obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 06:08
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

nieuw modem

macmenco
Moest even op de alice site zijn om instellingen op te zoeken, zie ik een nieuw modem in aantocht. De Fritz!Box 5124, al noemt Alice hem AVM 5125 en stopt er zo te zien eigen firmware in. Grootste verschil met de copperjet is volgens mij de VoIP i.p.v. VoATM. Iemand al ervaringen ?

Rossi
nee heb nog geen Voip training gehad Pfft

bruno001
macmenco schreef:
Moest even op de alice site zijn om instellingen op te zoeken, zie ik een nieuw modem in aantocht. De Fritz!Box 5124, al noemt Alice hem AVM 5125 en stopt er zo te zien eigen firmware in. Grootste verschil met de copperjet is volgens mij de VoIP i.p.v. VoATM. Iemand al ervaringen ?

Als je al ALice hebt, gaan ze je geen VOIP geven, blijft toch VoDSL. Kijk eens bij Telfort, die biedt VOIP en daar zijn de klachten over wegvallen download als de telefoon gaat. Je kan op de Copperjet ook FreeVOIPBuster draaien, kost niks extra, goed geluid en tegen 2,50 per maand heb je ook een nummer. Misschien heb je dan twee opties voor bellen zonder iets bijzonders te doen.

nexagon
Alice zal straks ook op Voip gaan Wink

Alex
@bruno001 Is freeVOIPBuster wat anders dan VOIPBuster?

Ik ben bezig een website op te zetten over voip. Alle info is welkom.

Zie: VOIP-Bellen
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Rossi
nexagon schreef:

met een mooie witte modem ipv de oranje broodtrommel Wink

bruno001
nexagon schreef:

@nexagon
Zal best, maar volgens Alice bronnen beginnen ze er voorlopig nog niet aan om de sinasappels te vervangen(zijn toch 75 euries waard). Hoewel, wel cool om een koud wit kastje te hebben, moet de CV weer een graadje hoger gezet worden. Is de Fritz wit?

Wat is dan het voordeel van ALice boven Telfort, daar klagen ze dat de download stopt als de telefoon overgaat. Of Alice moet een systeem hebben om een hogere capaciteit te bereiken op de lijn. Als er nog meer afgaat heb je geen ADSL2+ maar gewoon 8 Mb op ADSL, dus ook wat KPN IPB aanbiedt, zou KPN de lijnen verbeteren voor Alice?
Ik heb met het brakke modem een poosje Voip gebruikt, zonder download gaat dat prima, maar met een Torrent zie je gelijk je download instorten of je gesprek valt weg.

Ben wel benieuwd wat het gaat worden, krijgt de Helpdesk wel wat te verduren met het omschakelen.

bruno001
Alex schreef:
@bruno001 Is freeVOIPBuster wat anders dan VOIPBuster?

Ik ben bezig een website op te zetten over voip. Alle info is welkom.

Zie: VOIP-Bellen

@Alex,
Noodgedwongen moest ik iets proberen http://evaphone.com/ Maar ik denk dat er zat andere oplossingen zijn, voor 2,50 per maand is ook met registratie mogelijk, ik geef nog de voorkeur aan een gewone telefoon, voor mij VOIP alleen in noodgevallen.

BMP
bruno001 schreef:

@nexagon
Zal best, maar volgens Alice bronnen beginnen ze er voorlopig nog niet aan om de sinasappels te vervangen(zijn toch 75 euries waard). Hoewel, wel cool om een koud wit kastje te hebben, moet de CV weer een graadje hoger gezet worden. Is de Fritz wit?

Nou volgens mijn bron krijgt iedereen in 2009 dit modem.

http://www.alice....m/avm5125/

BMPWink
Gewijzigd door BMP op 16 december 2008, 20:13
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

bruno001
@BMP

Iedereen die een nieuw contract sluit met Alice: Ja, vanaf Maart / April

Bij het modem staat de volgende informatie.
Voor alle huidige abonnees:
Vraag: Ik heb nu een Copperjet modem, kan ik dat omruilen voor dit modem?
Antwoord: Nee, dat is niet mogelijk. Indien u momenteel een Copperjet modem gebruikt zult u een Copperjet blijven gebruiken. Dit heeft te maken met de werking van de telefoniedienst en grote verschillen tussen de oude en nieuwe modem.

Kan natuurlijk veranderen als Alice naar een andere eigenaar gaat?
Gewijzigd door bruno001 op 16 december 2008, 23:36

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuw modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief