obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 05:50
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Foon doet het niet - storing?

GerJ
Wel internet, geen foon. Is er weer een telefoonstoring? Oh, ik woon in Velp, bij Arnhem.
Gewijzigd door GerJ op 20 december 2008, 18:00

ikwordternietvrolijkvan
ook hier in Venlo leek het op een storing. Toevallig wilde we net iemand bellen. Voor ons leek het geen verrassing. Wij zijn nieuwe gebruikers en Alice belde ons gister op dat er iets met ons telefoonnummer nog moest gebeuren. Als we geen of een slechte verbinding hadden moest de splitter er uit gehaald worden. We krijgen nog een brief dus daar wilde we op wachten. Tot we net niet konden bellen. Inmiddels hebben we gewoon weer verbinding met de telefoon dus het lijkt loos alarm, maar toevallig dat jij dat ook had, of heb je nog steeds geen contact ? Kent iemand trouwens die methode om je splitter er tussen uit te halen ? Dacht dat die altijd moest blijven zitten ?

GerJ
1. Al te snel geklaagd: foon doet het alweer Smile

2. De splitter eruit halen: het kabeltje vanaf je ISRA-punt (= KPN-aansluiting) uit de splitter halen en rechtsstreeks in de Copperjet pluggen, dus draadje vanaf A/B-blokje moet uit de Copperjet. Als je nummer is overgezet (meestal binnen een week of twee) kan het zijn dat je foon het niet meer doet en dan helpt dit meestal prima. Splitter en A/B-blokje kunnen dan weggehaald. Copperjet even 5 min. uit, dan weer aan. Succes!
Gewijzigd door GerJ op 20 december 2008, 18:17

bruno001
ikwordternietvrolijkvan schreef:
ook hier in Venlo leek het op een storing. Toevallig wilde we net iemand bellen. Voor ons leek het geen verrassing. Wij zijn nieuwe gebruikers en Alice belde ons gister op dat er iets met ons telefoonnummer nog moest gebeuren. Als we geen of een slechte verbinding hadden moest de splitter er uit gehaald worden. We krijgen nog een brief dus daar wilde we op wachten. Tot we net niet konden bellen. Inmiddels hebben we gewoon weer verbinding met de telefoon dus het lijkt loos alarm, maar toevallig dat jij dat ook had, of heb je nog steeds geen contact ? Kent iemand trouwens die methode om je splitter er tussen uit te halen ? Dacht dat die altijd moest blijven zitten ?

Splitter heb je nodig zolang niet geporteerd is dan ben je zowel bereikbaar op je oude KPN nummer als op het tijdelijke Alicenummer en kun je al gratis uitgaand bellen via Alice.
Zodra de nummerportering er door is, werkt het tijdelijke Alicenummer niet meer en kun je de splitter verwijderen.
Dat scheelt ietsje in snelheid en minder kans op storing. (hoe minder troep is aangesloten des te beter)

ikwordternietvrolijkvan
Bedankt voor jullie reacties ! Echt handig dit forum !
De eerste 8 dagen had ik geen adsl lampje op het geleende modem dus ben heel blij dat nu alles (opeens?) werkt ! Zit niet graag meer aan splitters ed. Volgens Alice krijg ik ook nog een brief ... Daarop wachten of kan de splitter er nu al uit ? Tevens heb ik een aantal weken geleden bij onze plaatselijk computer zaak een linkys wireless adsl2+gateway modem gekocht. Omdat ik wel graag weer draadloos wil internetten (zit nu met mijn cross kabel te werken) volgens de verkoper is dit een geschikt modem voor zowel bellen als internetten ... kan ik dat nu al aansluiten , of zal ik daar nog even mee wachten ?
Bedankt alvast

GerJ
Met dat modem zul je niet kunnen bellen... maar je kunt het wel achter de Copperjet hangen en dan draadloos internetten. Als je mij in een PM-berichtje even je e-maildres geeft, stuur ik je een beknopte basis-installatiehandleiding voor Alice.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foon doet het niet - storing?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief