obey-robots.txt
13 November 2018, 22:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

VPN verbinding via de Copperjet 1616 + Airport Express

liffus
Door de router-functionaliteit van de Copperjet moet je op het Airport Express de DHCP-server uitschakelen (brugmodus). Het draaiend krijgen van het netwerk was daarna zo geregeld (Apple is erg gemakkelijk), echter wilde de VPN verbinding van mijn vrouw niet werken.

Vele gesprekken met Alice technische ondersteuning later was ik nog niet wijzer. "We ondersteunen geen VPN". Uiteindelijk na het testen van diverse instellingen en andere modems, wifi apparaten, e.d. om bepaalde zaken uit te sluiten lag het probleem bij de IP-reeks zoals uitgegeven door de Copperjet.

De meeste modems met DHCP-server geven IP-reeksen uit beginnend met 192.168.x.x. en 10.x.x.x. De Copperjet echter de 172.19.x.x reeks. Waarom ontgaat mij, maar nadat ik de instellingen op de Copperjet heb veranderd in de 192.168.x.x reeks draaide alles weer normaal, inclusief de VPN verbindingen. Bij deze dus een oproep aan Alice om de "normale" IP-reeksen op het modem in te stellen!! Voor de IT goeroes onder jullie is dat zo weer verholpen als je toch iets anders wil, maar dan kunnen wij leken zonder problemen ons access point en VPN draaien...

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, want het heeft mij en de IT afdeling van mijn vrouw hoofdbrekens een maand gekost om hier achter te komen!! En dat nog los van problemen met een klapperlijn en een kapot modem.

MasterT2
beste liffus,

het ziet er naar uit dat ik het zelfde probleem als je vrouw heb. Ook ik kan geen vpn verbinding meer maken sinds ik Alice heb. Ik ben bijna wanhopig, ook door die erg fijne helpdesk die je niet verder kunnen helpen. Een voornemen van 2009 was om alice de deur uit te zetten, maar dit is een beetje een laatste poging.

Kun je mij vertellen hoe je de instellingen van de de Copperjet hebt veranderd in de 192.168.x.x reeks?

groetjes
Thijs

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN verbinding via de Copperjet 1616 + Airport Express', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief