obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Levering ADSL of ADSL2?

con
Allereerst wil ik even kwijt dat ik dit een zeer informatieve site vind en zeker niet te
vergeten het gegeven dat hier Alice-hulptroepen zitten, dat geeft de burger moed.

Nu mijn vraag. Ik ga binnenkort van FOL over naar Alice. Na onderzoek bleek
dat alleen BBned ADSL2 (KPN en Babyxl dus niet) levert in "mijn" centrale.

Wil dat per definitie zeggen dat Alice dan ook ADSL2 levert of zijn er situaties
dat er alsnog ADSL wordt geleverd?

De reden van mijn vraag is dat ik erg ver van de centrale afzit en men zegt dat op
lange afstanden ADSL2 (weliswaar bij lagere snelheden) meer stabiel is.

HG CC
Ik ben niet gek, ik ben anders.

uranus1963
con schreef:
Allereerst wil ik even kwijt dat ik dit een zeer informatieve site vind en zeker niet te
vergeten het gegeven dat hier Alice-hulptroepen zitten, dat geeft de burger moed.

Nu mijn vraag. Ik ga binnenkort van FOL over naar Alice. Na onderzoek bleek
dat alleen BBned ADSL2 (KPN en Babyxl dus niet) levert in "mijn" centrale.

Wil dat per definitie zeggen dat Alice dan ook ADSL2 levert of zijn er situaties
dat er alsnog ADSL wordt geleverd?

De reden van mijn vraag is dat ik erg ver van de centrale afzit en men zegt dat op
lange afstanden ADSL2 (weliswaar bij lagere snelheden) meer stabiel is.

HG CC

Beste man of vrouw,

Wilt u die fout niet maken!! Ik hoop dat u het nog kan terugdraaien. Ik ga juit van Alice naar FOL. Ik weet wat FOL doet en kan en dat het een uitstekende provider is; op basis van wat ik te horen heb gekregen en de testen, die bij mij zijn uitgevoerd. Alice geeft niet meer dan 1.5 Mbit downstream en zeggen 10 Mbit te leveren. Ze liegen de boel bij elkaar en ze geven niet wat ze moeten leveren. Doe dit niet. Blijf bij FOL zitten. Mocht het te maken hebben met de Telefoonkosten; please doe wat ik ook ga doen en dat is VOIP Buster nemen en dan 2,50 aan VOIPBUster Zoom betaln en je kan naar 40 verschillende landen gratius bellen. Je hebt gewoon uitstekend internet bij FOL, dus daar alleen om zou ik nooit overgaan. Ik heb hier een geschatte snelheid van 23.552 kb/seconde welke is meer dan 23,5 Mbit met FOL en dit in vergelijking met 1500 Kb/seconde ofwel 1.5 Mbit, die ik van Alice krijg. Ik kan mijn werk geeneens uitvoeren!! Ga lekker terug en ga bij FOL internetten!! FreeOnline beste provider van Nederland!!

Ik kan u nu al zeggen, dat u ook niet meer van Alice krijgt dan tot 8 Mbit Internet van Alice en dat ziet Alice heel ruim!! Je mag blij zijn, dat je maar 1.5 Mbit binnen krijgt.

Nog even een algemeen bericht. Dat een provider niet dat geleverd kunnen krijgen wat ze geleverd kunnen krijgen, dat heeft niets te maken met de provider zelf. Een provider is afhankelijk van de ADSL leverancier, waar hij een contract bij heeft. Dus Tele2 heeft Versatel als ADSL provider; Telfort; Compuserve en FreeOnline hebben Tiscali Holding als ADSL provider; Planet Internet; XS4all, lopen via KPN ADSL en er zijn wat kleinere providers die BBNED als ADSL provider hebben. Een ISP, zo word een Internet Service Provider ook wel genoemd als afkorting, verkopen alleen maar contracten en geven e-mailadressen uit. Doch ze lopen over de ADSL lijn van hun ADSL provider door de kabel van KPN, die overmachtige KPN. Dus dan zie je dat al die ADSL toeleveranciers allemaal ondergeschikt staan aan het feit wat KPN wilt leveren. Dus je moet kijken welke ADSL provider er ADSL2+ levert op uw adres en naar de ISP's die aangesloten zijn op die ADSL toeleveranciers, die ADSL2+ leveren moet je kijken welke providers onder die ADSL2+ toeleveranciers vallen. Dan neem je die provider, die je de zekerheid dan ook kan bieden, dat je ADSL2+ krijgt. Voorbeeld: BBNed, zo zeggen ze is de op 9 na de beste ADSL porovider van Nederland. Ik heb even gekeken, maar we hebben inderdaad 9 ADSL toeleveranciers in Nederland, dus ze hebben op een mooie wijze kenbaar gemaakt, dat ze de slechtste zijn van het land. Dan moet je daar dus niet naar toegaan. Mocht er een ISP zijn die over BBNed werkt, dan is het beter die provider niet te nemen. Laat Arthur van den Ende nu èn directeur zijn van BBNed en van Alice, die natuurlijkerwijs over BBNed loopt!! Dus Alice kan niet meer leveren als BBNed kan leveren, dus niks!! Dus Alice kan haar klanten niet behartigen, want BBNed kan niet leveren, wat Alice toezegt te leveren, want BBNed kan het niet leveren.

Ik zit nu al 18 jaar in de ICT en ik heb in Amerika AOL en andere ISP opgestart en naar voren gewerkt en ze zijn de bijna grootste van Amerika geworden, maar ik heb nog nooit van het begrip `klapperlijn' gehoord. Dat is een begrip door Alice in het leven geroepen of door BBNed, doordat het internet juist dan te snel zou gaan lopen. De modems zijn al zo afgesteld dat je van buiten naar binnen weliswaar 10 Mbit binnen krijgt, maar dat je vanuit je UTP kabel die van jouw modem naar de PC loopt maar met 1.5 Mbit kan werken en je kan die modems dus niet stellen, want daar hebben ze een verbod ingesteld. Dit is nu oplichting van de bovenste plank. Dan kunnen zij dus zeggen daar bij de TD van Alice dat alles open staat, maar in het modem staat alles potdicht, zodat er niets van internet naar buiten komt. Ook dat de telefoon dan ook niet meer werkt want de WAN staat ook dicht. Je kan dus niet in het modem komen, want dat is gecodeerd beveiligd, zodat zij de macht hebben om te bepalen wat jouw werkelijke snelheid word.

Ga niet naar Alice, dat bespaart u een hoop ellende.

Groet Uranus.
Gewijzigd door uranus1963 op 16 november 2008, 04:18

MisterSenseo
Leuke anti-reclame.........................
Maar er is ook een andere kant......
Wij hebben nu verschillende ISP's gehad,KPN,Tiscali en nu BBned,en wat wij hier hebben ervaren is dat ze ALLE 3 dezelfde snelheid leverden.
Op alledrie konden we met 20 Mbit downloaden,en de upload is nu bij Alice (BBned) de hoogste van alle drie.
Het hangt er dus helemaal vanaf.........1.hoe is je koperbekabeling die je huis binnenkomt..........2.wat is de afstand tot je centrale................en 3.wat is de kwaliteit van je eigen bekabeling binnenshuis.
Blijkbaar heb ik hier thuis een heel goeie koperdraadverbinding,en binnen doe ik alles zelf,ik ben ook pas 12 jaar met pc,netwerk en internet bezig.
Wel erbij vermeld dat ik niet met het oranje Copperjet modem werk,ik heb Alice Easy,maar met een Zyxel modem/router die ik nog uit de Tiscali tijd heb overgehouden.
Ik ben van mening dat elk willekeurig modem anders dan Copperjet betere resultaten behaalt om het simpele feit dat de kwaliteit van CJ modems ronduit slecht te noemen is.
Het nadeel is dat telefoon via Alice wel via CJ moet vanwege het VODSL systeem,wat op geen enkel ander modem kan buiten de in bruikleen zijnde expreriabox van KPN.

Conclusie:................
Bij de keuze van internet met telefoon is het raadzaam alle opties open te houden,bij alleen internet is Alice net zo goed ( of slecht) als elke andere ISP.

Ik heb gesproken hahahahaha

Ik vind dat je niet alleen de nadelen van BBned of Alice moet benadrukken maar ook naar voordelen moet kunnen kijken.

Een tot nu toe zeer tevreden klant van Alice
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

con
Ik ben een man.

Maar mijn vraag was; levert Alice per definitie ADSL2 als dit ook op de centrale aanwezig is.

uranus1963. . . .Ik ga juit van Alice naar FOL. . . . .
Nee, want anders had ik mijn vraag gesteld in het FOL forum.

uranus1963. . . .Ik weet wat FOL doet. . . .
In feite zeg ik niets slechts over FOL, ook zij zijn afhankelijk van de netwerkbeheerder wat
al een beetje in mijn verhaaltje naar voren kwam.

uranus1963. . . . Mocht het te maken hebben met de Telefoonkosten . . . .
Nee, ik hanteer zelf Voipcheap, is al een poosje de goedkoopste en betrouwbaar.

uranus1963. . . . Ik heb hier een geschatte snelheid van 23.552 kb/seconde. . . .
Als ik niet in het buitengebied zou wonen had ik bij FOL gebleven, zeker weten.

uranus1963. . . . Ik kan u nu al zeggen, dat u ook niet meer van Alice krijgt dan tot 8 Mbit . . . .
Ik zou al heel blij zijn met 1500kbps.

uranus1963. . . . Een provider is afhankelijk van de ADSL leverancier. . . . .
Dat had ik al aangegeven in mijn eerste bericht.

uranus1963. . . . Dus je moet kijken welke ADSL provider er ADSL2+ levert . . . .
Dat huiswerk heb ik reeds gedaan en blijkt dat BBned de enige is die op mijn lokatie ADSL2 levert.

uranus1963. . . . Ik zit nu al 18 jaar in de ICT . . . .
Ik niet.

MistersSenseo. . . .1.hoe is je koperbekabeling die je huis binnenkomt..........
2.wat is de afstand tot je centrale................en
3.wat is de kwaliteit van je eigen bekabeling binnenshuis.
En de antwoorden zijn 1. uit het jaar kruik met een overdosis aan rotte lassen,
2. om te janken hemelsbreed 4690meter, dan weet jij wel hoe laat het is, 3. goed
6 cm tussen ISRA en splitter, 15 cm tussen splitter en modem, rest draadloos, kortom perfect.

MistersSenseo. . . .Wel erbij vermeld dat ik niet met het oranje Copperjet modem werk. . . . .
Ik heb inmiddels uit het Abel en FOL tijdperk 2 modems, ik kan gelukkig kiezen.

Heb jij wellicht een antwoord op mijn gestelde vraag wat er geleverd wordt?

Welke netwerkbeheerder op mijn centrale zit zie je in de bijlage.

ADSL2
Gewijzigd door con op 16 november 2008, 11:54

MisterSenseo
Con,

Jouw centrale levert alles dus,alleen die oude bekabeling en de afstand tot je centrale gaan parten spelen..........je zult zeker wel ADSL2+ krijgen maar dat wordt automatisch vanwege de afstand minder,niets aan te doen........
Je zou gewoon Alice kunnen nemen en dan genoegen nemen met de snelheid die je krijgt.het touwtrekken bij de bedrijven om hogere snelheid af te dwingen leidt tot niet,is nog nooit iemand gelukt helaas.
Er staan elders op dit forum tabellen waar je kunt aflezen welke max snelheid je kunt halen bij welke afstand,daar is helaas niks aan te veranderen,de techniek zal ooit wel eens aangepast worden hoop ik voor je

Wonend in Tiel........is het misschien een optie om te denken aan UPC ?
Kennisen van mij wonen in Beuningen bij Nijmegen en die zweren bij de 24 mbit kabelaansluiting van UPC,ikzelf hou niet van kabel maar het is het overdenken waard ?

Succes met alles

Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

con
Ik woon in het buitengebied. Geen riolering, geen gas en al helemaal geen kabel.

Ik ben allang blij dat ik weer terug kom op mijn oude snelheid van 1200 a 1500 kbps.
Daarom gok ik op ADSL2 omdat dat op grotere afstand stabieler zou zijn.
Wat ik al eerder schreef, ik zit 4690 meter (hemelsbreed) van de centrale af.
met wortel 2 kom je op 6600meter en dat is eigenlijk een beetje het noodlot
tarten. Maar ik heb tenslotte al een zeer lange tijd 1200 kbps stabiel gehad.
Dus ik ga ervoor.

nexagon
De kaarten die BBned gebruikt op de centrale kunnen zowel adsl 1 als adsl 2 aan.
Dus geen probleem zou ik zeggen.

con
nexagon schreef:
De kaarten die BBned gebruikt op de centrale kunnen zowel adsl 1 als adsl 2 aan.
Dus geen probleem zou ik zeggen.

Kijk, toch een antwoord op mijn vraag, dank en duidelijk.

Uit de grond van mijn hart nexagon, ik hoop je nooit verder nodig te hebben . . . .

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Levering ADSL of ADSL2?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Compatibiliteits-issue Alice Internet ADSL Modem met Sitecom WL-309 router?? Eigen netwerk 9 01 januari 2011, 21:20
ADSL lamp op copperjet gaat niet meer uit Algemeen 5 16 augustus 2010, 21:24
ADSL/ADSL2+ Afstand/Snelheid ratio & Uitleg lijnwaardes Snelheid 11 22 juni 2010, 22:01
adsl werkt niet als de tv aan Klacht over Alice 5 21 juni 2010, 20:17
Experia SX551 (KPN ADSL2(+)) Alice met eigen modem 2 21 november 2009, 21:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief