obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

uTorrent / Vuze / Azureus: browsen onmogelijk

OmgUtrecht
Hallo Mede-alicers,

(Iedereen nog de beste wensen voor 2009! Smile)

Het forum heb ik al afgezocht naar mogelijke oplossing maar helaas zonder resultaat.

Het probleem:
-
Ik zet een torrent programma aan (momenteel uTorrent) met de downloadsnelheid op max 600kb/s en de uploadsnelheid op 50kb/s. Er zijn in dit geval 4 actieve torrents.

Direct na het opstarten is het onmogelijk om normaal te internetten (msn, www, email etc). Alles geeft een timeout. Dit terwijl de torrents gewoon netjes down- en uploaden.
-

Zet ik het torrent-programma uit, dan duurt het ongeveer 10 minuten voordat de verbinding weer helemaal in orde is..

Ik heb de copperjet van alice netjes aangesloten en ik heb mijn pc via een kabel op de modem aangesloten. (het gaat ook maar om 1 pc)..

Ik heb al geprobeerd om de connecties in de torrent-software omlaag te gooien, maar dat had ook niet het gewenste resultaat (ik heb alle mogelijke connecties op niet meer dan 40 gezet!) Ook heb ik Vuze/azureus nog geprobeerd, maar die had het zelfde probleem.

Weet iemand hier een mogelijke oplossing voor?
Alvast bedankt!

Groet

rolthof
Erg herkenbaar.

Hier (Hengelo) precies hetzelfde.

Ik kan alleen maar concluderen dat dat modempje een baggerding is.

Jammer maar helaas.

OmgUtrecht
Hmm daar was ik al een beetje bang voor Sad

Mocht er geen oplossing voor zijn: is het mogelijk om een andere modem te gebruiken? (zoja, welke modem is wel degelijk genoeg om veel verkeer aan te kunnen Smile)

rolthof
Dunno, kan er iig niets over vinden.

Ik zat tot 2 maand geleden bij Tele2 , was als Versatel klant daar begonnen. Daar heb ik deze problemen nooit gehad. En aangezien ik nogal veel torrentjes binnenhaal, ben ik blij dat er bij Alice geen opzegtermijn is. Ik heb in totaal 6 pc's thuis staan waarop het surfen niet prettig is als er 1 bakje staat te downloaden....

Mvg,

Roy.
Gewijzigd door rolthof op 02 januari 2009, 20:25

BMP
Lekker stoppen met p2p en verder met usenet, dan heb je geen enkel probleem.

BMPSmile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

OmgUtrecht
Het zal wel aan de modem liggen, alleen kan ik er geen vervanger voor vinden :S

Ik hoor het al: lekker stoppen met alice en verder met Tele2 Grin

wise guy
rolthof schreef:
Erg herkenbaar.

Hier (Hengelo) precies hetzelfde.

Ik kan alleen maar concluderen dat dat modempje een baggerding is.

Jammer maar helaas.

Hier niet herkenbaar!!

Als je je Copperjet insteld op ZIPB dan je pc instellen waarop je volledige internet toegang wil hebben.
Voor info over ZIPB zie; http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=107

Mijn router een Sitecom MIMO XR heb ik poorten geforward en kan probleemloos p2p downloaden, op alle computers 6 stuks! probleemloos internetten en ook nog een VPN verbinding opzetten.

Dus niks baggerding gewoon juist instellen.

Suc7

rolthof
Hoi,

Optie zat verstopt achter usr:admin pwd :bb@l1cE322 .

Thanks !

Eens zien of het werkt !

OmgUtrecht
Ik heb ZIPB aangezet, maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen :S
Moet ik nog ergens op letten als ik dat ZIPB aanzet? (wat als ik er nog een wireless router tussen wil zetten bijv.)

bruno001
OmgUtrecht schreef:
Ik heb ZIPB aangezet, maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen :S
Moet ik nog ergens op letten als ik dat ZIPB aanzet? (wat als ik er nog een wireless router tussen wil zetten bijv.)

Zet eens een limiet op het aantal verbindingen, maak je cache leeg en restart de copperjet

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uTorrent / Vuze / Azureus: browsen onmogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
NAT fout vuze en windows 7 Algemeen 1 08 oktober 2009, 14:32
Utorrent forwaarden Eigen netwerk 9 10 december 2008, 19:30
azureus Algemeen 5 25 augustus 2008, 23:23
port forwarden voor utorrent Hardware instellingen 7 22 januari 2008, 14:50
Poort openen voor Utorrent Algemeen 3 08 november 2007, 11:27
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief