obey-robots.txt
17 December 2017, 22:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VOIP gegevens

antonievonk
Mensen,

Ik ben een newbie bij Alice.
Ik ben er inmiddels via Alcie achter dat het nieuwe modem wat ze leveren, de IAD5125, die ik dus gekregen heb bij mijn Alice Comfort pakket eigenlijk een Fritz!box 5124 is.
Deze Fritz!boxen gebruiken dus VOIP in plaats van VoATM / VoDSL.

1 groot nadeel van deze doosjes is dat: ALLES is dicht getimmerd en Alice z'n eigen firmware er op heeft staan.
Het enige wat gewijzigd kan worden is port forwarding, firewall aan/uit, Upnp aan/uit en admin password van het doosje zelf kan je weizigen.
Alle andere funsties die er in zitten zijn geblokked. grrrrrrrr. Sad
Alle benodigde instellingen voor zowel Internet connectie als Voip instellingen zijn, zover ik nu kan zien, niet te achterhalen.

Is er een mogelijkheid om deze wel achterhalen.

Heeft iemand insite information about de Voip /IP instellingen.

Ik hoot graag van iemand

zervos
jah, zou ik ook heel graag willen weten, dan ben ik (hoop ik) eindelijk van die crummy CJ-1616 af.
Ik begrijp nu dat alice ook voip ondersteund.
Het normale internet gedeelte heb ik op m'n oude thomson wl-780 aan de praat gekregen, dus nou het voip gedeelte nog...
grote drijfveer is dat ik m'n server niet op extern ip (dus ook niet op domeinnaam) kan bereiken van binnen uit.
baaidewee, ben jij die antonie vonk van GPR?

Mvg,
Perry
Gewijzigd door zervos op 10 februari 2009, 22:21

BMP
zervos schreef:
jah, zou ik ook heel graag willen weten, dan ben ik (hoop ik) eindelijk van die crummy CJ-1616 af.
Ik begrijp nu dat alice ook voip ondersteund.
Het normale internet gedeelte heb ik op m'n oude thomson wl-780 aan de praat gekregen, dus nou het voip gedeelte nog...
grote drijfveer is dat ik m'n server niet op extern ip (dus ook niet op domeinnaam) kan bereiken van binnen uit.
baaidewee, ben jij die antonie vonk van GPR?

Mvg,
Perry

Op de CJ zal je nooit met voip kunnen bellen via alice, (omdat je abbo op VOdsl is ingesteld) wel met voipbuster oid, optibel is ook een prima telefoondienst die een linksys sip kastje meegeeft.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

zervos
Ok....

Is dat dan iets wat ik moet aanvragen?
Of ze dat kunnen omzetten ofzo?
Ik zou heel graag die copperjet in een diepe kast willen smijten...
Angry
Zou ik iets kunnen uitrichten met die thomson wl-780?
Er staat geen specifieke ISP firmware op, dus ik kan op die modem bij alle instellingen....
Gewijzigd door zervos op 11 februari 2009, 03:02

Dootjuh
zervos schreef:
Ok....

Is dat dan iets wat ik moet aanvragen?
Of ze dat kunnen omzetten ofzo?
Ik zou heel graag die copperjet in een diepe kast willen smijten...
Angry
Zou ik iets kunnen uitrichten met die thomson wl-780?
Er staat geen specifieke ISP firmware op, dus ik kan op die modem bij alle instellingen....

Dan zul je toch eerst die instellingen moeten hebben, heb je die dan is er wel een aardige kans dat het werktWink

zervos
Hoi Dootjuh,

Mijn vragen zijn meer in de richting van: ik heb nu VoDsl, maar levert Alice daarnaast dus ook VoIp?
En is dat standaard, of moet ik dan ook nog iets aanvragen bij Alice?
Stel, als ik te horen zou krijgen dat Alice helemaal geen VoIp ondersteund, dan ben ik snel klaar natuurlijk, maar aangezien ik wel geluiden hoor dat er bij Alice VoIp beschikbaar is, geef ik nog eve nie op....
Als het er is.... dan moeten die instellingen vast ergens te vinden zijn..

Smile

bizar
sluit fritsboxen dagelijks aan en met voip

zou sip.alice.nl moeten zijn + het tel maar ja weet je nog je wachtwoord niet .....

bruno001
zervos schreef:
Hoi Dootjuh,

Mijn vragen zijn meer in de richting van: ik heb nu VoDsl, maar levert Alice daarnaast dus ook VoIp?
En is dat standaard, of moet ik dan ook nog iets aanvragen bij Alice?
Stel, als ik te horen zou krijgen dat Alice helemaal geen VoIp ondersteund, dan ben ik snel klaar natuurlijk, maar aangezien ik wel geluiden hoor dat er bij Alice VoIp beschikbaar is, geef ik nog eve nie op....
Als het er is.... dan moeten die instellingen vast ergens te vinden zijn..

Smile

Perry,
Als je nu VoATM hebt met die sinasappel, blijft dat zo. Alice is nu bezig met nieuwe klanten te voorzien van de Fritz met Voip.
Je kunt Alice opzeggen en naar Telfort gaan als je graag Voip wilt hebben, als je dan weer terug gaat naar Alice maak je kans op Voip. LOL wisselen van ISP is nog steeds Russisch roulette.
Alice gaat beslist geen duizenden Copperjets op de vuilnis storten omdat de klanten graag over willen stappen op Voip.
Voorlopig is VoATM nog zo slecht niet en je kunt zelf ook een VOIP abo daarnaast afsluiten, heb je zelfs 2 verschillende lijnen en kun je kiezen wat je wilt. Voipbuster of Optibel werkt gewoon op de copperjet.

zervos
Hoi Bruno001,

Ik weet dat VoDsl op zich best goed is, maar mijn rede om dan die CJ af te komen liggen buiten de scope van dit topic.
Probleem is namelijk dat ik van binnenuit niet m'n server kan bereiken dmv m'n domeinnaam.
En ja, ik weet dat er hele stukken aan dit topic gewijd zijn, maar ik heb nog niks kunnen ontdekken wat werkt.
Mijn theorie is: als er voip is, dan zijn er ook instellingen die ik in m'n eigen modem kan proppen. Smile
Met mijn eigen modem heb ik een aantal andere problemen opgelost.
Waaronder:
1) Het benaderen van m'n eigen server mbv domeinnaam,
2) Het niet bijna dagelijks hoeven herstarten van m'n modem,
3) Geen last hebben van een herstart van het modem zomaar overdag, geinitiëerd door Alice.

Perry

bruno001
zervos schreef:
Hoi Bruno001,

Ik weet dat VoDsl op zich best goed is, maar mijn rede om dan die CJ af te komen liggen buiten de scope van dit topic.
Probleem is namelijk dat ik van binnenuit niet m'n server kan bereiken dmv m'n domeinnaam.
En ja, ik weet dat er hele stukken aan dit topic gewijd zijn, maar ik heb nog niks kunnen ontdekken wat werkt.
Mijn theorie is: als er voip is, dan zijn er ook instellingen die ik in m'n eigen modem kan proppen. Smile
Met mijn eigen modem heb ik een aantal andere problemen opgelost.
Waaronder:
1) Het benaderen van m'n eigen server mbv domeinnaam,
2) Het niet bijna dagelijks hoeven herstarten van m'n modem,
3) Geen last hebben van een herstart van het modem zomaar overdag, geinitiëerd door Alice.

Perry

Hi Perry,
begrijp dat het misschien makkelijker is, maar als je al je poorten gewoon forward naar de router achter de copperjet, gaat de copperjet werken als een simpel modem en kun je daarachter alles gewoon instellen, ook je eigen server.
Het herstarten van de copperjet ligt mogelijk aan een klapperlijn, dan kun je door Alice je profiel naar benden zetten, maar je kunt ook proberen zelf de instelingen in de copperjet aan te passen dat hij niet zo snel automatisch opnieuw gaat intrainen.
Zoek eens op instellen van gain en nog een paar andere mogelijkheden als je niet via de helpdesk wilt.
Ik weet niet wat nu je snelheid is, maar schroef je max down eens naar 16 of 12 en kijk wat er gebeurt.

Copperjet af en toe opnieuw starten maakt wel je cache leeg, dus dan wordt ie ook wat vlotter.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP gegevens', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
voip? Eigen telefoon netwerk 12 02 december 2009, 17:15
VOIP settings Alice Algemeen 3 25 september 2009, 16:43
VOIP naast VODSL? Eigen telefoon netwerk 45 18 mei 2009, 21:26
VOIP functie Algemeen 6 19 april 2009, 16:01
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief