obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 20:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Mac adress clonen in Copperjet

Black Tiger
Misschien dat er hier gebruikers zijn die dit weten maar ik zoek me te pletter op google en nergens te vinden.

Heb hier een Copperjet 1616-2P (nee niet van Alice) en kan dus gewoon overal bij, zowel via de web interface alsook via telnet, beiden in admin mode. Hij was Annex-B en is inmiddels al geflashed naar Annex-A etc.

Maar ik wil graag het mac-adres van die Copperjet wijzigen (clonen dus), krijg het alleen niet gevonden.

Is er iemand die weet hoe je dit met de Copperjet 1616-2p kunt doen?
Greetings, Black Tiger

redlek
Volgens mij staat er iets in de handleiding van bij allied data daarover, weet niet of je dit bedoelt maar...

Default MAC Address: Use the MAC address of the CopperJet on the WAN side.
MAC address: Fill in the MAC address that you want to use on the WAN
side

Black Tiger
Ja dat bedoelde ik wel, handleidingen kan ik immers ook lezen.Smile
Maar het gaat mij er om waar preceis dat je het wijzigen kunt want dat is nergens te vinden.

Uiteindelijk heb ik het vannacht zelf gevonden, bij de wan instellingen kun je op het tabblad RFC1483 klikken en daar zie je dan ook MAC staan, daar kun je een macadres invullen, alleen lijkt hij dat niet te gebruiken want ik kreeg mijn oude ip er niet meer terug.

De copperjet ligt nu weer in de kast want ongeveer elke 2 minuten verbreekt dat kreng de verbinding en gaat dan weer syncen dus dat is ook niks gedaan.Sad

Maar toch bedankt voor je reactie!Wink
Greetings, Black Tiger

Black Tiger
Copperjet werkte vannacht goed na opnieuw flashen met een switch ertussen. Wel geen voip er in gehad, dus hopelijk lag het daar niet aan.

Het clonen van het macadres werkt niet zoals het zou moeten zo te merken.
Krijg niet mijn eigen ip adres terug bij Telfort, wat ik bij andere modems wel krijg bij het clonen van het mac.

Dus als iemand toch weet hoe het wel moet... graag!

Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mac adress clonen in Copperjet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief