obey-robots.txt
24 November 2017, 12:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Niet tevreden over snelheid

MDC
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijd op dit forum te lezen zonder dat ik me aangemeld had maar nu toch maar even gedaan.
Ik zal mijn verhaal beetje uitleggen.

Ik woon in het centrum van haarlem op slechts 1090 meter van de centrale. Toch kom ik maar op : Your current bandwidth reading is: 6.82 Mbps which means you can download at 872.73 KB/sec. from our servers. Soms nog trager soms weer iets meer. Ik vind dit zelf gewoon niet acceptabel ik zou tussen de 16 en 20 moeten zitten. Ik weet dat je daar geen rechten aan kan ontlenen maar is het dan echt alleen maar een lokkertje?!

Ben al aan het mailen geweest met Alice helaas schiet dat niet echt op krijg alleen van die reacties of ik wel het goede utp kabeltje en dergelijke gebruik, ondanks dat ik duidelijk heb gemeld dat het niet aan mijn systeem kan liggen.

Toen mijn verbinding werd gelegd door de kpn monteur heeft hij hem nog helemaal doorgemeten en aangepast. Ik weet niet hoe zo'n meter heet maar er kwam uit dat er bijna geen storing was op de lijn. Allemaal volle blokjes.

Door de informatie die hier op het forum staat ben ik toch is gaan kijken in de modem. En inderdaad hij staat niet op 20 maar op 12.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik kan doen heeft iemand nog suggesties of een oplossing. Als ik zo is rond lees op dit forum zie ik mensen die veel verder zitten van de centrale en die wel de volledige 20 tot hun beschikking hebben.

Moet je het dan echt zo ver laten komen dat je rechtsbijstand enzo moet inschakelen om te krijgen waar je voor betaald?

Zo nou een heel verhaal en alvast bedankt voor jullie reacties! Smile

BMP
MDC,

Je betaald voor een internet verbinding tot 20 m/bit.

De snelheid die je daadwerkelijk hebt is afhankelijk van de afstand en de kwaliteit van het koper in de grond. (verbindingen, lassen, vocht, enz enz)

Een rechtsbijstand inschakelen heeft echt geen zin.

Wat je wel eens zou kunnen proberen is het aderpaar van het isra tot de copperjet om te draaien dat wil wel eens helpen, ook de kabel tot het isra zo kort mogelijk houden,. maakt uit in snelheid.

Verder schrijf je dat er mensen zijn die 20m/bit halen, nou ik kan je zeggen dat de meesten die dicht tot zeer dicht bij de centrale zitten meestal maximaal op een 17 m/bit zitten.

Gr BMP
Gewijzigd door BMP op 01 januari 2009, 19:18
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MDC
Hoi BMP

Bedankt voor je reactie.
Wat ik bedoelde met volledige 20 is dat het in de modem binnen komt terijwl bij mij nu 12 binnenkomt. Terwijl ik lees dat mensen na heel lang zeuren enzo in ene wel 20 binnen krijgen of je dan alles eruit haalt is een ander verhaal. Maar in ieder geval meer dan nu. Heb net weer de test gedaan krijg nu 4,46 mb ofzo. Dat is echt een belachelijke score met internet op je mobiel van vodafone zit je op 3.6 :S Dat is toch niet echt waarvoor ik deze verbinding heb genomen.

bruno001
Ja, de snelste krijgt in theorie 16 tot 20, bij een afstand van onder 300 mtr, bij 1074 meter, is nog de vraag hoe lang de lijn effectief is, tel daar nog eens 25 pct bij voor de werkelijke lengte, dan is 12 als ingetrainde stabiele snelheid netjes, dus de copperjet gaat op 12 zitten.
Dat je dan 4,5 krijgt ligt dus niet aan de copperjet maar misschien wel aan je eigen filters en instellingen cache etc dit kan een wereld van verschil zijn.
Ik test op Amsterdam 4,8 en op Alkmaar 7,5, dan op Duesseldorf 9,8, dus verschillen zijn er duidelijk, ook per uur van de dag.
Gewijzigd door bruno001 op 02 januari 2009, 01:47

Rossi
Langzamere verbinding kan aan heel veel dingen liggen.
Er zit zelfs al verschil tussen XP of Vista gebruikers.
Kijk eens naar je netwerkkaart, je firewall, je antivirus etc etc wat draait er allemaal op je PC?
Heb je een router?

En natuurlijk dingen die je niet kunt controleren zoals de kwaliteit van de koperdraad.
Insider

rew
Ik zou met 12 op het modem al heel blij zijn. Ik haal maar 9.4 mbps op het modem. Als je daarna goed test, kan ik dat tot nu toe vrijwel helemaal volplempen. Ik heb zelf een server staan, waarvan ik kan verifieren dat ie niet kromligt om 1 ADSL van mij vol te duwen. (anderzijds, op de een of andere manier stuurt alice pakketjes voor mijn server in amsterdam (100ms) via verweggistan, zodat die een "verre" server is geworden, terwijl mijn server in parijs VEEL dichterbij (13ms) zit op het netwerk!)

Wat ik ook doe (40cm kabeltje tussen ISRA en modem, geen splitter, aders omgedraaid), alles levert precies 9.5 mbps op. Verder nog suggesties?

Rossi
je klantnummer PMen
Insider

leppam
Bij mij is gisteren een 20Mbit internet verbinding geinstalleerd maar kom niet verder dan 5Mbit na het uitvoeren van wat testen. Ik zit slechts 600 meter van de centrale. Heb al gebeld met helpdesk want 20Mb verkopen en dan slechts 25% leveren da's wel heel erg onder de maat....

Andere mensen deze ervaring? Ik vind dit rieken naar oplichterij.

Blijkt wel weer, goedkoop is duurkoop, had met mn 8Mbit lijn van XS4all zelfs een sneller download!

MaXMhZ
De haalbare snelheid is van heel veel factoren afhankelijk. Op 600m zou je echter meer moeten kunnen halen als de bekabeling tenminste in orde is.

Wat zei de helpdesk?

leppam
daar wisten ze alleen maar te zeggen dat er in de voorwaarden staat tot 20Mbit dus niets gegarandeerd. verder konden maar erger nog, wilden ze me niet helpen. jammer, we kunnen niets voor u doen mijnheer. ik ben echt zeer ontstemd, ongelooflijk! ben nu aan het downloaden en kom niet verder dan 700KB/s, echt te erg voor woorden...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet tevreden over snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief