obey-robots.txt
22 November 2017, 02:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Gamen op Xbox live met Alice, een ramp. Ligt het aan Alice?

Moonwalker1982
Ik heb sinds vorig jaar oktober Alice easy, qua internet en de snelheid heb ik echt niks te klagen. Maar gamen op de Xbox 360 met Xbox live gaat alles behalve fijn. Ik krijg een party invite van vrienden. die accepteer ik dan....en na een tijdje word ik gewoon zonder pardon uit die party gegooid. Mijn vrienden hebben er echter geen enkele last van. Het zijn dus gewoon soort timeouts.

Het gekke is , is dat ik hier geen last van heb op de laptop als ik op internet bezig ben. Ik heb in de settings van de modem gekeken en de poorten van de Xbox 360 open gezet, maar tevergeefs. Ik had in mijn vorige woning toen ik nog Ziggo had nergens last van.

Dus het is of de Xbox 360 die stuk is in het netwerk gedeelde...of het is Alice, iemand enig idee???

2009
Hier werkt het allemaal, moet echt een setting zijn ergens. Om eens een gok te wagen;

- Controleer of deze poorten bereikbaar zijn via het modem (NAT naar je router neem ik aan als je meerdere systemen aangesloten hebt)
- En dan ook weer of deze poorten in íedere firewall tussen je modem en Xbox360(ip) openstaan (firewall in je router waarschijnlijk)

"The following ports must be available to your Xbox 360 console for Xbox LIVE to operate correctly
TCP 80
UDP 88
UDP 3074
TCP 3074
UDP 53
TCP 53"

(Bron: http://support.microsoft.com/kb/908874)

Het is altijd even rommelen met een nieuwe verbinding, maar dat heb je overal en bovendien is alice het echt waard Wink
Gewijzigd door 2009 op 08 januari 2009, 06:47

Moonwalker1982
Alice vind ik het zeker waard, prima speed en stabiel met internet op laptop maar Xbox live nog niet echt. Ok even zien...

Ik heb een router,maar toen ik die ertussen had gezet werden er alleen maar meer dingen geblokkeerd, mensen konden mij helemaal niet meer joinen. Kortom, ik heb dus de de modem direct aangesloten op de Xbox 360 met een ethernet kabel, dus op dat moment heb ik geen internet op de laptop, dat is geen ramp. ports 88 en 3047 heb ik aanstaan. Heb ik via www.portforwarding.com gedaan.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/Xbox_Live_360.htm

Die tutorial heb ik gevolgd. Zoals ze daar zeggen moet je eerst een statisch IP op je pc maken, heb ik gedaan. Dan dat ip invullen op die site, in de advanced NAT settings van de modem (copperjet) heb ik bij Add reserved mapping bij internal dat statisch IP ingevuld, want zo staat het ook op die site. Moet ik voor de overige poorten (80 en 53) datzelfde IP invullen? En dan moet het goed zijn?

Of moet de Xbox 360 ook een eigen statisch IP hebben? Hoe heb jij het precies geintstalleerd? Ik ben echt een beetje ten einde raad aan het raken.
Gewijzigd door Moonwalker1982 op 08 januari 2009, 10:33

2009
Nou, een statisch ip is wel handig omdat je dan altijd het juiste adres weet waar je de ports naartoe wilt sturen.

Je wilt het naar de xbox sturen, dus zou daarop een statisch ip handig zijn idd. De porten moeten geforeward worden (NAT) naar dat adres als je hem direct aansluit op het modem.
Als je wilt wisselen kun je de pc en de xbox zelfs hetzelfde adres geven, maar onthoudt dan wel dat enkel de eerste die wordt aangesloten dan ook internet verbinding zal hebben.

Via je router is natuurlijk mooier. Je geeft je router een statisch ip. In je NAT stuur je alle ports die nodig zijn op pc, xbox, etc, door naar je router.
Op je router stuur je dan de poorten die nodig zijn voor je xbox naar je xbox, voor je pc naar je pc, etc. Zo heb ik het op dit moment, en dan met de poorten van hierboven.

Ik heb btw deze site gerbuikt om alles aan te sluiten:

http://support.xbox.com/support/en/us/xbox360/xboxlive/getconnected/setupahomenetwork/introtohomenetworking.aspx

Kan wellicht nog handig, daar staat wat basic info voor verschillende situaties
Gewijzigd door 2009 op 08 januari 2009, 16:40

Moonwalker1982
Hmmmm... dit stukje

Xbox 360 Software Instructions:

7. In the System area of the Xbox dashboard, select Network Settings.

8. Select Edit Settings.

9. Select the Additional Settings tab, and then select PPPoE Settings.

10. Enter the PPPoE information provided to you by your ISP and select Done.

11. Repeat the previous two steps for Password and Service Name, if required.

12. Select Done.

13. When prompted, select Test Xbox Live.

Ik ben nooit naar additional settings gegaan, heb altijd Basic settings op automatic staan en verder klaar. Zou daar het probleem liggen? Ik dacht dat PPPoE helemaal niet meer gebruikt werd? En als dit idd moet....moet ik Alice hier zeker over bellen? Want ik heb geen username van ze gekregen voor PPPoE.

Is het niet gewoon dat dit aan Alice ligt? Net ook weer, was ik gewoon een online game aan het doen en werd ik gewoon eruit gegooid. Ik ga Alice hier wel over bellen morgen want ik heb hier geen zin meer in..,ik zal ze zeggen dat ik met mijn vorige ISP nergens last van had en echt veel dingen veranderen aan de settings van de router en/of modem hoefde ik niet....ik heb al zoveel gedaan. Poorten zijn geopend, maar nog altijd blijf ik eruit gegooid worden.

Ik wacht nog even je reactie af over die Ppoe settings af, want volgens die link van Xbox moet ik die invoeren. Ik kan mijn modem merk er niet vinden dus is alles unlisted. En dan zegt ie dat ik in de 360 de PPPoe settings moet invoeren.
Gewijzigd door Moonwalker1982 op 09 januari 2009, 01:19

Moonwalker1982
Ik heb nu zelfs de modem naar de originele settings gezet via die TPR file en nog steeds word ik er uit gegooid op Xbox live. Misschien toch maar Alice bellen en vragen of zij kunenn checken of mijn verbinding soms uitvalt. Maar ik begrijp er niks meer van...nog nooit heb ik hier last van gehad met vorige providers...maar hier begin ik toch wel aardig zat van te worden.

Ik zou echt niet meer weten wat ik nog meer kan doen eraan.

2009
Orgineel en dan enkel NAT aanpassen werkt niet? Dan zelfs niet met een directe aansluiting? Of iig het werkt dan maar even, vreemd hoor, sjah eerlijk gezegd weet ik dan ook niet waarom jouw gebeurt. Maar goed, zeg ik weet zo niet uit mn hoofd of je een vaste DNS kon opgegeven in de Xbox?

Dacht van wel, als dat zo is probeer dan eens de volgende op te geven: 208.67.222.222. En check of dat verschil uitmaakt?

Kon dit niet of werkt dit niet, check dan eens in de status van de copperjet of er veel foute pakketten zijn verzonden of ontvangen? Wellicht geeft dat dan een hint?
Gewijzigd door 2009 op 12 januari 2009, 05:16

Moonwalker1982
Dat IP invoeren op de Xbox 360? Dat zou ik nog kunnen proberen. En de default gateway?

2009
Nee niet als ip maar als DNS

Meestal heb je:
- IP
- Default Gateway
- DNS 1
- DNS 2

Ik zal mn box vanavond ofzo nog eens aanslingeren, maar ik dacht dat je dit alles gewoon kon instellen in de config. Je ip wordt dat statisch ip waar we het eerder over hadden. Default gateway wordt het statisch ip van je router (als er een router tussenzit) OF het interne ip van je modem (als je direct op het modem bent aangesloten). DNS dan 208.67.222.222. Je gebruikt dan een andere DNS, in dit geval toch de moeite om eens te proberen. Mocht je ook een tweede DNS mogen invullen gebruik dan 217.149.196.6 als tweede.

ff checken, ja dit zou het moeten zijn. misschien dat het helpt!
Gewijzigd door 2009 op 13 januari 2009, 18:09

NAVIGATER
DHCP uit zetten in het modem en dan je pc en xbox vaste ips geven dan werkt het. Tenminste bij mij

OP de xbox mijn settings

Ip Setting Manual
IP Adress 172.19.3.3
Subnet Mask 255.255.0.0
Gateway 172.19.3.1

IK heb ook geen poorts open gezet maar het werkt zonder fouten zins augustus
Groetjes
Gewijzigd door NAVIGATER op 14 januari 2009, 16:51

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gamen op Xbox live met Alice, een ramp. Ligt het aan Alice?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief