obey-robots.txt
17 December 2017, 03:23
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

Afscheid Alice telefonie

jap
Aangezien Alice telefonie nog steeds niet naar behoren werkt, heb ik besloten om afscheid te nemen van Alice telefonie. Ga nu proberen om m'n abo om te zetten naar Easy en terug naar KPN. Kosten aan KPN zijn 11,24 oversluitkosten en 18 euro voor belvrij avond-weekend per maand. Is 8 euro duurder per maand en overdag tot 19:00 uur je telefoontikken betalen, maar hij werkt in ieder geval altijd (en ik zou zelfs nog kunnen inbellen als ADSL eruit ligt). Overigens was de support van Alice richting mij goed te noemen, aangezien ik (na lang genoeg zeuren) een 2de lijns support e-mail adres heb die zeer snel reageerde op telefoon problemen (en nee, dat geef ik aan niemand). Maar ja, als die kan melden dat de BBned voice-gateway problemen heeft en niet weet wanneer het wordt opgelost, dan heb ik daar natuurlijk weinig aan. En geduld heb ik ook gehad, want ik heb het toch 9 maanden uitgehouden met Alice telefonie met bijbehorende problemen.

Internet ben ik zeer tevreden over, dus dat probeer ik om te zetten.

En nu maar afwachten of, hoe en hoe snel ik dit voor mekaar krijg Frown.

Rossi
Als je wilt overstappen van Comfort naar Easy, moet je eerst Comfort opzeggen en dan Easy aanvragen.

jap
Rossi schreef:
Als je wilt overstappen van Comfort naar Easy, moet je eerst Comfort opzeggen en dan Easy aanvragen.

Op de website is Alice er vrij duidelijk over :
Alice website:
U kunt ook van Alice Comfort naar Alice Easy overstappen.

Modem:
U heeft geen nieuwe modem nodig indien u van product veranderd.

Kosten:
Er zijn geen kosten verbonden aan het wijzigen van uw Alice product.

Of het in werkelijkheid ook zo makkelijk is moet nog blijken.

*Edit*

Net nog even de KPN gebeld en een overstap is niet mogelijk, Ik kan wel een nieuwe lijn aanvragen voor 47 euro... Nu weet ik weer waarom ik bij de KPN weg ging.
Gewijzigd door jap op 05 december 2008, 10:07

nexagon
problemen bij bbned gateway toch grappig als dat niet bekend is bij bbned zelf dan.
95 % is eindgebruiker zelf
Gewijzigd door nexagon op 05 december 2008, 23:02

bruno001
@nexagon,
Jij werkt niet bij de Alice helpdeskSad Ze moeten toch iemand anders de schuld toeschuiven, anders moet de tweede lijn in actie komen.
btw die oranje straalkachel doet het al 16 dagen op 9,5 Mb Cool , kun je volgende week nog eens kijken of ik hoger kan intrainen NL00124543, bij het testen slaat hij direct op maximum, dus misschien zit er ietsje meer in de lijn, hoeft bij 14 toch nog niet te gaan klapperen?
Thx
Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 06 december 2008, 01:32

Ildren
Is dit probleem opgelost met telefonie?
Anders raad ik u aan om contact op te nemen met de klantenservice van Alice, zei zullen u verder helpen.
0900-1560.

@Bruno, er word door Alice geen directe snelheidsverhogings-aanvragen geaccepteerd. Er worden stabiele instellingen in uw "Oranje Staalkachel" geprogrammeerd, als u op een lagere snelheid zit, zal dit zijn redenen hebben. Maar wel draait dit allemaal op super-safe.
Normaal gezien kun je bij je snelheid dik 40 a 50% optellen.
Normaal gezien kun je hier melding van maken bij Alice "Dat alles eerst sneller was, en dat uw modem van hun kant gereset moet worden, of dat u de oude instellingen weer terug wilt."

Hopelijk helpt dit jullie beiden,
Hoogachtend.
Menon

bruno001
Menon,

Bedankt voor je commentaar. Het is mij idd bekend dat je geen snelheidsverhoging kunt aanvragen, dit was een opmerking aangezien ik nooit een klapperlijn heb gehad maar een brak modem, dat is vernvangen. Bij het testen van het modem is mijn profiel lager gezet, maar volgens de test en de afstand moet ik ca 16Mb kunnen halen en trainde de copperjet in op 9,5.
Nu heb ik de gain gewijzigd en heb ik 10,6. Gezien het feit dat alle koper in mijn wijk al 30 jaar onder de grond ligt, heb ik weinig vertrouwen in de test van Alice met 16 tot 20 is beschikbaar, waar natuurlijk wel leuk mee wordt verkocht maar hoeft dat niet waar te zijn want in de bevestiging staat duidelijk tot 20Mb en niet 16 tot 20 Mb.
Ik accepteer wat ik heb, hogere snelheid en lagere kosten bij Alice en ik hoop nog steeds dat het ooit zal gebeuren dat Alice die 16 tot 20 Mb uit de test ook zal leveren. Ik ga niet mijn adem inhouden, want dat overleef ik vast niet.
Wil ik echt een garantie op hogere snelheid moet ik kabel nemen, maar de naam van die provider wil ik niet eens uitspreken, dat zijn volgens mij de grootste stumpers ooit.

gr
Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afscheid Alice telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief