obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Draadloos via Draytek Vigor 2600

jeroenmoolhuijsen
Hallo,

mijn internet via Alice (ik heb geen bellen via Alice) werkt prima direct met de netwerkkabel op het Alice Modem aangesloten. Nu nog draadloos. Ik heb een prima router uit het verleden; een Draytek Vigor 2600 We. Kan draadloos en heeft 4 vaste aansluitmogelijkheden.

Ik dus de Draytek met de netwerkkabel op het Alice Modem aangesloten. Ik zie het netwerk, kan verbinden, maar niet internetten!!!

Wat doe ik fout? Is de poort op mijn Draytek alleen een uitgaande poort. Zou toch niets uit moeten maken. Hoe moet ik mijn Draytek instellen?

Alvast bedankt!!! Jeroen

BMP
Doe de kabel van de Copperjet in een lan aansluiting, en probeer weer eens.
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

jeroenmoolhuijsen
Hallo,

Ik heb 5 poorten in mijn Daytrek. 4 (P1-P4) voor een netwerk kabel en 1 voor een telefoonkabel. Ik gebruik P1. Da's toch de bedoeling?

gr, Jeroen

BMP
Ja op die manier maak je er een switch/ accespoint van.

Gr BMP
Gewijzigd door BMP op 17 november 2008, 19:50
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

jeroenmoolhuijsen
Ok. Ik heb het modem en de router blijkbaar dus goed verbonden. What's next? Bepaalde instellingen op de router die niet goed staan?

alvast bedankt, Jeroen
"even alle redenen om aan mezelf te twijfelen :-)"

Sander24
Stap1:
Login op je draytek router (Moet dus even niet op je Copperjet aangesloten zitten) (voorkeur nu even met een utp kabel)

Stap2:
Schakel je DHCP van je draytek uit.

Stap3:
Schakel je wireless functie in en een beveilig deze.

Stap4:
Zorg dat er een utp kabel van je Copperjet naar 1 van je LAN ingangen (Dus niet de WAN!) van je draytek Router stopt.
Gewijzigd door Sander24 op 17 november 2008, 21:33

TCP_IP
Vergeet niet om Local lan ip van Draytek in 172.16.1.100 te veranderen bijvoorbeeld Wink
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos via Draytek Vigor 2600', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
draadloos met zyxel Eigen netwerk 3 20 oktober 2011, 23:55
Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet Algemeen 8 15 oktober 2011, 18:34
Draadloos Eigen netwerk 18 23 oktober 2010, 17:22
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief