obey-robots.txt
21 September 2017, 07:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding met DNS server weg

LelyBob
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken valt bij mij de verbinding met de DNS servers weg. Ik weet niet of dit door het nieuwe modem komt (oude was stuk gegaan) of wellicht mijn instellingen op de pc's.

Op beide pc's staat DHCP ingeschakeld en uiteraard ook in het copperjetmodem,achter het copperjet heb ik een switch staan welke de pc's en nas server verbindt.

In deze situatie heeft het spul 9 maanden goed gedraaid, de helpdesk zegt veel weerstand achter het modem te meten en adviseerd de crosskabel te vervangen, dit heb ik gedaan zonder succes.

Wie kan me helpen?

LelyBob

wise guy
LelyBob schreef:
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken valt bij mij de verbinding met de DNS servers weg. Ik weet niet of dit door het nieuwe modem komt (oude was stuk gegaan) of wellicht mijn instellingen op de pc's.

Op beide pc's staat DHCP ingeschakeld en uiteraard ook in het copperjetmodem,achter het copperjet heb ik een switch staan welke de pc's en nas server verbindt.

In deze situatie heeft het spul 9 maanden goed gedraaid, de helpdesk zegt veel weerstand achter het modem te meten en adviseerd de crosskabel te vervangen, dit heb ik gedaan zonder succes.

Wie kan me helpen?

LelyBob

Een tip. Gebruik OPENDNS
Geeft de minste problemen.

208.67.222.222
208.67.220.220

LelyBob
Hoi Wiseguy,
Waar vul ik dit in? In de Copperjet of netwerkkaarten in de pc's en nas?

redlek
Log in op je copperjet
Ga naar DNS CLient Setting ( staat halvewege )
Hier kun je dan je DNS servers toevoegen en verwijderenWink

http://172.19.3.1/configuration/dns_client.html

bruno001
De InterNL servers werken ook zonder problemen, krijgt de copperjet automatisch bij het opstarten.
Vul in elk geval niet de servers in uit de Alice folder bij TCP IP instellingen, die zijn fout.
InterNL DNS servers zijn:
217.149.196.6 en 217.149.192.6

LelyBob
Klopt deze staan standaard in de copperjet, Die andere servers heb ik erbij gezet, nu maar even kijken of het probleem opgelost is.

LelyBob
Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik moet nog steeds het modem herstarten, dan wordt het toch maar wachten op Alice of er moet iemand die zegt "dit moet je doen".

MisterSenseo
LelyBob schreef:
Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik moet nog steeds het modem herstarten, dan wordt het toch maar wachten op Alice of er moet iemand die zegt "dit moet je doen".

Ik lees dat je die DNS nummers erbij hebt,maar de originele nummers moet je wel weghalen anders pakt hij toch de eerste nummers

Dit moet je doen:

Alle nummers indien moegelijk weghalen,dan invullen als eerste 208.67.222.222 als 2e 208.67.222.220,alles saven,modem rebooten,weer naar die nummers,en alles wat niet met 208 begint verwijderen,weer saven,weer rebooten en dan heb je als het goed is je OpenDNS nummers erin,die altijd goed werken.

Succes
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

LelyBob
Ik ga het proberen dankjewel, jullie horen nog

LelyBob
Allen,

De opendns ip adressen in de copperjer gezet echter zonder resultaat. Na een kort nachtje slapen toch weer het modem moeten resetten om te kunnen mailen en internetten.

Wie heeft er nog ideeën? de helpdesk van Alice in iedergeval niet

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding met DNS server weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief