obey-robots.txt
21 November 2017, 03:18
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid valt tegen....

rew
Hoi,

Volgens de postcodecheck zit ik 900m van de centrale, en moet iets van 16Mbps te halen zijn. Ik haal echter maar 9.5 mbps.
(ik refereer aan wat het modem als RX bitrate noemt, volgens speedtest.org o.i.d. kom ik redelijk in de buurt)

Wat ik al heb geprobeerd:

- Ik heb het modem naar het ISRA punt verhuist. Het modem ligt nu 40cm van de ISRA af (midden in de gang, dus dat is niet een permanente oplossing).

- Ik heb de aders omgedraaid.

- Ik heb de splitter en combiner er tussenuit gehaald.

Mijn "status -> DSL -> advanced" ziet er zo uit:
http://prive.bitw...anced.html (Als je dan die link "return to basic attribute list" volgt, zit je op je eigen modem!)

Gisteren (normale aansluiting in telefoon-kast, aangesloten bij isra, bij isra, aderpaar andersom) kreeg ik 9.5 mbps. Vanochtend heb ik de splitter er tussenuit gehaald, en haal ik 9.3 Mbps. Dat verschil vind ik niet significant. Kan de stand van de maan zijn. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Suggesties?
Gewijzigd door rew op 06 januari 2009, 10:25

Daftman
Woon je in een flat, of kun je in je kristallen bol zien (of natuurlijk contact met je buren) of er veel mensen op die centrale zijn aangesloten? Als je in een klein dorpje woont is de kans dat er een redelijk aantal mensen op aangesloten zit.

PS.:
Een gouden tip die ik kreeg was om in een bejaardenwijk te gaan wonen. Het schijnt dat die mensen niet zo digitaal ontwikkeld zijn en dan heb je alle snelheid voor jezelf.
Gewijzigd door Daftman op 20 januari 2009, 15:36

rew
Nee, ik woon niet in een flat. Helaas geen bejaardenwijk.

Bij de kabel zit ik vanaf de kabelaansluiting direct op een "shared medium". Ik deel de coax-kabel met de buren in mijn straat/wijk. Als daar veel ge-internet wordt, gaat mijn snelheid vast achteruit. Officieel haal ik 15 Mbps bij ziggo. In de praktijk haal ik niet meer dan 14.9. Echt, zit er behoorlijk dicthbij. Zelden is het te merken dat het "druk" is en dat ik minder haal.

Bij ADSL zoals van Alice, is het zo dat de lijn tussen mijn huis en de centrale helemaal voor mij alleen is. Het gaat mij er om dat ik over die lijn dus maar 9.5mpbs haal. Van de wijkcentrale naar de rest van het internet werkt het ook redelijk. (ik heb mijn eigen server in amsterdam staan, en begin januari was dat vanuit alice gezien ruimschoots verder dan new york. Dat merk je in de download snelheid. Maar andere servers, parijs, andere server in amsterdam, en eindhoven was allemaal wel snel. Daar trek ik me niks van aan.... Gebeurt wel eens. En zo te zien wordt het kennelijk ook vanzelf wel weer opgelost. Op het ogenblik is parijs over het internet nog steeds dichterbij dan mijn server in amsterdam, maar amsterdam is nu stukken dichterbij dan new york....)

BMP
Het lijkt er op dat je gewoon pech hebt, en dat een slechte lijn de oorzaak is.

Vocht een aantal lassen in de lijn kan een zeer nadelig effect hebben op de snelheid Smile

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

rew
In een ver verleden is mijn studentenhuis eens van het ene aderpaar op het andere aderpaar overgezet, omdat we over de kwaliteit van de analoge telefoonlijn hadden geklaagd. (het werd er niet beter op, maar omdat we toch snel daarna op een modernere centrale zouden worden overgezet, maar even m'n mond gehouden, in de hoop dat het beter zou gaan met de nieuwe centrale. NIET dus. De nieuwe centrale detecteerde bij het bellen na 1x rinkelen kortsluiting. Dus als je hem tijdens de eerste rinkel niet opnam, dan was je te laat. Bleek kortsluiting/vocht in een las in de straat te zijn....)

Heeft iemand ervaring met dit gebeuren? Kan ik vragen of ze mijn andere aderpaar proberen?

BMP
Je kan ze altijd bellen natuurlijk,

Ik heb zelf 8.5 m/bit op een 1600 meter daar zit ook wat ruis op de lijn, de copperjet traint gewoon niet hoger in ook ik zal het er mee moeten doen.

maar ik klaag niet dit is 2x sneller dan @sloom en goedkoperSmile

rew
Tja. Ik ben ziggo gewend met een strakk 15mbit. Maar dit is zoveel goedkoper dat ik denk ik maar moet wennen. Ik zit maar 900m van de centrale, dus had op hoger gehoopt. Ook had ik een site gevonden waar ik per wijk desnelheid kon zien. En dan was mijn wijk (gedeeltelijk bij andere ADSL providers dan Alice) sneller dan 14 mbps.

BMP
Deze speedtest is betrouwbaar http://speedtest....e100mb.bin

redlek
en nog steeds 1,14 MB/s met een afstand van ruim 2.5 KMSmile

rew
@BMP: Wat moet ik daarmee? Als mijn modem zegt dat ie 9.4mbps doet, ga ik nooit en te nimmer meer dan dat meten. Dat er in de praktijk mogelijk vertragingen in het alice netwerk zitten zodat mijn locale link er niet toe doet, weet ik, en dat is niet het geval: Mijn modem blijkt maar 9.4mbps te doen. Daar hoef ik niks voor te dowloaden.
Gewijzigd door rew op 20 januari 2009, 17:20

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid valt tegen....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief