obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstappen Tele2 naar Alice - geen internet.

birmaan
Beste gebruikers,

Zo te lezen ben ik niet de enige. Jammer maar helaas Sad

Even vanaf het begin.
Ongeveer een maand geleden heb ik me aangemeld voor Alice internet + telefonie. Ik wil overstappen van Tele2 naar Alice. Ik heb thuis geen KPN meer, alle telefonie verliep al over de ADSL verbinding.
Gevraagd om op 1 december alles in te laten gaan. Het duurde het bijna twee weken voordat ik een bevestiging had dat alles inderdaad zou gebeuren, waren het dat de lijn al op 3 noveber geleverd zou worden. Dat schijnt weer te maken te hebben met het overnemen van het telefoonnummer en ik kom er niet onderuit om een maand dubbel te betalen. Zowel aan Tele2 als aan Alice.

Verder kreeg ik geen uitleg over hoe het verder zou gaan. Zelf ging ik er vanuit dat ik na het actief worden van de Alice verbinding, ik een error zou krijgen bij Tele2. Maar dat gebeurde niet en tot het weekend liep alles nog prima over de Tele2 lijn.
Toe kwam er vorige week (6 nov.) een email van Alice dat ik mijn modem nog niet had aangesloten en ze ook nog niet konden beginnen met de portering van mijn telefoonnummer. Ik gebeld en nu blijkt dus dat ik mijn modem moet aansluiten om alles in werking te zetten. Deze info had ik dus nergens gelezen.

Zo gezegd zo gedaan. Van het weekend begonnen om het modem van Alice op de lijn te zetten. Er hoeft geen splitter meer tussen, want ik heb geen analoge verbinding van KPN meer.
Modem staat aan. Power lampje, Ethernet lampje en ADSL lampje branden.
Ik naar de PC en een refresh gedaan voor de ipnummers. Keurig een nieuw ipnummer uit het Alice modem gekregen. So far so good.
Ik kan met de PC verbinding maken met het modem. Op de status pagina kon ik echter zien dat er geen WAN connectie was. Geen internet dus.

Het bellen naar Alice. Ik moest dus maar eens kijken welke ader paren er aangesloten zitten.
Oranje en wit op de twee onderste polen en een rood draadje tussen de beide rechtse polen.
Geen blauw-rood dus.
Op verzoek van de helpdesk eerst eens geprobeert om te wisselen en oranje en wit op de bovenste polen te zetten, maar dan krijg je dat het ADSL lampje alleen maar knippert en dan weer uit gaat.
Als ik de oranje en witte draden weer terug zet naar de onderste polen dan gaat het ADSL lampje wel aan en blijft aan. Op de status pagina van het modem staat ook een groen vinkje bij ATM - ADSL - Connected.

Helaas kan de helpdesk dus ook mijn modem niet zien. Er wordt een ticket aangemaakt voor de tweede lijns support, die moet de storiing verder uit zoeken. Dat kan dus wel 1 tot 10 werkdagen duren.
Ik hoop echt dat het gauw opgelost gaat worden want hier zit ik niet op te wachten.
Ik heb de verbinding nodig om thuis te kunnen werken en als ik de bericht nu op het forum lees dan denk ik dat er wel een KPN monteur langs moet gaan komen om een en ander te herstellen.

Wat zou er verder nog aan de hand kunnen zijn ? Wie het weet mag het zeggen.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat lopen en ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot zover mijn relaas Sad

Linda

biggetje
Ik kreeg na enkele dagen een bericht dat ze een week lang geprobeerd hebben m'n modem te detecteren en dat het nu opeens gelukt was.

Ik ben gelijk op zoek gegaan naar de kaboutertjes die aan mijn modem hebben gezeten, want ik heb nog wel meer klusjes voor ze.

Oftewel: modem met geen vinger aangeraakt en toch waren er ineens instellingen veranderd volgens Alice.

Goed, ik het modem weer op de pc aangesloten in de hoop dat ik verbinding zou hebben, maar helaas.

Gewoon er op staaan dat er een monteur komt en die pas weg laten gaan als je verbinding hebt !!. Cool

birmaan
biggetje schreef:
Ik kreeg na enkele dagen een bericht dat ze een week lang geprobeerd hebben m'n modem te detecteren en dat het nu opeens gelukt was.

Ik ben gelijk op zoek gegaan naar de kaboutertjes die aan mijn modem hebben gezeten, want ik heb nog wel meer klusjes voor ze.

Oftewel: modem met geen vinger aangeraakt en toch waren er ineens instellingen veranderd volgens Alice.

Goed, ik het modem weer op de pc aangesloten in de hoop dat ik verbinding zou hebben, maar helaas.

Gewoon er op staaan dat er een monteur komt en die pas weg laten gaan als je verbinding hebt !!. Cool

Het is toch te gek voor woorden dat er bij een overstap naar Alice een monteur van KPN moet langs komen.
Ik ben benieuwd wanneer ik iets te horen krijg en wat ze van plan zijn te gaan doen. Overdag is er vaak niemand thuis dus ik moet er speciaal voor vrij nemen waarschijnlijk.

Maar wat me verder nog het meeste verbaast is dat er wel een ADSL lampje brandt op het modem en toch werkt het niet. Wat houdt het branden van dit lampje precies in. Zoals ik het nu zie zeg ik dat alle kabels en aders wel goed zitten maar dat er bij Alice een storing is. Als ik de berichten op het forum mag geloven dan zou het weer een KPN probleem zijn.
Ik wordt er in ieder geval niet blij van en ik kan me nu de haren wel uit het hoofd trekken dat ik niet naar een andere provider ben gegaan.
Als deze problemen veroorzaakt worden doordat Alice op het BBnet netwerk zit en al mijn vorige providers op het KPN netwerk, dan hadden ze dit toch wel beter moeten aangeven.

Groetjes,
Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

biggetje
Ik heb al verschillende providers gehad die op het BBNed netwerk zitten en ik heb met geeneen (op Alice na dan) problemen gehad, dus daar ligt het probleem niet, wat ze je bij Alice ook proberen te vertellen.

birmaan
Bijna een week zonder internet en telefoon.
Het ticket voor de tweedelijns support schijn wel bekeken te zijn maar voor de rest is er nog niets gebeurt ..... Dit kan toch niet ..... Angry
Wat is er aan de hand en waarom moet het zo moeilijk zijn ?

Maar verder wel lekker door gaan met nieuwe klanten werven met mooie aanbiedingen.

Wat nu als het na de standaard 10 werkdagen nog niet werkt .... ik wil er dan wel vanaf maar dan ben ik waarschijnlijk ook mijn oude telefoon nummer kwijt.

Linda

If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

biggetje
Ik probeer al bijna een jaar mensen er van te overtuigen vooral GEEN Alice te nemen.

Als ik zo al die berichten lees vraag ik me af waarom men het dan tóch doet.

Van de admins mag ik niet meer zo negatief zijn, maar volgens mij spreken de berichten hier voor zichzelf.

Zo duidelijk, pardon slecht is Alice. Pfft

uranus1963
biggetje schreef:
Ik probeer al bijna een jaar mensen er van te overtuigen vooral GEEN Alice te nemen.

Als ik zo al die berichten lees vraag ik me af waarom men het dan tóch doet.

Van de admins mag ik niet meer zo negatief zijn, maar volgens mij spreken de berichten hier voor zichzelf.

Zo duidelijk, pardon slecht is Alice. Pfft

Ik doe dat ook, maar er zijn ook mensen die door schade en schande wijs moeten worden, waar ik helaas ook onder val, maar dan in de vorm die ISP uit te testen!!

Groet,

Uranus.

uranus1963
birmaan schreef:
Beste gebruikers,

Zo te lezen ben ik niet de enige. Jammer maar helaas Sad

Even vanaf het begin.
Ongeveer een maand geleden heb ik me aangemeld voor Alice internet + telefonie. Ik wil overstappen van Tele2 naar Alice. Ik heb thuis geen KPN meer, alle telefonie verliep al over de ADSL verbinding.
Gevraagd om op 1 december alles in te laten gaan. Het duurde het bijna twee weken voordat ik een bevestiging had dat alles inderdaad zou gebeuren, waren het dat de lijn al op 3 noveber geleverd zou worden. Dat schijnt weer te maken te hebben met het overnemen van het telefoonnummer en ik kom er niet onderuit om een maand dubbel te betalen. Zowel aan Tele2 als aan Alice.

Verder kreeg ik geen uitleg over hoe het verder zou gaan. Zelf ging ik er vanuit dat ik na het actief worden van de Alice verbinding, ik een error zou krijgen bij Tele2. Maar dat gebeurde niet en tot het weekend liep alles nog prima over de Tele2 lijn.
Toe kwam er vorige week (6 nov.) een email van Alice dat ik mijn modem nog niet had aangesloten en ze ook nog niet konden beginnen met de portering van mijn telefoonnummer. Ik gebeld en nu blijkt dus dat ik mijn modem moet aansluiten om alles in werking te zetten. Deze info had ik dus nergens gelezen.

Zo gezegd zo gedaan. Van het weekend begonnen om het modem van Alice op de lijn te zetten. Er hoeft geen splitter meer tussen, want ik heb geen analoge verbinding van KPN meer.
Modem staat aan. Power lampje, Ethernet lampje en ADSL lampje branden.
Ik naar de PC en een refresh gedaan voor de ipnummers. Keurig een nieuw ipnummer uit het Alice modem gekregen. So far so good.
Ik kan met de PC verbinding maken met het modem. Op de status pagina kon ik echter zien dat er geen WAN connectie was. Geen internet dus.

Het bellen naar Alice. Ik moest dus maar eens kijken welke ader paren er aangesloten zitten.
Oranje en wit op de twee onderste polen en een rood draadje tussen de beide rechtse polen.
Geen blauw-rood dus.
Op verzoek van de helpdesk eerst eens geprobeert om te wisselen en oranje en wit op de bovenste polen te zetten, maar dan krijg je dat het ADSL lampje alleen maar knippert en dan weer uit gaat.
Als ik de oranje en witte draden weer terug zet naar de onderste polen dan gaat het ADSL lampje wel aan en blijft aan. Op de status pagina van het modem staat ook een groen vinkje bij ATM - ADSL - Connected.

Helaas kan de helpdesk dus ook mijn modem niet zien. Er wordt een ticket aangemaakt voor de tweede lijns support, die moet de storiing verder uit zoeken. Dat kan dus wel 1 tot 10 werkdagen duren.
Ik hoop echt dat het gauw opgelost gaat worden want hier zit ik niet op te wachten.
Ik heb de verbinding nodig om thuis te kunnen werken en als ik de bericht nu op het forum lees dan denk ik dat er wel een KPN monteur langs moet gaan komen om een en ander te herstellen.

Wat zou er verder nog aan de hand kunnen zijn ? Wie het weet mag het zeggen.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat lopen en ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot zover mijn relaas Sad

Linda

Beste Linda,

Ook ik ben overgegaan van TeleNee naar Alice. Ik wilde Alice gewoon uitproberen. Niet nemen!! Je krijgt maar 1.5 Mbit van een afstand van je huis naar de centrale van nog geen 490 meter en dat met een snelheid van 1.5 Mbit. Dat moet je nog met 8 delen om daar Megabyte van te kunnen krijgen. Ik kan hie niet mee werken, dus heb ik opgezegd. Dei fabels, van at ik zag als fabels die ze vertelden bij de TD van Alice deugden van geen kant en ze hadden steeds meer smoesjes. Vanaf het begin heb ik storing met de telefoon, die ook door hun niet opgelost konden worden. Met het vervolg:"Meneer, we kunnen er niets aan doen". Nou daar kan dus gewoon ook geen 29,95 aan maandelijks bedrag tegenover staan. Dus betaal ik ze niet!! Geen show no do. We hebben aan Alice weer een oplichter in de Internetbranche erbij!!. Ik zou naar FreeOnline gaan; dan even bij VOIP Buster een beltelefoon aanmaken en dan kan je voor 2,50 per 30 dagen alle nummers bellen over 40 landen. De FOL Telefoon gebruik je voor binnenkomende telefoontjes.

Dan heb je voor 23,95 echt alles op internetgebied en dan heb je ook telefoon tot je beschikking.

Zo slecht is dat niet dus.

Succes

Uranus

uranus1963
birmaan schreef:
biggetje schreef:

Het is toch te gek voor woorden dat er bij een overstap naar Alice een monteur van KPN moet langs komen.
Ik ben benieuwd wanneer ik iets te horen krijg en wat ze van plan zijn te gaan doen. Overdag is er vaak niemand thuis dus ik moet er speciaal voor vrij nemen waarschijnlijk.

Maar wat me verder nog het meeste verbaast is dat er wel een ADSL lampje brandt op het modem en toch werkt het niet. Wat houdt het branden van dit lampje precies in. Zoals ik het nu zie zeg ik dat alle kabels en aders wel goed zitten maar dat er bij Alice een storing is. Als ik de berichten op het forum mag geloven dan zou het weer een KPN probleem zijn.
Ik wordt er in ieder geval niet blij van en ik kan me nu de haren wel uit het hoofd trekken dat ik niet naar een andere provider ben gegaan.
Als deze problemen veroorzaakt worden doordat Alice op het BBnet netwerk zit en al mijn vorige providers op het KPN netwerk, dan hadden ze dit toch wel beter moeten aangeven.

Groetjes,
Linda

Standaard staan ze allemaal goed en moeten alle providers erop werken. Dat is ook inderdaad zo. Alleen dat geldt voor Alice weer eens niet binnen in het ISRA punt. Je moet de rode en de blauwe draad vervangen door de witte en de gele. Dan kan je zien dat jouw modem werkt en dat je dan tot 1.5 Mbit internet hebt van Alice!! Uhm en dat je ook heel veel storingen aan de telefoon kan krijgen, die ze dan weer binnen 10 werkdagen voor je oplossen, als ze die oplossen. Want te vaak word door hun gezegd:"Ja, we kunnen er niets aan doen". Nou daar betaal ik geen 29,95 voor, want dat ikd an hun automatische incasso blokkkeer, ja sorry, daar kan ik dan ook niets aan doen".

bruno001
birmaan schreef:
Bijna een week zonder internet en telefoon.
Het ticket voor de tweedelijns support schijn wel bekeken te zijn maar voor de rest is er nog niets gebeurt ..... Dit kan toch niet ..... Angry
Wat is er aan de hand en waarom moet het zo moeilijk zijn ?

Maar verder wel lekker door gaan met nieuwe klanten werven met mooie aanbiedingen.

Wat nu als het na de standaard 10 werkdagen nog niet werkt .... ik wil er dan wel vanaf maar dan ben ik waarschijnlijk ook mijn oude telefoon nummer kwijt.

Linda

Hi Linda,

Ookheb ik probleem met de aansluiting, maar dat was het modem. Schrijf je klantnummer aan Nexagon, hij kan waarschijnlijk helpen. Heeft voor mij ook alles geregeld en snel (De helpdesk had na twee weken nog niet gereageerd en hij had het binnen 24 uur opgelost)
Wel belangrijk dat je het ISRA punt hebt, de oude KPN lijn heeft meestal 6 aders, rood en blauw, wit en oranje, geel en blank. Hangt er wel van af hoe oud je oriignele lijn is.

Het signaal zit volgens de meeste berichten op blauw en rood als je van KPN komt en anders op wit en oranje.
Het is niet normal dat er een extra verbinding tussen de polen in de ISRA doos zit. ISRA doos in de meterkast komt de originele lijn binnen en de kontaktdoos is daarop aangesloten. Misschien een installatie van de vorige bewoner?
KPN kan wit met oranje hebben aangesloten.
Als je de mogelijkheid hebt te meten, de goede lijn heeft 48-49 Volt.
Success

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 16 november 2008, 21:00

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen Tele2 naar Alice - geen internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief