obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Problemen met; SMTP, POP3, NNTP etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Mail via emailclient (Outlook etc.)

Richard
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met het lezen/verzenden van mail via een emailclient.

Hieronder de instellingen:

binnenkomende mail server: in.alice.nl
uitgaande mail server: smtp.alice.nl
gebruikersnaam: <jouwnaam>@alice.nl
wachtwoord: <geboortedatum> DDMMJJJJ

LET OP:
Voor UITGAANDE mail (SMTP):
Zorg dat in de settings van je account het vakje 'my server requires authentication' AAN staat!!!
Gewijzigd door Richard op 14 oktober 2007, 14:18

Branwacht
Hartelijk dank voor de opsomming van de gegevens ik ben in middels er achter gekomen dat ik niet goed had gelezen (beetje haastig) en hier werkt het.

Alleen ik heb niet de verificatie aan staan bij tablad severs, waarvoor zou dit wel moeten dan want het werkt hier verder perfect !

Bedankt voor je antwoord alvast.

Groet

Branwacht...

Bcool
Richard schreef:
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met het lezen/verzenden van mail via een emailclient.

Hieronder de instellingen:

binnenkomende mail server: in.alice.nl
uitgaande mail server: smtp.alice.nl
gebruikersnaam: <jouwnaam>@alice.nl
wachtwoord: <geboortedatum> DDMMJJJJ

LET OP:
Voor UITGAANDE mail (SMTP):
Zorg dat in de settings van je account het vakje 'my server requires authentication' AAN staat!!!

Bovenstaande klopt . Alleen als je bij het aanmaken van je email ook je wachtwoord gewijzigd hebt, moet je dat dus invullen en niet je geboortedatum. Verder staat authenticatie bij mij ook niet aan.

wollie123
instellen voor dummy’s

Voordat u outlook kan instellen moet u op Alice.nl in Alice lounge uw gebruikersnaam en Alice Outlook Express wachtwoord hebben gewijzigd in: naam@alice.nl en het door u gekozen wachtwoord.

Ga naar Outlook Express ---Extra,daarna accounts internetaccounts,Email toevoegen---Email.
Naam invullen bv Jan Smit
Volgende.
Emailadres invullen naam@alice.nl
Volgende.
Emailservernamen,
Servertype voor inkomende Email is Pop3server.
Server voor inkomende Email(Pop3,Imap of http) in.alice.nl invullen!
De Smtp server voor uirtgaande Email (Smtp) smtp.alice.nl invullen!
Volgende.
Accountnaam, naam@alice.nl invullen
Wachtwoord invullen ,wachtwoord onthouden aanvinken.
Volgende .
Informatie compleet
Voltooien.
Alice als standaard instellen
Sluiten.
Klaar!
Grin

pukpietje
toch handig om alvast te weten
straks zit ik zonder internet en dan heb ik deze info toch maar mooi vast in een kladblokje gezet

FullforceXL
pukpietje schreef:
toch handig om alvast te weten
straks zit ik zonder internet en dan heb ik deze info toch maar mooi vast in een kladblokje gezet

Wel saven! Grin
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Branwacht
Of Gmail gebruiken GRATIS en GOED en ook in outlook binnen halen

icky
hallo. als eerste zak mogelijk mijn vraag al beantwoord zijn maar toch nog maar even.
Ik heb een email adres bij zonnet en ontvang dan mijn post via zonnet pop3 en moet hem dan versturen via mijn alice smtp. Als ik echter mail verstuur zie ik hem weg gaan en krijg dan meteen een melding het bericht enkele geadresseerde niet bereikt. Ik doe dit via Microsoft outlook2003.
Toen ik chello nog had zette ik gewoon smtp.chello.nl maar via alice werkt dit niet. Iemand een idee hoe dit komt.
Alvast dank

calsamd
hoi icky
bij mij werkt smtp.alice.nl ook niet ik heb daar out.alice.nl ingevoerd zoals ze mij dat vertelden bij alice en dat werkt wel en bij mijn chello mail die nu nog werkt heb ik in.alice.nl(pop) en out.alice.nl (smtp) staan en dit werkt op deze manier prima ..mischien het proberen waard ? Wink

kaasberry
zins gister (25 okt) werkt mijn uitgaande email in outlook op smtp.alice.nl ook niet meer. Shock Ik moet nog ff out.alice,nl weer uitproberen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mail via emailclient (Outlook etc.)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Phishing Mail Algemeen 3 14 juli 2012, 11:11
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
ramp e-mail met andere SMTP SMTP, POP3, NNTP etc... 19 16 februari 2012, 18:45
Help configureren met Live mail lukt niet meer! SMTP, POP3, NNTP etc... 8 12 oktober 2011, 14:07
wel mail versturen, niet ontvangen in outlook, staan wel op website ....? Algemeen 1 28 september 2011, 13:17
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief