obey-robots.txt
22 November 2017, 19:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

Telefonie diensten (VoDSL)

Hoppy
Heeft er iemand al een overzicht welke telefonie (VoDSL) diensten er door Alice geleverd worden?

Denk hierbij aan:
Voicemail
Doorschakelen
Doorschakelen bij bezet/geen gehoor
enz.

Ik kan hierover niets terugvinden op de site van Alice of in de documentatie.

EDIT:
Niemand???????
Gewijzigd door Hoppy op 16 oktober 2007, 21:21
 
santheman
Hier ben ik ook naar op zoek... nu kan niemand mijn voicemail inspreken!
 
Roel1966
Ik zit zelf ook al ernaar te zoeken of vooral voicemail mogelijk is, want vind het beetje zonde om extra een antwoordapparaat te moeten aanschaffen.
 
Hoppy
Wat vreemd dat nog niemand weet hoe dit werkt....
Op de website van Alice staat ook niets hierover.

Misschien moeten we de Klantenservice hierover eens gaan emailen. Hoe meer mensen het doen hoe beter, dan wordt er misschien duidelijkheid gegeven en de FAQ op de website bijgewerkt.
 
zweipie
Ik heb het 10 dagenb geleden gevraagd aan de klantenservice.......
Nog niets terugontvangen....

 
Yes
Bij mij stond standaard de optie wisselgesprek aan. Als ik tijdens een gesprek door een tweede beller word opgebeld, dan krijgt die persoon geen ingespreks-toon en lijkt het alsof ik niet thuis ben. Daarom zojuist maar even de helpdesk gebeld. De laatste keer was ca. een maand geleden en ik moet zeggen dat ze de telefoon inmiddels bliksemsnel oppakkenGrin

Wat telefonie faciliteiten betreft:

1. Wisselgesprek
aan: *43#
uit: #43#
Ik heb nog niet uitgeprobeerd hoe je een tweede gesprek moet aannemen, maar ik denk dat het met de flash toets kan.

2. Uitgaande nummerweergave
Kan alleen worden aangezet door de helpdesk
Daarna is het mogelijk nummerweergave toch per gesprek te onderdrukken.
Om een nummer te bellen waarbij je eigen nummer wordt onderdrukt toets je:
*31*telefoonnummer (b.v. *31*09001560)

3. Voicemail
Géén voicemailfaciliteiten, dus zelf een antwoordapparaat aanschaffen (of b.v. zelf via een ATA / Asterisk PBX configuratie :p)

4. Doorschakelen
Is mogelijk. Let wel: Ik heb de codes niet nagevraagd want dooschakelen doe ik via Asterisk, maar ik ga er vanuit dat het zoiets zou kunnen zijn:
aan: *21*telefoonnummer#
uit: #21#

5. CPS
Carrier Pre Select is niet mogelijk
Gewijzigd door Yes op 10 december 2007, 10:49

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?
 
wise guy
Yes schreef:
4. Doorschakelen
Is mogelijk. Let wel: Ik heb de codes niet nagevraagd want dooschakelen doe ik via Asterisk, maar ik ga er vanuit dat het zoiets zou kunnen zijn:
aan: *21*telefoonnummer#
uit: #21#


Klopt doorschakelen via *21* werkt gewoon, al eens uitgeprobeerd.
 
Yes
wise guy schreef:

Klopt doorschakelen via *21* werkt gewoon, al eens uitgeprobeerd.


Mooi, dank je voor de bevestiging!

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?
 
wise guy
De FAQ van Alice is aangepast.


Hoe werkt nummerherkenning en nummerweergave?
Nummerherkenning staat standaard voor u aan. De nummerweergave van uw nummer kunt u blokkeren door onderstaande code in te voeren: *31*telefoonnummer (per uitgaand gesprek). Wilt u uw nummer nooit laten weergeven wanneer u belt neem dan contact op met de Alice klantenservice.

Welke mogelijkheden heeft de telefoondienst nog meer?
Doorschakelen (altijd)
Inschakelen: *21*telefoonnummer#
Uitschakelen: #21#
Doorschakelen (bij geen antwoord)
Inschakelen: *61*telefoonnummer#
Uitschakelen: #61#
Doorschakelen (bij bezet)
Inschakelen: *67*telefoonnummer#
Uitschakelen: #67#

Kan ik faxen verzenden?
Faxen en het opzetten van andere dataverbindingen zoals inbellen is mogelijk.

Is er een voicemail mogelijkheid?
Nee, Alice heeft geen voicemail mogelijkheid.

Van welke type/protocol van nummerweergave maakt Alice gebruik?
Van DTMF.

Kan ik gebruik maken van een Carrier Preselect?
Nee, dat is niet mogelijk.
 
Hoppy
Goed te weten dat er nu wat bekend is over Voice diensten.
Wel jammer dat er geen Voicemail is, misschien komt dat nog.

Ik ben overigens nog steeds NIET geporteerd, nog een paar dagen wachten. Ik heb nu wel eindelijk een brief van KPN ontvangen waarin staat dat ik volgende week donderdag geporteerd wordt.
Daar heb ik dan ruim 2 maand na activering, op moeten wachten .....

 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie diensten (VoDSL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Ander modem met VoATM VoDSL mogelijkheid Alice met eigen modem 11 04 november 2010, 12:23
Geen telefonie als ik de splitter verwijder Algemeen 24 13 augustus 2010, 16:04
INTERNET EN TELEFONIE(klapperlijn sinds 4 weken) storing 7812SL Emmen Storing 1 14 april 2010, 21:14
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief