obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:59
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

Welke Draadloze Ethernet modems zijn Aliceproof???

kingpin1966
Ik heb op dit moment Tele2 compleet (ADSL + Voip) en wil graag overstappen naar Alice Comfort.
Omdat ik nog al veel spullen draadloos heb, waaronder een printer, is de meegeleverde Copperjet 1616 (evt. met access point) geen optie omdat hij maar 1 ethernet poort heeft.

Ik zal voor de duidelijkheid even aangeven wat er allemaal aan PC apparatuur in huis staat:

1 Apple Imac (draadloos)
1 HP Notebook van mijzelf (draadloos)
1 Acer Notebook van mijn vader (draadloos)
1 Brother MFC Netwerk printer (met kabel rechtstreeks in modem van Tele2).

Welke modems zijn een beetje Alice-proof?
Gewijzigd door kingpin1966 op 12 december 2008, 17:59

bruno001
Je kunt in dit forum zoeken op Linksys, de WRT54Gxx wordt door veel gebruikt, instelling kun je hier ook vinden.
Zelf heb ik een Asus 300NRT, is sterker in signaal en werkt bij mij beter als de Linksys, er staan ook nog opties met Zyxel, dus redelijke keus. Als je huidige modem niet retour moet, kun je hem ook achter je copperjet hangen, hoef je niet veel aan te passen, alleen de copperjet op een LAN poort en iets wijzigen inje DHCP instellingen.

kingpin1966
bruno001 schreef:
Als je huidige modem niet retour moet, kun je hem ook achter je copperjet hangen

Da's jammer, want die moet idd. wel terug worden gestuurd.

Moet de Copperjet wel altijd tussen de linksys en het netwerk of kan het ook zonder?
Wat is makkelijker?
Gewijzigd door kingpin1966 op 13 december 2008, 14:02

bruno001
kingpin1966 schreef:
bruno001 schreef:
Als je huidige modem niet retour moet, kun je hem ook achter je copperjet hangen

Da's jammer, want die moet idd. wel terug worden gestuurd.

Moet de Copperjet wel altijd tussen de linksys en het netwerk of kan het ook zonder?
Wat is makkelijker?

Bij comfort moet het wel, de copperjet ondersteund als enige VoDSL / VoATM, bij Easy is het niet noodzakelijk, dan kun je met de instelling uit het forum ook een andere modem aansluiten. Voordeel is dat je via de LAN zelf VOIPBuster kunt draaien, dan heb je een tweede (bijna) gratis telefoon.
Alice heeft ook een VOIP bij comfort, maar dat is in de testfase, dus ik weet niet of jij VOIP krijgt.
Let wel op, bij problemen ondersteund Alice alleen als de copperjet is aangesloten, deze haalt ook de nodige instelling op bij Alice voor DNS etc. Dus als je niet zo bedreven bent kun je beter een draadloos accesspoint achter de copperjet aansluiten, ook die instelling staan op het forum. Je kunt dan wel gelijk kiezen voor een goed WLAN op N en deze is nu toch redelijk geprijst, zowel Linksys als Asus en je kunt met een USB stick tenminste de hogere snelheid benutten.

Jackdaw
Je hebt modems en routers. Ik denk dat je in de geval de router bedoelt, die voor verdere verdeling van het netwerk/internet door het huis verzorgt. Ik heb zelf de Alice modem laten hangen en daarachter een Linksys WRT54G2 hangen met opensource DD-WRT firmware. Draait allemaal prima. Ik heb de Alice verbinding ook getest met een Linksys WAG354G modem en dat ging ook prima (geen VoIP support op dat apparaat).

bruno001
Jackdaw schreef:
Je hebt modems en routers. Ik denk dat je in de geval de router bedoelt, die voor verdere verdeling van het netwerk/internet door het huis verzorgt. Ik heb zelf de Alice modem laten hangen en daarachter een Linksys WRT54G2 hangen met opensource DD-WRT firmware. Draait allemaal prima. Ik heb de Alice verbinding ook getest met een Linksys WAG354G modem en dat ging ook prima (geen VoIP support op dat apparaat).

Correct, alleen is de LinksysWRT54g maar een G en gezien het aantal apparaten op WLAN (3) denk ik dat een WLAN N Router het aantal gebruikers beter kan bedienen. Je kan natuurlijk ook een een G router nemen en de slechtste verbinding vervangen door Netgear Powerline, kost iets meer als een wireless extender, maar je hebt geen problemen met teruglopen van data.

peppep
Ik gebruik de ASUS WL-500g (niet meer zo nieuw, maar werkt nog altijd), en die werkt prima. Geen crosscable nodig om aan te sluiten op CJ.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke Draadloze Ethernet modems zijn Aliceproof???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
2 maanden+3 modems+3x monteur=frustratie Storing 4 27 september 2010, 10:39
Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice Frequently Asked Questions 45 08 september 2010, 10:43
Copperjet 1616-2p Ethernet Niet Geconnect Algemeen 1 13 augustus 2010, 19:54
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief