obey-robots.txt
18 December 2017, 17:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

al drie weken geen internet en telefonie...

Ricodrico
Hallo listers,

Nadat ik in mei aangesloten ben met Alice in Almere heb ik geen problemen gehad met mijn telefonie en ADSL. Prima verbindingen en telefonie...tot...een week geleden.
Maandagavond 15 december klapte de telefoonlijn en de internet eruit, terwijl we online radio aan het luisteren waren.
Het "witte Alicekastje" knipperde oranje, ten teke dat er geen verbinding was.
Na een telefoontje met Alice werd gezegd dat ik teruggebeld zou worden. Helaas...

We zijn nu een week verder. Plots was de modem weer up, maar ieder telefoontje klapt er uit. Al een hele week onbereikbaar.
De ADSL doet het nu wel, maar is volledig afgeknepen tot 200Kbit/sec, zo'n 6 keer trager dan normaal.
Ook op speedtest.nl geeft ie deze trage verbinding. Er is helemaal geen contact opgenomen met mij.

Wat raden jullie mij aan te doen?

Overigens: achter de Alice Modem zit een Linksys router, die het altijd netjes deed (tbv draadloos internetten). Ook uitschakelen van dit apparaat geeft geen verbetering.

Groet
Ricardo
Gewijzigd door Ricodrico op 31 december 2008, 16:33

razai
Wat bij mij een keer geholpen heeft is het resetten van het Alice modem door de spanning er af te halen. Nadat de stekker er weer inzit kan het zo'n 30 seconden duren voor er weer verbinding is.
Maar misschien had je dit al geprobeerd?

MisterSenseo
Nog een tip...........stroomstekkertje uit Alice modem en METEEN er weer in,dus binnen een halve seconde nadat stekker eruit gaat er weer in,de supersnelle reset dus.....wil ook nog wel eens helpen
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Ricodrico
Dank voor de twee tips: hier het verslagje:

Uiteraard heb ik een reset van het modem al geprobeerd, zo'n 50 keer inmiddels. Dit biedt helaas geen resultaat.

De andere tip (even heel snel de stroom eraf en erin) heb ik ook geprobeerd. Gevolg: 3 uur geen internetconnectie meer kunnen maken.

Zojuist (wonderbaarlijk) weer een afgeknepen signaaltje van 200Kbit na de zoveelste reset van alles. Nog steeds geen telefonie mogelijk. We gaan nu week 2 in...

Gisteren gebeld met de servicedesk van Alice..."Meneer, we hebben tot 26 december de tijd om uw probleem te verhelpen". Ben benieuwd...zit nog steeds in hetzelfde schuitje.

Ricardo

birmaan
Hi,

Arne jij .... tot 26 dec ..... bij Alice zeker nog nooit van feestdagen gehoord.
Veel bedrijven, waaronder mijn baas, zijn 24, 25 en 26 dec dicht.
Bij Alice hebben ze het nog altijd over werkdagen, dus ik ben bang dat je tot na de kerst in de problemen zit.

Sterkte,

Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

Ricodrico
Het verhaal gaat verder...
Het is nu 31 december en nog steeds geen telefoon en een afgeknepen signaaltje van 200Kb/sec. Regelmatig geen verbinding, soms wel uren.

Uiteraard al een aantal keer gebeld.
Eerst werd er getracht mij de schuld te geven dat ik met draadjes had lopen klooien...natuurlijk niet, alles was aangelegd door een monteur van Alice (!)
Toen zagen ze plots ook dat mijn signaal niet goed was en lag het plots aan BBNed.
Nog nooit is er enige poging gewaagd om mij te bellen of te communiceren...

tot vandaag...
Krijg ik ineens een brief dat ik het modem moet opsturen, conform afspraken...Huh? welke afspraken? krijg ik ook een nieuw modem dan? Het lag toch aan Bbned?

Ik krijg er fors de balen van. Ik heb twee weken vakantie in een jaar en die zijn helemaal vergald door het feit dat ik geen telefoon meer heb en eigenlijk geen internet. Leuk zo bij de nieuwjaarwisseling.

Wie heeft ervaring met soortgelijke brieven?

Moet ik de boel maar opgeven?

Ricardo

razai
Ik denk dat je toch het beste even kunt bellen met de helpdesk van alice, zij moeten in ieder geval uitleg kunnen geven over de brief.

Einstein
Het kan ook zijn dat er een nieuw modem voor je is verstuurd alleen is de brief sneller dan het modem.

bruno001
Zelfde probleem gehad, antwoord helpdesk:
1. Klopt dat de foute brief is gestuurd
2. De brief wordt verstuurd en een week later wordt de vervangende modem gepost
3. geen excuus, want dat schijnt bij elke brief fout te gaan en ze begrijpen nog niet dat dit mega irritant is als je dit soort brieven krijgt
4. klopt ook dat ze refereren aan een gesprek of afspraak wat onjuist is, maar dat staat standaard in de brief waar alleen een adres in gezet wordt

Waarom duidelijk als het ook onduidelijk kan. dat is Alice logica

Als je genoeg geduld hebt komt het allemaal goed.

Onderzoek van KPN heeft uitgewezen dat een internetter maximaal 1 dag onderbreking accepteerd, 58 procent van de gebruikers vindt meer dan een dag niet acceptabel, helaas heeft de 10 dagen regel bij Alice hier nog geen rekening mee gehouden, dus er is nog veel te doen in deze organisatie.

Ricodrico
Dank voor de feedback!
In ieder geval wacht ik eerst totdat ik een andere modem krijg opgestuurd.
En opmerkelijk dat Alice dus niets aanpast aan de communicatie met haar klanten.

Ik houd jullie op de hoogte over het vervolg. Ik ga maandag de vierde week in (!!)

Ricardo

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'al drie weken geen internet en telefonie...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief