obey-robots.txt
18 December 2017, 21:23
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

nieuwe aansluiting

thcrecordz
hallo,

ik heb een brief gekregen met het bericht dat mijn internet is aangesloten van alice. ik had al de box met de modem ontvangen. Ik heb alles aangesloten volgens mij ook goed want de ethernet en de adsl lampjes branden gewoon maar ik heb geen internet. Ik kan ook niet in de modem komen met 172.19.3.1 hoe kan dit?

nog een vraag in de handleiding van alice op alice.nl staat dat je de splitter weg kan halen als je oude nummer geporteerd is maar ik heb geen telefonie besteld alleen internet. Moet die splitter er tussen blijven of kan die er gewoon uit?

Ik had een nieuwe lijn bestel van kpn omdat ik geen telefoon had aangesloten op het moment ik weet niet of dat wat uitmaakt?

bruno001
Kijk eens hier: http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=920
of zoek op faq

Staat de pc op automatisch IP adres verkrijgen, bij status moet IP adres staan in dezelfde range als de copperjet.

thcrecordz
ik zal even kijken hij staat gewoon op automatisch ip verkrijgen

thcrecordz
er staat helemaal niks het is wel aangevinkt maar er staat verder niks in en bij die link moet je op een gegeven moment in de modem komen maar dat kan ik ook niet

thcrecordz
nee dat is het juist internet werkt niet

thcrecordz
internet waar ik nu op zit is op mijn laptop draadloos van de buren

thcrecordz
dit is draadloos van de buren op mijn laptop

thcrecordz
de modem is aangesloten aan de kabel in de meterkast en de rode crosskabel heb ik achter in de pc zitten en aan de muur (waar die andere kabel van is die in de modem gaat) ethernet lampje brandt gewoon en adsl lampje ook maar geen internet

bruno001
Dan moet de PC een IP adres krijgen van de copperjet:
172.19.3.2 255.255.0.0.
gateway 172.19.3.1
en 2 dns servers
kun je zien in status, en dan 2e tab

als daar iets anders staat, geef dat dan eens.

thcrecordz
ik heb nou de mijn laptop direct aangesloten met de modem en er komt te staan beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
Ipadres: 169.254.88.71
subnetmasker: 255.255.0.0
verder niks

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuwe aansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Vanaf aansluiting geen telefoon Storing 4 29 maart 2010, 11:37
Aansluiting Webcare Alice 1 24 november 2009, 00:24
Nieuwe aansluiting en geen internet Klacht over Alice 7 05 juni 2009, 17:34
Basis handleiding voor nieuwe alice klanten, gemaakt door gerJ. Frequently Asked Questions 9 19 mei 2009, 15:31
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief