obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 03:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperjet + Sitecom DC-202

netraam
Ik heb sinds vorige maand hier in het studentenhuis Alice. Hierbij hebben we de Copperjet gekregen. We proberen nu al onze tweede router, maar zodra deze ertussen gezet wordt dan valt Alice constant weg en is er ook amper te spreken van inladen van pagina's.

Conclusie: iets staat niet goed in de router.

Ik heb verschillende topics gelezen en toegepast op het probleem. DHCP server uitgezet e.d. Maar niets wil baten. Mis ik iets waar het fout gaat?

Groeten,
Maarten

birmaan
Hi,

Ook ik gebruik een router (WAP) achter de de CJ van Alice.
Het CJ modem staat gewoon standaard, zoals je hem krijgt van Alice.
De netgear router is bij mij is meer switch dan router. Hierop staat de rest van mijn netwerk aangesloten (bekabeld en draadloos).

De netgear router eerst zonder netwerk geconfigureerd waardoor het gebruik maakt van dezelfde iprange als de CJ. DHCP uit en een vast ipadres.

Dan eerst de CJ uit, kabels goed doen en dan aanzetten. Wachten tot alle lampjes weer branden. Dan de kabel van de CJ naar de netgear router aangesloten (niet op de WAN poort van de router) en dan de router onder stroom.

Daarna de rest van het netwerk aangesloten op de netgear router.

De aangesloten computers krijgen een ipadres van de CJ en in de CJ heb ik alle poorten geforward naar de netgear router.

Of dat ook jou bedoeling is met je netwerk weet ik niet maar misschien help het een beejte.

Suc6,
Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

netraam
Bedankt, ik zal het morgen eens proberen.

Is het niet de bedoeling dat het internet ook werkt via de WAN poort?

bruno001
netraam schreef:
Bedankt, ik zal het morgen eens proberen.

Is het niet de bedoeling dat het internet ook werkt via de WAN poort?

Bij mij wel, CJT direct op WAN poort van mijn ASUS NT Wlan, deze krijgt een IP van de Copperjet. Vervolgens hangt mijn bestaande netwerk daar achter, De Asus is mijn DHCP voor mijn eigen netwerk, daar hangen dan ook 2 Linksys, een Netgear en een E-tech in voor de aansluitingen van server, printer, en 3 PC's. Alles draait zonder problemen, maar als je een server wil opzetten die je van buiten kunt bereiken moet je ook eens zoeken naar ZIPB voor portforwarding, je kan ook je hele netwerk via de LAN poort aansluiten, maar dan moet de CJT als DHCP alle aansluitingen bedienen en afhankelijk van je programma's moet je wel de adressen van alle units ergens gaan noteren. Als je al directe links heb met vaste adressen, moet je binnen je netwerk ff zoeken wat waar zit, nu heb ik vaste mapping van de stations, ook voor backup etc. Wel opletten voor instelling van je Gateway IP adres van de DHCP instellen anders kom je niet naar buiten.
Ik had al een netwerk voordat ik Alice heb genomen, dus voor mij was dit de simpele oplossing. Snelheid maakt niets uit, direct met een cross op de CJT of Wlan via de Asus, alles maximale snelheid.
Dus het kan wel. Misschien dat er problemen zijn met Torrents.

BMP
Hmmm net wat Bruno zegt torrents is zeer nadelig voor je snelheid, je zegt studentenhuis hoeveel pceetjes hangen er aan, en meestal zij de studenten aardig ijverig met torrents Smile

P2p werkt met veeeel connecties die je internet zo traag maken als dikke stroop, verminder connectie (upload) of ga over op usenet.

ook gaan programma's als limewire enz automatisch opstarten dus zonder dat je het in de gaten hebt heb je veel connecties/verkeer.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

netraam
Ik zit er meestal alleen op, zodra er al een tweede pc bijkomt (zonder torrents) gaat hij filppen. Als ik alleen zit (zonder torrents) flipt hij al. Dus een beetje apart.

Alles wat hierboven staat heeft niet mogen baten.

BMP
heb je er een wifi router achter de copperjet of een switch??

netraam
Geen WiFi. Lopen hier netjes allemaal draden door het huis.

Ik heb nu net eerste de copperjet aangezet. Zodra alles knipperde de kleine utp kabel naar de router. Router aangezet en laten opstarten. Vervolgens heb ik er 2 kabels ingestopt, die van mezelf en mijn buurman. Vooralsnog loopt hij lekker. Kan het zijn dat het probleem hem in 1 van de andere 2 kabels zit?

BMP
dus een gewone bedrade router, doe de kabel van de copperjet even in een lan poort ipv de wan poort, en kijk dan weer even.

netraam
Dat heb k gister ook geprobeerd, maar daar kreeg ik niet eens internet mee. Ik weet niet wat ik dan precies in moet stellen?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet + Sitecom DC-202', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief