obey-robots.txt
21 September 2017, 07:00
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet en geen telefonie (en ik betaal wel)

Daftman
Minder relevante info / de intro

Ik zou alice 12-12-2008 opgeleverd krijgen echter had ik geen modem oid ontvangen en ik ben er achteraan gaan bellen.

Mij werd verteld dat ik gewoon moest wachten want het werd vaak diezelfde dag nog toegezonden en het was onderweg volgens de mevrouw. (ik: zeker weten? Mevrouw Alice: Ja zeker weten, ik zie dat het onderweg is.)

12-12-2008 ik weer gebeld omdat ik (natuurlijk?) niets ontvangen had. De jongeman wist mij te vertellen dat er niets toegezonden was! (Natuurlijk ontvang je dan niets!)

De jongeman was wel zo vriendelijk om er toch nog een toe te zenden en ik moest een weekje wachten. 4 of 5 dagen later gelukkig TNT aan de deur.

Aansluiting deed het niet. Gebeld met de klantenservice en daar werd me verteld dat de draadjes soms verkeerd zaten. Rood met oranje wisselen en blauw met wit. (links onder en links boven wisselen en hetzelfde met de rechterkant)

Tot mijn verbazing werkte het en ik had iets wat op internet leek.

De verbinding was niet wat ik verwacht had echter. 200 tot 300 kb/s download en 100kb/s upload.

Relevante info / de vraag

Vandaag zit ik al de gehele dag zonder internet. En telefoon niet te vergeten, dat werkt ook niet....

Normaal wisselt de verbinding ontzettend. Het schiet er dan steeds weer in en er uit maar er is nog wel min of meer mee te werken. (heet dat klapperende verbinding?)

Sinds gistermiddag is er echter totaal niet meer mee te werken. Msn kan niet langer dan 2 sec aangemeld blijven ook. (hoewel het vandaag helemaal niet aanmeld...

Ik heb inmiddels al 2 uurtjes zitten klooien met allerlei oplossingen zoals splitter er tussenuit enzo maar niets lijkt te werken.

Ik heb Alice Comfort (hoe komen ze op die naam....)

Wie kan me helpen, of zal ik deze gehele post maar naar de klachtenservice sturen met mijn opzegging als bijlage? (opzeggen is in eerste instantie niet mijn doel)
Gewijzigd door Daftman op 23 december 2008, 20:20

bruno001
Probeer eens te kijken wat je afstand is tot de centrale (bbned postcodecheck), dan weet je wat je kunt verwachten, zie forum snelheid. Test dan eens de download met de 100 Mb bin file op BBned.
Met die informatie goed vergelijken en de draadjes van de aansluiting allemaal opnieuw vastzetten.
Bij een sluiting tussen de aderparen stort je snelheid zeker in elkaar.
Zit er geen andere aansluiting achter de ISRA, tweede contactdoos van een oude telefoon altijd loskoppelen.

succes

Bruno

Daftman
Hoi Bruno, allereerst bedankt voor je reactie.

Gisteravond heeft Alice het even een uurtje gedaan echter de telefoon heeft het helemaal niet gedaan. Maar Alice doet het sinds dat uurtje gisteravond (tussen half 10 en half 11) nog steeds niet.

De afstandcheck heb ik 3 dagen terug nog gedaan. Mijn afstand tot de wijkcentrale is 1665m en ik haalde =/- 200 kb download en +/- 100 kb upload. Ik heb zelf geen idee of ik er nu dichtbij zit of ver van van de centrale af zit maar ik heb betere waardes gezien bij mensen die er meer dan 2000m vanaf zitten. (zodra mijn internet het weer doet zal ik meteen weer een check doen en resultaat hier posten.)

De draadjes heb ik gister allemaal opnieuw gecontroleerd.

En er zit weldegelijk een andere aansluiting achter mijn ISRA. Ik heb een lasdoos die in de meterkast binnen komt. Vervolgens is de kabel naar de woonkamer geleid en daar zit een contact punt. Verder geen andere contactdozen van oude telefoons.

Maar tot op heden ligt momenteel mijn internet er dus nogsteeds uit. Geen telefoon of internet. NIETS Shock
Wat een medogenloze tante die Alice Frown
Gewijzigd door Daftman op 24 december 2008, 15:40

Daftman
Ok Alice doet het eindelijk weer na 3 dagen... Waarom? Geen idee, Alice besloot waarschijnlijk toe te geven aan het kerstgevoel ofzo...

Mijn test resultaten waren als volgt:
378916693
Afstand tot centrale: 1665

Op bbned een download snelheid van zowaar 500kb/s.

Nooit gehaald op een andere avond. Waarschijnlijk zit nu iedereen aan het kerstdiner.
(mensen downloaden bijna geen films, omdat op iedere tv zender momenteel een film is uiteraard)

whothefisalice
heb jij geluk wat een zooitje bij alice na 35 mails en 120 eureo bellen en nog steeds kunnen wij niet bellen.
allemaal excuses van alice dat er in de administratie een fout zat dat alles netjes betaald is maar wij toch voor uitgaande gesprekken af waren gesloten.
denk je ok kan gebeuren een excuses netjes sluit me meteen aan probleem op gelost wat denk je.
aansluiten kost weer 10 dagen de tijd wat is dat voor bij mekaar geraapt zooitje daar.
zo zijn wij voor uitgaande gesprekken dus nu al 3 weken verder en inderdaad we kunnen nog steeds niet bellen 1 grote puinzooi bij alice.
en dan kijken wij toch voor de zekerheid de bank gegevens ff na en wat zien wij ze schrijven gewoon nog een keer de rekening af nu hebben we dubbel betaald en kunnen niet bellen.
ben in staat te gaan schelden nu maar wil jullie gevloek besparen

Daftman
Tjonge, dat is ook een drama bij jou.

Kun je ze niet vragen het bedrag terug te storten? (moet geloof ik welschriftelijk)

whothefisalice
zal het nu nog sterker maken krijg nu een brief van een deur waarder .
dat alice hun heeft in geschakeld om de nota die allang betaald is te innen.
en als je ze aan d elijn heb is er niemand die iets kan doen of weet en nu kreeg ikweer te horen ik geef het maandag door .
en ik zal er voor zorgen dat u tussen 1 a 2 weken weer kunt bellen.
wat is dat godgloeiende voor een bedrijf het schelden gaat nu troch echt beginnen
wat een zooitje daar bij alice en is hun telefooncentrale bemant door een stel randdebielen die nergens anders werk kunnen krijgen ofzo.

ik kan maar 1 ding zeggen blijf van alice af wat een zooitje zit maar 1 ding op blijf allemaal lekker bij kpn en gooi al die buitenlandse troep het land uit

whothefisalice
Daftman schreef:
Ok Alice doet het eindelijk weer na 3 dagen... Waarom? Geen idee, Alice besloot waarschijnlijk toe te geven aan het kerstgevoel ofzo...

Mijn test resultaten waren als volgt:
378916693
Afstand tot centrale: 1665

Op bbned een download snelheid van zowaar 500kb/s.

Nooit gehaald op een andere avond. Waarschijnlijk zit nu iedereen aan het kerstdiner.
(mensen downloaden bijna geen films, omdat op iedere tv zender momenteel een film is uiteraard)

mijn testen voor het internet zijn volgens mij wel best goed maar die f medewerkers daar die er niets van snappen die maken alice zo slecht

whothefisalice voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Daftman
Misschien niet al te nuttig maar ehm,

In het begin had ik ook geen telefoon, ik had een kabel gebruikt van het modem naar de telefoon en telefoon deed het niet. Geen enkel verschil met de kabel van de telefoon maar niets werkte behalve het snoer wat bij de telefoon zelf zat. Heb je al andere telefoontoestellen geprobeerd? (of andere kabels dan natuurlijk)

whothefisalice
Daftman schreef:
Misschien niet al te nuttig maar ehm,

In het begin had ik ook geen telefoon, ik had een kabel gebruikt van het modem naar de telefoon en telefoon deed het niet. Geen enkel verschil met de kabel van de telefoon maar niets werkte behalve het snoer wat bij de telefoon zelf zat. Heb je al andere telefoontoestellen geprobeerd? (of andere kabels dan natuurlijk)

lijkt me dat ik geen andere kabels of toestellen hoef te proberen als ze bij alice wel toe geven dat ze me voor uitgaande gesprekken hebben geblokkeert hahahahahaha zou wel mooi zijn als een ander toestel het dan wel deed laat blokade dan maar zitten hahahahaha

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet en geen telefonie (en ik betaal wel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief