obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:42
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Firewall Copperjet blokt opengestelde ftp poort

Fred FlinkStoned
Graag wil ik ftp'en dus heb ik de Copperjet 1616-2P netjes ingesteld om toegang te verschaffen tot mijn EM4060 netwerkdisk (met ingebouwde ftpserver), via de daartoe beschikbare opties onder "Security" in de Copperjet.
Met geen mogelijkheid te bereiken helaas.
De disk hangt aan een Sitecom WL-108 router en heeft een vast IP-adres van me gekregen.

Blijkt dat de enige blokkade de firewall in de Copperjet is; als ik die uitzet is de ftpdisk prima te bereiken.

Dit lijkt mij een foutje in de firmware; een firewall moet toch aan kunnen staan, en als enige de opengestelde ftppoort door te laten?

Nu moet ik als ik de ftpdisk wil gebruiken persé de firewall uitzetten met alle gevaar vandien.

Weet iemand toevallig hoe ik de firewall kan uitzetten en toch toegang kan krijgen tot die ftpdisk?

Bedankt alvast.

manuske411
Misschien een dag niet blowen! Je vraagt dat wat je net uitlegt te hebben gedaan!

Fred FlinkStoned
Beste Manuske (nr. 412 van de 15.000 Smile ,
Het probleem is zowel lastig te begrijpen als uit te leggen, anders zou dit forum ook niet vol staan met dergelijke problemen.

Ik wil gewoon ondanks dat ik gebruik maak van die EM4060 TOCH gebruik maken van die firewall.
Die wil ik daarvoor NIET uit hoeven zetten, zodat mijn netwerk TOCH beschermd blijft!
(sorry dat ik deze vraag stelde Angry )

BMP
Fred FlinkStoned schreef:
Graag wil ik ftp'en dus heb ik de Copperjet 1616-2P netjes ingesteld om toegang te verschaffen tot mijn EM4060 netwerkdisk (met ingebouwde ftpserver), via de daartoe beschikbare opties onder "Security" in de Copperjet.
Met geen mogelijkheid te bereiken helaas.
De disk hangt aan een Sitecom WL-108 router en heeft een vast IP-adres van me gekregen.

Blijkt dat de enige blokkade de firewall in de Copperjet is; als ik die uitzet is de ftpdisk prima te bereiken.

Dit lijkt mij een foutje in de firmware; een firewall moet toch aan kunnen staan, en als enige de opengestelde ftppoort door te laten?

Nu moet ik als ik de ftpdisk wil gebruiken persé de firewall uitzetten met alle gevaar vandien.

Weet iemand toevallig hoe ik de firewall kan uitzetten en toch toegang kan krijgen tot die ftpdisk?

Bedankt alvast.

http://portforwar...holink.htm

Kijk daar maar even,

Gr BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Fred FlinkStoned
Bedankt, maar zover was ik ook al BMP;
de schijf kan ik bereiken op die manier, maar alleen als ik de firewall in de Copperjet uit schakel.
Als ik de firewall aan zet dan kan ik niet bij mijn schijf van buitenaf. Het is dus of/of.
Maar ik wel en/en
Dus en bij mijn schijf en de firewall ingeschakeld.
Dat werkt bij mij niet tesamen terwijl ik het toch heb ingesteld zoals jij laat zien via Portforwarding.com
De vraag is dus hoe krijg ik die en/en-situatie voor elkaar?
Groetjes

Fred FlinkStoned
ik zie nu dat ik in mijn vorige post heb geschreven hoe ik de firewall kan uitzetten en toch bij die schijf kan komen.
ik bedoelde natuurlijk hoe ik die firewall kan AANzetten en toch bij die schijf kan komen.

inderdaad minder blowen Wink

BMP
Hmmm stel je CJ in op zipb, dan word hij een soort van doorgeefluik net als het @home modem, en laat dan de firewall van je router zijn werk doen.

De CJ staat standaard als router ingesteld, en met je sitecom er achter kan dat ook problemen geven.

Er staan genoeg topics over zipb, gebruik de zoekfunctie, succes.

Gr BMP.

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Fred FlinkStoned
Ik had gehoopt op een eenvoudige oplossing, zoals bijvoorbeeld een vinkje plaatsen of iets dergelijks Smile

Ik modder nog wel ff verder.........

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

MaXMhZ
Je kunt voor de CJ hardware firewall gewoon regels maken, net als voor een "gewone" software firewall. Gewoon een regel maken die communicatie van een bepaald IP en naar een bepaald IP via een bep. protokol toelaat. Dan kan de firewall verder aan blijven staan.

Fred FlinkStoned
Het was natuurlijk de bedoeling dat die portforwarding via de advanced security settings die taak zou reeds zou oppakken, door maar 1 poort open te zetten, maar het is een mooi bedacht alternatief; ga ik zeker proberen.
Dankjewel voor het meedenken.

Ik denk er overigens over om te gaan verkassen naar Telfort want als je in 3 weken tijd 2 keer een klaagbrief moet schrijven over de telefonieverbinding, die het telkens een avondje laat afweten, dan ben ik bang dat ik weer in het Abel fiasco ben beland, en ik ben niet van plan weer een half jaar in de stress te zitten.
Dat is trouwens weer een heel ander verhaal.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firewall Copperjet blokt opengestelde ftp poort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief