obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 04:06
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

sprong in het diepe

Rijswijker
Na 10 jaar internet via KPN, 6 jaar adsl van KPN en 6 jaar HCCnet/Xs4all nu de overstap aan het wagen naar Alice. De kostenbesparing is daarbij de doorslaggevende factor. Ik heb hiervoor anderhalf jaar geprobeerd om een goedkopere optie (IPB of direct adsl) via KPN te regelen, maar dat bleek telkens onmogelijk. Al die ellende ga ik hier niet vermelden, dat zou vele A4'tjes in beslag nemen.

Ik ben er al van uit gegaan dat een nieuwe ISP met zo'n aanbieding wat meer krediet moet krijgen ivm aanloopproblemen. Als ze me in ongeveer 6 weken hebben overgezet, ben ik al blij (dat was tenslotte ook de termijn die me bij maxstream in het vooruitzich werd gesteld, klaagde toen niemand over).

Maar goed, woensdag 09-10 me aangemeld, meteen bevestigingsmail, nu wachten op brief. I'll keep you posted!
---Soms denk ik wel eens.......maar over het algemeen niet.-------------

wollie123
Rijswijker schreef:
Na 10 jaar internet via KPN, 6 jaar adsl van KPN en 6 jaar HCCnet/Xs4all nu de overstap aan het wagen naar Alice. De kostenbesparing is daarbij de doorslaggevende factor. Ik heb hiervoor anderhalf jaar geprobeerd om een goedkopere optie (IPB of direct adsl) via KPN te regelen, maar dat bleek telkens onmogelijk. Al die ellende ga ik hier niet vermelden, dat zou vele A4'tjes in beslag nemen.

Ik ben er al van uit gegaan dat een nieuwe ISP met zo'n aanbieding wat meer krediet moet krijgen ivm aanloopproblemen. Als ze me in ongeveer 6 weken hebben overgezet, ben ik al blij (dat was tenslotte ook de termijn die me bij maxstream in het vooruitzich werd gesteld, klaagde toen niemand over).

Maar goed, woensdag 09-10 me aangemeld, meteen bevestigingsmail, nu wachten op brief. I'll keep you posted!

Succes toegewenst!

Bij mij duurde de aanvraag tot de oplevering 1 maand.
Ik neem aan dat je dit forum goed door hebt gelezen.
Je moet een aantal zaken voor lief nemen,zoals slecht bereikbare
Helpdesk,deze is ook nog duur en op zondag niet open.
De snelheid kan behoorlijk tegenvallen(bij mij slechts de helft dan de test weergeeft).
Verder werkt de modem bij mij goed,ik vind hem alleen erg warm aanvoelen.(goed geventileerd ophangen)
Telefoon is duidelijk
Bij sommige Streamradiostations duurt het even voordat deze stations startten.
De snelheid is bij mij 8mbit dl en 0.8mbit ul
Mijn zoon is tevreden met onlinegamen.(lage ping)
Verder wacht ik maar af hoe Alice zich de komende tijd gaat verbeteren,zoals zij beloven op hun internetsite.

Hoppy
Aanloopproblemen zijn er zeker, dit kun je verwachten. Er is geen één ISP die zonder problemen gestart is. Vaak hebben ze nog maanden de tijd nodig gehad om te stabiliseren.
Ik hoop dat het bij Alice snel op orde komt, de prijs is gunstig en als men waar kan maken wat men beloofd komt het wel goed.

Mensen die op zekerheid spelen kunnen beter nog even wachten en de kat uit de boom kijken. Daar hangt een prijskaartje aan want hun huidige abo blijft dan doorlopen. Het is dus een afweging welke situatie voor jou acceptabel is en wat het je waard is.

Rijswijker
Okee, inmiddels zijn we bijna 1 week en 4 werkdagen verder en is de brief die ik binnen 48 uur zou ontvangen nog niet binnen.

Op wat voor termijn hebben andere gebruikers hun brief ontvangen? Het gaat er me meer om dat ik anders de gevreesde helpdesk moet gaan bellen ivm een eventuele annulering waar ik ook veel over lees. Overigens had ik hier al wel rekening mee gehouden, maar ik hoopte anders.Frown

Rijswijker
Na vorige week (een onbeantwoorde) mail naar Alice gesturd te hebben, ontvingen we op zaterdag een brief waarin onze aanvrag bevestigd zagen. Binnen 2 weken zouden we een brief met opleverdatum moeten krijgen, die weer binnen 4 weken zou moeten liggen. Als dat zo is, zitten we dus precie aan de 6 weken die ik zelf al begroot had. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Ondanks wat communicatiestilte van Alice-kant, lijkt het redelijk te verlopen.

Overigens was de brief naar de buurman gestuurd (zonder toevoeging A) , maar stond op de contractgegevens wel de toevoeging A. Als de uiteindelijke aansluiting maar goed gaat............

Rijswijker
nog even gebeld ivm de toevoeging, het gaat erom dat als installatieadres het juiste adres staat vermeld, dat klopt dus. Overigens kreeg ik de eerste medewerkster na 10 seconden aan de lijn en de tweede na een krappe minuut. De lijn was wat gammel, maar de dames waren heel vriendelijk. Tot nu toe nog weinig te klagen dus.Grin

Rijswijker
Het lijkt er echt op dat de 6 weken die ik had gepland gehaald gaan worden. Vandaag ontving ik een mail dat mijn verbinding per 6-11 geactiveerd ging worden. Ook stond er in dat ik een tijdelijk nummer kreeg ten tijde van het overzetten (3 weken), dat naast mijn oude nummer blijft draaien. Benieuwd wanneer ik nu de Alicebox ga ontvangen. ALs het spul binnen is, ga ik opzeggen. Jammer van XS4all, blij voor KPN want klantonvriendelijk en duur.

Rijswijker
Okee, op maandag de Alicebox ontvangen. Hoop stekkers, splitter, a/b stekker. Spullen aangesloten en....uuuh...niks dus. Wat mij bevreemd is het feit dat ik helemaal nergens een inlognaam en wachtwoord voor het internetdeel heb ontvangen. Dat werkt toch niet automatisch via het modem? Ik neem toch aan dat ik mezelf moet aanmelden. Maar goed, dat lukt dus niet.

Gelukkig heb ik nu mijn xs4all nog om e.e.a. uit te gaan zoeken. Inloggen op de lounge lukte precies 1x, vervolgens een leeg scherm en nu niets meer.

Morgen de klantenservice maar belle. Toch een beetje jammer.

Rijswijker
14:00 uur nog niets

de 2e brief kwam per snailmail binnen, had ik dus al op de 9e via pdf

14:45 xs4all stopte ermee....het zou toch niet

14:47 bbnet copperjet er weer eens aangehangen...het werkt!!!!!!!!!

telefoon eraan, werkt ook.

09-10 aangemeld, 14-11 daadwerkelijk het spul werkend.

Dat is in ieder geval al tig keer beter dan kpn me de afgelopen anderhalf jaar heeft kunnen leveren. Als dit zo blijft ben ik een gelukkig mens.

Grin

Rijswijker
We zijn inmiddels een week verder. Vandaag de brief van KPN binnengekregen (via de buren, jawel), dat ze mijn adsl levering gaan beeidnigen. Vorige week ook nog de PDF brief met de lounge activering binnengekregen. Dat werkt inmiddels ook allemaal.

Mijn vaste lijn is er na 1 dag mee gestopt, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat ik de splitter en de AB stekker niet heb gebruikt. Als het goed is werkt alles weer wel als ik geheel overgezet ben (qua telefoon). Daar geef ik ze denk ik ook weer een weekje voor.

De snelheid is trouwens aaridg. Ik zit op 12 megabit download via payserver.

Lage ping, dus dat zit ook goed.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sprong in het diepe', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief