obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:11
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zyxel P-2602h-D1A (ADSL2+ VoIP IAD) iemand ???

dream
Hallo

Ik ben in het bezit van een Zyxel P-2602h-D1A (ADSL2+ VoIP IAD), en mijn vraag is of deze te gebruiken is met Alice. Deze is overgebleven na een Telfort debakel Angry (alwaar ik ondanks 630m woonafstand tot kpncentrale en na veel "zeuren" het modem ipv 20Mbit/s gecapped kreeg tot 12Mbit/s Wink zonder nadien nog verdere negatieve problemen).

grts

Een internet addicted user.

PS, volgends online check bij Alice krijg ik een max connection van 6Mbit/s Sad , maar overweeg toch en al is het alleen al vanwege opzeggings optie per maand.
Gewijzigd door dream op 03 januari 2009, 17:22

bruno001
Bij Alice comfort met VoATM kun je alleen met de copperjet werken, als je een nieuwe aansluiting krijgt met Alice Voip zou het kunnen, maar de standaard modems van Alice zijn niet slecht, de aanbieding met een Wlan van Sweex 300N is ook niet verkeerd, dat is de aanbieding tot 31 Januari. Je krijgt bij Alice support op de door Alice geleverde modem. De Zyxel is een leuke reserve of extra accesspoint.
Alleen als Telfort gecapped heeft op 12 Mb en Alice geeft aan 6 Mb bij deze korte afstand kan er ook iets anders aaan de hand zijn. Voordeel is die maand opzegtermijn, is dus altijd het proberen waard.
Als de lijn slecht is, wordt ook bij Alice het profiel naar beneden bijgesteld om een stabiele verbinding te garanderen.

MisterSenseo
Ik werk met een Zyxel P-2602hw-D1A (ADSL2+ VoIP IAD), heb als abo Alice Easy met een VOIP abo bij Budgetphone,werkt perfect .........stabiel 16,5 Mbit down en 1,2 Mbit up,telefoon stabiel en goed van kwaliteit
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

bruno001
MisterSenseo schreef:
Ik werk met een Zyxel P-2602hw-D1A (ADSL2+ VoIP IAD), heb als abo Alice Easy met een VOIP abo bij Budgetphone,werkt perfect .........stabiel 16,5 Mbit down en 1,2 Mbit up,telefoon stabiel en goed van kwaliteit

Hehe,
Iedereen weer jaloers maken met je snelheid, je woont in de centrale!
Ik zit 20 pct onder het gemiddelde voor mijn afstand 1500 mtr en 8,5 Mbit, maar wel stabiel, dat is ook wat waard.
Mijn profiel staat op 16 en de copperjet traint op 11, dus ik ben wel redelijk tevreden. Ik vermoed dat in Rotterdam te veel grondwater staat en dat heeft vast een slechte invloed op de kwaliteit van het koper.

MisterSenseo
bruno001 schreef:
MisterSenseo schreef:

Hehe,
Iedereen weer jaloers maken met je snelheid, je woont in de centrale!
Ik zit 20 pct onder het gemiddelde voor mijn afstand 1500 mtr en 8,5 Mbit, maar wel stabiel, dat is ook wat waard.
Mijn profiel staat op 16 en de copperjet traint op 11, dus ik ben wel redelijk tevreden. Ik vermoed dat in Rotterdam te veel grondwater staat en dat heeft vast een slechte invloed op de kwaliteit van het koper.

Ik wil helemaal niemand jaloers maken hoor,mijn vader haalt 15573/874 met Copperjet met linksys WRT54GC op 725 meter van de centrale maar wel een huis van nog geen 10 jaar oud dus kwaliteit van koper is wel zeker van invloed zoals Bruno001 schreef........

dream
Hi,

In ieder geval bedankt voor de reacties, het kan dus wel..met succes zo te horen. Mister Senseo nog bedankt voor de vermelding dat het ook met BugetPhone perfect werkt want ik zat ook al naar een andere tel provider te kijken (heb te vaak zonder phone gezeten door probs met Telfort).

Ik heb het modem in ieder geval ook nieuw firmware kunnen geven..grabbed vanTelforts site Grin.

grts.

MisterSenseo
Van welke datum is dat als ik vragen mag?

Black Tiger
Ik wil helemaal niemand jaloers maken hoor,mijn vader haalt 15573/874 met Copperjet met linksys WRT54GC op 725 meter van de centrale maar wel een huis van nog geen 10 jaar oud dus kwaliteit van koper is wel zeker van invloed zoals Bruno001 schreef........

Jaloers? Phoe... ik hoop niet dat dit overal zo is want dat is zelfs bar slecht te noemen.
Op die afstand moet je al helemaal niet onder de 18 mbit komen. Kennis van me woont op 728 meter en haalt 20 mbit.

Ik zelf woon op 1900 meter en haal nog 16 mbit, maar dat is wel een speciaal geval, want hier staat nog een kastje achter ons huis.
Doch ik zou niet tevreden zijn als ik op 725 meter zat en dan slechts 15 mbit haalde.

P.s. Alice kun je met elk modem aansluiten, als je maar de juiste vpi/vci waardes weet die je moet instellen en die zijn bekend want die heb ik hier ergens al eens gezien op het forum.
Alleen telefonie van Alice gaat dan even niet lukken want dat is VoDSL en geen Voip, maar als je die niet erbij hebt genomen is het geen probleem verder.
Gewijzigd door Black Tiger op 04 januari 2009, 19:54
Greetings, Black Tiger

antonievonk
Black Tiger.

De nieuwe modems die Alice bij het comfort pakket leverd zijn een OEM van de Fritz!Box 5124.... Dit is wel degelijk een VOIP modem.
Ik bel dus bij Alice via Voip.

Ik probeer te zoeken naar de Alice Sip server maar tot op heden hellaas.

lampie
hallo Senseo een vraagje zijn er nog speciale instelling voor de router zycel ik heb nl dezaelfde en stap binnenkort over naar alice

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel P-2602h-D1A (ADSL2+ VoIP IAD) iemand ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel versus Copperjet Snelheid 14 02 juni 2012, 13:38
draadloos met zyxel Eigen netwerk 3 20 oktober 2011, 23:55
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
ADSL/ADSL2+ Afstand/Snelheid ratio & Uitleg lijnwaardes Snelheid 11 22 juni 2010, 22:01
voip? Eigen telefoon netwerk 12 02 december 2009, 17:15
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief