obey-robots.txt
21 September 2018, 04:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Bericht Alice: modem ontvangen, toch geld ingehouden

missellie
Wat een ramp. Ik heb eigenlijk na een poosje klagen over mijn verbinding toch ineens een snelle verbinding gehad. Ik was eigenlijk best tevreden. Totdat ik ging verhuizen. Op ons nieuwe adres konden wij geen internet van Alice ontvangen ivm ISDN dus overgestapt op telfort.
Het modem opgestuurt en bericht ontvangen dat zij hem wel ontvangen hebben (zie mailwisseling, onderaan starten)...
Toch boekt Alice zomaar 75 euro af. Het geld heb ik teruglaten boeken via incasso. Alice beweert het modem nu ineens niet ontvangen te hebben. Dit is toch ongelooflijk. Mochten ze een incassobureau inschakelen..ik ga desnoods door tot de rechtbank. Ik heb een officieel wettelijk bewijs (want zo ziet een rechter een email) dat ze wel het modem hebben ontvangen. Deze mailwisseling wil ik jullie niet onthouden...Overigens..je ziet steeds staan dat ik moet bellen, als ik bel zeggen ze dat ik moet mailen..als ik mail zeggen ze dat ik moet bellen..etcetcCool

Iemand nog een tip????

(SVP ONDERSTAAND BEGINNEN te lezen>>>>Wink

Mijn laatste mail aan Alice:

Geachte heer, mevrouw,

Volgens mij is e.e.a u niet geheel duidelijk. Zoals uit onderstaande emailwisseling blijkt heb ik al eens een klacht ingediend en is mij bevestigd via email door U! dat het modem inmiddels wel is ontvangen.

Nog een klachtenbrief is niet aan de orde. De mailwisseling is in mijn ogen afgehandeld.
De incasso heb ik terug laten boeken. De 75 euro is inmiddels teruggestort op mijn rekening.

Mocht u overwegen een incasso bureau in te schakelen. Ook hen zal ik dit incassobureau ook voorzien van de door u aan mij gestuurde email

waarin staat dat u het modem wel degelijk hebt ontvangen. Desnoods laat ik dit voorkomen bij de rechter. Ik zal ook

de rechter dan voorzien van de door Alice Klantengestuurde mail waarin staat dat het modem wel degelijk is opgestuurd.

Overigens om voor nieuwe klanten dergelijke misverstanden te voorkomen is het belangrijk volgens de PTT om de doos niet meer

middels een antwoordnummer aan u retour te laten sturen. De ptt weigert nl. in dat geval een pakketbon (opzendbewijs) voor

de klant aan te maken.

Nogmaals, onderstaande mail is een standaardbriefje en getuigt van weinig begrip van uwerzijds om inderdaad te lezen

dat:

Uw mail. Alice ID: 195088‏
Van: Alice (klantenservice@nl.alice.nl)
Verzonden: donderdag 16 oktober 2008 8:12:55
Aan:
Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft modem.

Uit onze administratie blijkt dat wij uw modem al hebben ontvangen, u kunt de brief negeren.

Ik verwacht van u dat u mij niet aangeeft dat IK een klachtenbrief schrijft maar dat U zorgt voor uw eigen
administratie en storing gezien onderstaande emailwisseling.
Gelieve e.e.a. dus zorgvuldig door te lezen.

Hierbij beschouw ik de zaak (dus het modem is door u ontvangen) als afgedaan. Het geld is weer op mijn rekening
en e.e.a. is dus nu definitief afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------

From: klantenservice@nl.alice.nl
To:
CC:
Subject: Uw e-mail. Alice ID: 232061
Date: Tue, 2 Dec 2008 15:06:42 +0100

Geachte mevrouw ,

Onze excuses voor de ontstane verwarring. Waarschijnlijk is er een storing opgetreden in het systeem dat de binnengekomen modems registreert.

U zou eventueel een klachtenbrief kunnen schrijven naar:

Alice
Postbus 1404
6501 BK Nijmegen

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 15 eurocent per minuut) of op http://www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

--------------------------------------------------------------------------------

From:
To: klantenservice@nl.alice.nl
Subject: RE: Uw e-mail. Alice ID: 229460
Date: Mon, 24 Nov 2008 14:04:53 +0000

Geachte Alice Team,

Dit is toch werkelijk niet te geloven!!!!!!!
Wilt u er AUB voor zorgen dat uw administratie op orde komt!! Zie bijgaande mail:

Uw mail. Alice ID: 195088‏
Van: Alice (klantenservice@nl.alice.nl)
Verzonden: donderdag 16 oktober 2008 8:12:55
Aan:
Geachte mevrouw ,

Uit onze administratie blijkt dat wij uw modem al hebben ontvangen, u kunt de brief negeren.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 15 eurocent per minuut) of op http://www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Ik geef u hierbij de opdracht per direkt het bedrag terug te storten op mijn rekening anders zal
ik per omgaande mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen!!!!!!!!! Het modem is verstuurd in de door
u aan mij gezonden doos en door U is bevestigd dat deze ook daadwerkelijk is ontvangen.
Dit is ongeloofelijk!!!!!!!! En zal door mij niet geaccepteerd worden.

Hoogachtend,

From: klantenservice@nl.alice.nl
To:
CC:
Subject: Uw e-mail. Alice ID: 229460
Date: Mon, 24 Nov 2008 12:26:43 +0100

Geachte mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft uw factuur.

De kosten van uw factuur bedragen de kosten voor het niet geretourneerde Alice modem. Voor het niet retourneren van het Alice modem staat een sanctie van €75,00. Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 15 eurocent per minuut) of op http://www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Rossi
De brief moet je negeren.

ratje
Dit zelfde is ons ook overkomen en wel enkel keren.

In oktober 2008 is onze modem kapot gegaan en hebben we een nieuwe opgestuurd gekregen waar we wel 14 dagen op hebben moeten wachten dus 14 dagen geen internet en geen telefoon (hiervoor ook geen geld terug gehad van alice).

Alle gesprekken die we hebben gevoerd met alice hebben we met de mobiletelefoon moeten doen( Ieder dag minimaal 1x gebeld waarom internet het nog niet deed voor ze na 5 dagen erachter kwamen dat de modem dan wel stuk zou zijn).

De modem op 5 november terug gestuurd op de rekening van eind november stond de modem wel op de rekening wegens het niet terug zenden volgens hun.
Hierover maar weer gebeld en zou veranderd worden als ik het bonnetje van de ptt even op kon sturen .
Dit gedaan en wat schertst mijn verbazing ja je geloofd het niet de modem staat weer op de rekening van januari 2009 dit keer .
Weer gebeld en weer alles opgestuurd nu een schriftelijke brief gehad dat het verrekend was .
(Dus nu maar hopen dat het ook werkelijk zo is en hij straks niet weer op een rekening staat)

Dus mensen kijk je rekeningen na en hou alles van alice vast of print het uit denk niet dat het zomaar is opgelost .

En nog zo iets leuks wat we ook nog hebben gehad omtrent een rekening van november 2008
Wij krijgen een brief van een incassobureu(EDR) dat er nog een rekening niet betaald zou zijn .
Wij zo dom als we zijn gelijk de rekening betaald een dag later zitten we alles eens uit te pluizen en hebben maar eens met de EDR gebeld om welke rekening het eigenlijk ging want
volgens ons gepluis moest alles betaald zijn.

Blijkt de rekening al lang betaald te zijn waar het om ging.
Dus maand premie teveel betaald plus incasso kosten wat niet voor ons is omdat de
rekening allang betaald is .

Nu al 2 keer gemaild met alice hoe ze dat gaan verrekenen ?
terug storten of met de openstaande factuur recht trekken .
Nu weer een mailtje terug gehad dat we het schriftelijk moeten sturen met
handtekening anders kunnen ze niks doen .

Hebben hun geen boekhouding ???????????
Ze kunnen toch ook zien wat er betaald is ?????????????

Al met al ben ik aardig klaar met alice denk dat ik mijn abbo maar op ga zeggen
er is altijd wel iets met ze en je moet zelf overal achteraan om je teveel betaalde
terug te krijgen of je moet weer alles opsturen wat zolangzamerhand op een boek werk
gaat lijken

ratje
even een update hoe het nu verder is gegaan .

17-04-2009 een aangetekende brief verzonden met uitleg en gevraagd om het teveel betaalde
aan de EDR terug te storten of te verreken.

29-04-2209 antwoord retour van alice en jawel hoor het teveel betaalde aan de EDR wordt verrekend met ??????? ja ja daar is die weer de MODEM (die op 05-11-2009 al terug gezonden is).

07-05-2009 weer een aangetekende brief naar alice verzonden en gevraagd om uitleg .
Waarom wij al vanaf maart niet meer kunnen bellen maar er wel telefoon kosten op onze rekening staan ???,waarom de modem iedere keer weer op de rekening staat en waarom
wij nog steeds geen restitutie hebben ontvangen van het teveel betaalde aan de EDR en
de telefoon.
En gevraagd om een schriftelijk antwoord retour binnen 14 dagen (nu al 3 weken terug)
alle bewijsstukken weer mee gestuurd.
Bonnetje TNT van terug stuur datum modem
Brief van de EDR
Brief van TNT post (ik heb gevraagd of hun de modem konden opsporen)
Kopieen van eerder verzonden emails en aangetekende brief .
Uitdraaien van de bank met factuurnummers en betaal bewijzen

29-05-2009 Nu maar weer een email verstuurd en om uitleg gevraagd want
al die aangetekende brieven kosten ook handen vol met geld .

Maar tot op heden nog niks geen antwoord ontvangen van alice

Dus mensen kijk uit met alice als ik mijn geld terug heb dan is alice voor mij verleden tijd
en stap ik over naar een andere provider .

wordt vervolgd
Gewijzigd door ratje op 29 mei 2009, 10:20

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bericht Alice: modem ontvangen, toch geld ingehouden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief