obey-robots.txt
19 September 2017, 21:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Geen internet :S heb alles geprobeerd.

Ronkeuren
Beste mensen,

ook ik ben overgestapt op ASDL + Tel van Alice.
Eerder heb ik tele2 en telfort gehad.

Alles is met tele2 en telfort perfect gegaan geen problemen kwa aansluiting.
12-12-2008 zou mijn internet actief zijn op me adres maar had 11-12-08 nog geen
modem ontvangen, ik heb dus vandaag 17-12-08 eindelijk me modem ontvangen ik dus alles aansluiten zoalsi k ook gewend was met tele2 en telfort maar wat zie ik asdl lampje brand totaal niet :S wel ethernet. nou goed ff kijken in me modem etc etc maar wat zie ik daar allemaal staan en ik weet niet of dat zo moet :

PPP Connection: Cable disconnected
Connection Authentication: PPP Username/Password PPP Settings...
PPP Dial-On-Demand: Disabled

Port Type Connected Line State
DSL atm Down
Ethernet ethernet - N/A

bij DSL staat ook een rood kruisje.

Is me kabel nu niet goed aangesloten naar asdl line-in van e modem of ligt het aan de telefoon doos van kpn ?

Hoop dat iemand me kan helpen heb alice gebeld maar moet 10 dagen wachten ivm kpn monteur ofzo.

ook heb ik me punten na gekeken ivm rood blauw en oranje wit.
Ik heb nu boven aangesloten WIT LINKS / ORANJE RECHTS
Ook heb ik ROOD / BLAUW geprobeerd maar dan krijg ik nog steeds het zelfde.

Bij tele2 en Telfort werkte gewoon ROOD / BLAUW!!

HELP!!!

bruno001
Ronkeuren schreef:

PPP Connection: Cable disconnected
Connection Authentication: PPP Username/Password PPP Settings...
PPP Dial-On-Demand: Disabled

Port Type Connected Line State
DSL atm Down
Ethernet ethernet - N/A

bij DSL staat ook een rood kruisje.

Is me kabel nu niet goed aangesloten naar asdl line-in van e modem of ligt het aan de telefoon doos van kpn ?

Hoop dat iemand me kan helpen heb alice gebeld maar moet 10 dagen wachten ivm kpn monteur ofzo.

ook heb ik me punten na gekeken ivm rood blauw en oranje wit.
Ik heb nu boven aangesloten WIT LINKS / ORANJE RECHTS
Ook heb ik ROOD / BLAUW geprobeerd maar dan krijg ik nog steeds het zelfde.

Bij tele2 en Telfort werkte gewoon ROOD / BLAUW!!

HELP!!!

Ron,
Als je onder en boven zegt, isdat de WCD? in de ISRA zitten de draadjes meestal naast elkaar, zijn natuurlijk ook andere kastjes.
Controleer eens of je werkelijk de inkomende doos van de KPN hebt en wissel dan tussen rood + blauw of oranje + wit. Het hangt er van af wat de KPN heeft doorgezet voor Alice. Als je kunt meten, dan heb je op het goede paar ca 49 V.
Best mogelijk dat van de ISRA naar de WCD maar twee aders aangesloten zijn.

suc6
Bruno

Rossi
PB anders je klantnummer
Gewijzigd door Rossi op 18 december 2008, 18:21

Ronkeuren
zo ff wat nieuws van mijn kant, vrijdag met alice gebelt omdat ik nog geen internet had/heb
jaja meneer ze zijn er druk mee bezig zeiden ze ik zeg als ik dinsdag (vandaag) geen internet heb dan wil ik er met spoed vanaf! en hij kon dit wel begrijpen.

Vandaag dus nog steeds geen internet en ik ga tegen 3 uur bellen.
mis dat rossi nog tips heeft aangezien ik hem mijn klanten nummer heb doorgegeven.

PFFF

Daftman
EDIT: Ik ben maar even mijn eigen topic begonnen. Welke provider ga je nu heen Ronkeuren?
Gewijzigd door Daftman op 23 december 2008, 19:58

Ronkeuren
Ik heb de brief op de post gedaan. (Aangetekend)
ik wil er vanaf.

ben het zat!

ik zie dat bij het isra punt in de meterkast dat wit en oranje helemaal niet aangesloten is.
die zitten los en twee bruine zitten los iemand tips ?
Gewijzigd door Ronkeuren op 23 december 2008, 16:58

bruno001
Ronkeuren schreef:
Ik heb de brief op de post gedaan. (Aangetekend)
ik wil er vanaf.

ben het zat!

ik zie dat bij het isra punt in de meterkast dat wit en oranje helemaal niet aangesloten is.
die zitten los en twee bruine zitten los iemand tips ?

Ron,

Is altijd mogelijk dat KPN het alice signaal op het tweede paar heeft gezet, dus oranje+wit. Blauw+rood is het originele paar.
Je kan proberen blauw met oranje te wisselen en rood met wit in het ISRA punt, dan gaat het van het ISRA punt verder met
oranje is dan blauw in je verbindingskabel naar WCD en wit is dan rood in die kabel. dan hoef je de WCD niet te wijzigen.

Om te testen kun je ook een los snoertje nemen (zo kort mogelijk), aan het ene einde en RJ11 stekker direkt in de copperjet en aan de andere kant de draadjes rood en blauw in die kabel verbinden op het ISRA punt, of naar KPN rood + blauw of naar KPN oranje en wit. Wel bij elke test de voeding van de copperjet eraf halen en na aansluiten weer de voeding erin.

Elke verbinding van ISRA naar de vierpolige WCD kan beschadigd zijn, dus even testen met een nieuw snoertje kan wonderen doen. Geef de copperjet bij elke poging wel 5 minuten de tijd om op gang te komen.

Als je een alternatief modem heb, ook al is het geen ADSL2+, kun je met de instelling die je hier in het forum vindt, in ieder geval testen of er een signaal op de lijn staat. Kun je dat niet is de optie monteur of Alice eruit, heb je geen garantie dat het bij een ander wel werkt.

kun je zonder ADSL kabel wel in de copperjet komen en de status uitlezen?
Gewijzigd door bruno001 op 24 december 2008, 00:22

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet :S heb alles geprobeerd.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief