obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:23
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

verbindbaar worden

frarimo
Ik word helemaal gekShockShockShockShock
Heb de copperjet 1616 met mijn eigen belkin router
Voorheen werkte het allemaal prima, ik had een modem van casema met mijn Belkin
nu ben ik overgestapt naar Alice, waar ik overigens nog geen spijt van heb.
maar de copperjet instellen,,,,, wat een ramp. SadSad
Belkin is in Engels maar dat kan ik aardig volgen en stelde deze dan ook altijd zelf in, ook bij andere mensen. Cool
Ik heb de faq gebruikt die bij alice geleverd word, maar elke keer als ik invul wat ik moet doen, krijg ik een foutmelding.
Ik wil gewoon, net als vanouds mijn poorten open zetten als ik daar behoefte aan heb.
kan nu amper gebruik maken van mijn utorrent, supertraag en constand het bericht dat ik niet verbindbaar ben.Angry
is er nou niemand die mij in gewoon duidelijk Nederlands kan uitleggen wat ik moet doen?? FrownFrown

Ik heb in de belkin zoals stond beschreven, de DHCP uitgeschakeld, toen moest ik ipconfig draaien en daarna weer ipconfig/renew. Hier blijft hij dan hangen en ik heb geen verbinding meer. DHCP maar weer snel aangezet
Alles maar weer , voor de zoveelste keer, opgestart en gelukkig werkt het weer.Smile
Maar nu nog de poorten openen

HELP????????????????????????????

BMP
Probeer de kabel van de copperjet in een lanpoort van de belkin met dhcp uit, dan zou het een gewone switch wifi accespoint moeten zijn.

Reset de copperjet.

Dan met ipconfig in de dosprompt kijken wat je interne ip is naar de copperjet.

Dan bij reserved mapping de poort 4x invullen start end enz,

en bij internal het ip wat je bij ipcofig hebt verkregen en bij TYPE let op! belangrijk! TCP selecteren.

Dan add reserved mapping, daarna bij configuration / save config, als je dat niet doet dan onthoud de cj de instellingen niet na een stroom uitval.

Succes.

BMP
Gewijzigd door BMP op 19 december 2008, 20:41
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

frarimo
Nou ik weet het niet meer hoor
heb alles geprobeerd hoe u het heeft beschreven, maar begrijp niet hoe ik aan de interne ippoort kom
krijg constand hetzelfde resultaat.

ik geef het op en ga volgend jaar opnieuw bekijken hoe het wel gaat lukken.

hartelijk bedankt voor uw hulp zover, ik heb het even opgeslagen, zodat ik er nog eens naar kan kijken.

ook heb ik de alice tool gedownloaded en precies proberen te installeren zoals het aangegeven staat.
maar ook hier loop ik vast op, verander het ip adres in 172.19.3.1 dan geeft hij alweer een foutmelding aan.

het zal wel aan mij liggen zucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SadSadSad

ik baal nu als een stekker, want normaal duurt een probleem bij mij niet zxo lang, ik ga net zolang door totdat het werkt.
Jammer dat ze bij Alice zo'n slechte hulplijn hebben, je MOET bellen en dan kunnen ze je nog niet helpen.
verder ben ik tevreden over ze hoor

groetjes Frarimo

frarimo
Ik vergat nog erbij te vermelden, dat ik op aanraden van Alice medewerker, het modem direct op de telefoonlijn heb aangesloten, zonder splitter ertussen.
Weet neit of dit er iets mee te maken heeft.
het moest er tussen uit, omdat mijn tweede telefoonlijn niet goed werkte.
niet dat dat nu verbeterd is, maar ok, ik klaag niet, ik kan bellen

frarimo

bruno001
Frederik schreef:
Die splitter moet er inderdaad uit en verder snap ik alle heissa niet over dit onderwerp, wat hier al ettelijke keren is voorbij gekomen.
De copperjet werkt als een router (waarom anderen er nog eens een router achter plaatsen is voor mij een groot raadsel).
Op de website van Alice staat helder en duidelijk beschreven hoe je je poorten moet forwaarden.
Ik gebruik eveneens Utorrent, heb mijn poorten op bepaalde nummers opengezet en alles werkt probleemloos.
Lezen! Lezen! Lezen! en niet klooien.

Frederik, niet iedereen is perfect. Je kunt ook een router gebruiken als accesspoint voor Wlan, alleen iets andere instellingen. dus als je zo'n ding al hebt, waarom niet aansluiten.
En ja niet elke nieuweling heeft gelijk het antwoord gevonden in het forum. Je komt allemaal wel eens iets tegen waarvan je denkt dat jij de eerste bent.
Experts zitten ook wel eens te klooien, Nobody is perfect. Maar je bent wel blij als iemand de moeite neemt om je verder te helpen.
Gewijzigd door bruno001 op 21 december 2008, 02:16

MaXMhZ
Zorg dat je voor het benaderen van CJ en router Internet Explorer gebruikt.
Bij andere browsers lijkt het vaak goed te gaan, maar doet het dat niet. Geen foutmelding.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbindbaar worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Oudere mails worden af en toe opnieuw opgehaald SMTP, POP3, NNTP etc... 1 22 september 2011, 10:23
niet gebeld kunnen worden!! Storing 8 29 juni 2011, 21:51
Kan niet gebeld worden Storing 1 12 juli 2010, 19:54
Kan niet bellen of gebeld worden Storing 2 08 april 2010, 10:48
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief