obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 18:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

geen telefoon na portering

sappeur
beste medestrijders,
ook ik zit in de Alice val, na activatie van Alice Comfort zit ik vanaf 23 oktober op een actieve telefoon te wachten, tijdelijke nummer is nooit actief geweest en na portering op 3 nov heb ik helemaal geen telefoon meer.
Inderdaad zelfde als veel melders, lampje werkt wel maar telefoon niet, ik ga nu voor de zekerheid een oude met snoertje halen om te kijken of dit wel werkt maar lijkt me onwaarschijnlijk.
Tja, en dan de helpdesk, vanmorgen had ik er 1 aan de lijn die waarschijnlijk ongesteld was, begon gelijk agressief te reageren, ik heb haar duideljk gemaakt dat het de bedoeling was dat de klant boos mag zijn en niet het Call centre wijffie!

sappeur
Ik zag op het forum de reacties om een z.g. oude telefoon met snoertje te gebruiken.
Ik heb het geprobeerd en antwoord is negatief, doet niks, Modem stekker eruit opnieuw aanloggen geen resultaat.
Dus weer een probleem minder, Alice kan zich hier niet achter verschuilen em zal met een betere uitleg moeten komen

TCP_IP
Zit modem direct op ISRA punt ?
ISRA = je hoofd KPN aansluiting

Indien modem niet al te best is (ISRA gevoelig, zoals velen) kan het zijn dat er teveel ruis op de lijn zit. Met internetten merk je daar vrij weinig van maar met VOIP merk je dat direct.

Wat vaak gebeurt is dat modem op een wantcontactdoos word aangesloten, een vertakking vanuit ISRA.
Dat betekent dus vaak 5 of meer meter afstand, en kan dus funest zijn voor je telefonie !

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

sappeur
Ja,
modem zit direct op ISRA punt en verder is er ook niets hoorbaar in de hoorn.

TCP_IP
Ik kom van Online.gebruikers.eu en UPC.gebruikers.eu vandaan (beide beheerder) en zat eens op de andere fora te kijken ...
Aangezien Alice ook ADSL2+ is zullen de specs niet veel anders zijn.

Wat ik nog van mijn livebox weet is dat deze direct op ISRA moet, vooral imv telefonie.

Nus is mij alleen niet duidelijk wat voor modem Alice gebruikt ?

Maar telefonie lampje brand er dus op ?
KUn je op de configuratiepagina ook nazien of telefonie daadwerkelijk geactiveerd is (VOIP) en of er een tel.nummer vermeld bij word?

sappeur
Alice gebruikt een 1616-2p modem met spec: HLF-1616-2PNL88-03.

telefoonlampje brandt alleen als je de hoorn van de haak hebt of bij een draadloze het groene knopje bellen hebt ingedrukt.

Hoe kom ik op het configuratiescherm?

TCP_IP
Handleiding Copperjet 1616-2p

Configuratiepagina 192.168.1.1 (of 172.19.3.1)

Ik neem aan dat je daar ook statistieken kunt uitlezen !

In de handleiding staat ook hoe je het modem kunt resetten, dus naar fabrieksinstellingen. Bij sommige modems wil dit weleens helpen.
Modem haalt dan een configuratiebestand op bij Alice wat telefonie zou moeten activeren, in ieder geval daar gok ik nu even op.

Dus een kijken hoe het met statistieken staat op config pagina en of je iets over telefonie(voip) kunt nalezen. Daarna evt. modem resetten.

sappeur
TCP-IP
bedankt voor de informatie,
ik ga morgen even aan de slag, geef wel even een reactie van het resultaat.

William
Hoi sappeur,
bij jou is het ook niet veel beter hee

het zgn configuratiescherm kun je idd via http://172.19.3.1/ benaderen met de wachtwoorden die in de istallatie-bijlage zitten

Het ressetten hier, heeft bij mij niet geholpen, dus veeeel succes gewenst

ik heb wel wat verder gekeken en miss interesant voor TCP-IP, hier staat de techn. data van de copperjet in pdf.bestand, miss dat je er wat mee kunt, denk dat velen hier zich, bij je bevindingen aanbevolen houden
ftp://ftp.alliedd...2p_2.1.pdf

ook staat er hier een proggie om de copperjet naar de fabrieksinstellingen terug te zetten: ftp://ftp.alliedd...e/xDSL.htm 'ga 'm straks ff bekijken, hoe of wat ...in het ergste geval kom ik niet meer online Shock
----------------------------------------------------

gewoon een startpagina : vanalleseenbeetje

TCP_IP
Alleen is even uitzoeken hoe Alice telefonie levert.. is het gerelateerd aan MAC-adres van modem ? Zit er vantevoren een config file in (voordat modem geleverd word) of kan het modem een dergelijke config file ophalen ??

om op het modem te komen:

http://support.alice.nl/support_modem_copperjet1616.html

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen telefoon na portering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief