste Robert,

Bedankt voor je reactie. Op mijn werk heb ik inderdaad een VPN server draaien en voorheen toen ik nog bij UPC / Chello zat kon ik ook gewoon inloggen. De software heb ik nog en zelfs met de laatste update is dit niet werkend te krijgen. Ik krijg nu namelijk 1 seconde een verbinding waarna ik er meteen uitgegooit wordt.

Heb je nog meer tips?

groet,
Thijs

wise guy
Hallo Master,

Ook ik heb hier een VPN-Client draaien op de Copperjet zonder ooit een centje pijn te hebben gehad.
Toen ik in sep. voor de eerste keer ging inloggen via de VPN draaide het direct als een tierelier.

MasterT2
Hoi Wiseguy,

wat vreemd dat het bij jou wel in een keer lukt... heb je nog speciale instellingen in je firewall aan of uit staan?
gr. Thijs

birmaan
Hi,

Ik ben nog even in afwachting op het werken van mijn lijn (zie andere berichten).
Mijn sistuatie. Op kantoor staat de VPN server en ik heb een laptop waarop een VPN client staat. Als de laptop is aangesloten op de Alice lijn moet ik hiermee contct kunnen maken met de server van kantoor.

Nu op dit moment heb ik nog een verbinding met Tele2 en om het werkend te krijgen moest ik in het modem twee poorten open zetten (NAT port triggering heet het in dat modem). En dan werkt het perfect.
Of ik dit nu ook moet doen met het modem van Alice weet ik nog niet en moet ik nog gaan testen.

We zijn benieuwd maar ik moet eerst het werken van de lijn afwachten.

Groetjes,
Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenqute
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enqute-archief