obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 20:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Onderwerp afdrukken

Draytek Vigor 2800G

venicefan
Ik ben in het bezit van een modem / Router van Draytek, de Vigor 2800G

Ik heb een isdn lijn en dus had ik in de Vigor AnnexB firmware zitten.
19 oktober komt de KPN om de lijn door te meten en wandcontactdoos plaatsen (en ik neem aan dat we dan ook naar analoog (AnnexA) gaan.)

Nu heb ik m'n Vigor al voorzien van AnnexA firmware, want ik wil graag dit modem / router blijven gebruiken (ivm wireless mogelijkheden)
Het instellen mbt de adsl verbinding gaat wel lukken denk ik. De Vigor heeft echter geen VoDsl voorzieningen.

Nu had ik bedacht dat ik met behulp van de bijgeleverde splitter dit zou kunnen omzeilen. Dus splitter gebruiken dmv lijn in en adsl uit en telefoon uit.

Mijn vraag: denken jullie dat dit zou moeten kunnen werken?
Aan de telefoon kant wil ik dan een gigaset 450 aansluiten.

FullforceXL
Ik denk dat de simpelste oplossing is om de Vigor in bridge-mode te zetten en de Copperjet via een LAN-poort aan te sluiten. De VoDsl kun je dan gewoon van de Copperjet pakken, Gigaset zou ook gewoon moeten werken, en draadloos pak je van de Vigo.
Gewijzigd door FullforceXL op 15 oktober 2007, 12:31
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Rules909
Ik heb dit gebruikt en het werkt:

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=25
Gewijzigd door Rules909 op 14 november 2007, 10:29

venicefan
@rules:
ik heb het ook wel aan de praat gekregen, echter kun je niet bellen op het moment dat je de vigor gebruikt.

Ik heb dus gewoon de CJ er tussen gezet en de vigor als accespoint ingericht. Werkt prima.

Snelheid was overigens wel hoger met de vigor als met de CJ....Frown

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek Vigor 2800G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
instellen modem router Draytek vg2700 Hardware instellingen 2 30 maart 2009, 23:37
Draadloos via Draytek Vigor 2600 Algemeen 7 17 november 2008, 23:33
copperjet + belkin of vigor of alleen een vigor ? Hardware instellingen 4 08 februari 2008, 00:13
Alice Inernet met telefoon, mogelijk met Draytek Modem Alice met eigen modem 2 03 oktober 2007, 23:55
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief