obey-robots.txt
20 September 2017, 16:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Mijn PC werkt niet mee - Ik smeek jullie - Help

Wolf
Hallo,

Rond afgelopen KERST tijd Alice Easy besteld omdat ik op mezelf kwam te zitten... Heb het nu eindelijk binnen en werkend met het ADSL lampje op mijn modem... Copperjet (rood)...

Maar mijn pc wilt niet meewerken...

De Ethernetkabel gaat gewoon mijn pc in naar mijn netwerk kaart en ik heb buiten mijn pc alleen een SWEEX hubje en dus dat Alice ding...
Ik wil namelijk ook nog mijn xbox verbinden via het Sweex hubje...

Waarom kan ik via mijn pc GEEN internet krijgen... ALLES behoort het te doen...

Ik zit nu via mijn nokia op internet wat tergend traag is maja alles voor hulp!!!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!! en het liefst zo snel mogelijk!!!

Alvast heeeeeel erg bedankt!!!

mvg, Wolf

Zanbee
Hoi Wolf,

Laten we eens kijken waar het probleem zit.
Eerst wat meer info verzamelen.

Heb je de rode (cross) kabel uit het pakket gebruikt?
Ik ga er van uit dat je pc op Windows draait?
Controleer eens of je netwerkkaart een IP adres krijgt van het modem
Start -> Uitvoeren -> "cmd" intypen (zonder aanhalingstekens. -> entertoets
en in zwart scherm "ipconfig /all" intypen.

mvg. Zanbee

Wolf
Hoi Zanbee,

Ben blij dat je me wilt helpen...

Windows XP
inderdaad gewoon normale kabel van Alice gebruikt - die gaat nu mijn hubje in en vanuit daar gaat er weer een ethernet kabel me pc in...
dat MOET gewoon werken - heb ookal rechtstreeks de kabel van alice modem naar pc geprobeerd maar geen succes...

Hier wat DOS zegt :

Primair DNS-achtervoegsel : (blanco)
Knooppunttype : onbekend
IP-routering ingeschakeld nee
WINS-Proxy ingeschakeld nee

---ethernet-adapter LAN-verbinding:

verbindingsspec DNS achtevoegsel (blanco)
beschrijving : ULI PCI Fast Ethernet Controller
Fysiek adres : 00 (nog wat)
DHCP ingeschakeld JA
autom. config. ingesch. JA
IP - 172.19.3.3
subnet - 255.255.0.0
standaard gateway 172.19.3.1
dhcp-server hetzelfde als standaard gateway
dns servers heb ik zelf ingevuld
die 2 servers die ook op je alice formulier staan

en dan staat er iets geks...
Lease verkregen woensdag 14 januari 2009
lease verlopen donderdag 15 januari 2009

Help???

Bij netwerkverbindingen dus 2 DNSJES opgegeven maar heb ook alles op vol automatisch gehad maar geen resultaat en ik ben echt een leek met deze shiet Wink

Bedankt (ps ik denk dat er iets is met DNS dan?)
Gewijzigd door Wolf op 14 januari 2009, 14:09

Zanbee
Kan je de status pagina van de copperjet openen? http://172.19.3.1/
en wat staat er dan bij:
Status
PPP Connection: ?
Connected time: ?

mvg, Zanbee

Wolf
PPP attempting to connect... (en dan de knop Disconnect)
connected time dus niets...

PPP wil dus niet connecten... hmmm

wat is het en hoe fix ik het? - misschien heb jij t probleem al gevonden Zanbee!

(officieel zou ik morgen pas ADSL krijgen - maar de mevr. aan de telefoon zei eerst dat ik het op 7 januari zou krijgen - toen kreeg ik later een brief dat het pas de 15e zou zijn... dus ik weer bellen toen zei ze dus je kunt het wel eerder verwachten... dat is dan dus vandaag 1 dag eerder... maar het is vreemd dat alles behoort te werken maar ik op mijn pc gewoon het internet niet op kom)
Gewijzigd door Wolf op 14 januari 2009, 14:48

Zanbee
Gebruik je de splitter tussen je telefoon aansluiting of niet?
En welke aders in het ISRA punt gebruik je.

Het lijkt er op dat er geen ADSL signaal je modem in komt.

Wolf
Ik heb het modemske gewoon aangesloten zoals op de folder staat aangegeven...

en van ISRA weet ik niets... splitter zit er ook gewoon tussen

Ethernet lampje brand - ADSL lampje brand

en ook als ik naar mijn LAN verbinding ga in windows xp dan ziet hij / althans dan staat er wel dat ene IP adres van de modem... en dat deze packets ontvangt...

maar verder weet ik het echt niet Sad

net ook even zonder splitter geprobeerd maar ook niets!!! alle lampjes blijven het doen... - paar keer al gereboot via het ip adres / modem pagina...

zucht...
Gewijzigd door Wolf op 14 januari 2009, 15:12

bruno001
Wolf schreef:
Ik heb het modemske gewoon aangesloten zoals op de folder staat aangegeven...

en van ISRA weet ik niets... splitter zit er ook gewoon tussen

Ethernet lampje brand - ADSL lampje brand

en ook als ik naar mijn LAN verbinding ga in windows xp dan ziet hij / althans dan staat er wel dat ene IP adres van de modem... en dat deze packets ontvangt...

maar verder weet ik het echt niet Sad

net ook even zonder splitter geprobeerd maar ook niets!!! alle lampjes blijven het doen... - paar keer al gereboot via het ip adres / modem pagina...

zucht...

Geduld is een schone zaak, wacht eerst eens tot het werkelijk de 15e is en na 20.00, kan best zijn dat het ADSL signaal nog niet is doorgezet bij BBned en dan krijgt de copperjet nog geen internet.

MaXMhZ
Goed. Dat ethernet lampje kun je negeren. Dat gaat branden zodra er een kabel in de CJ gepropt wordt. Of de computer nu uit of aan is maakt zelfs niet uit. Dat DSL lampje is interessanter. Als je de Copperjet uitschakelt en dan weer in moet dat eerst gaan knipperen. Als er dan DSL gevonden is moet het continu gaan branden. Kijk even in de Copperjet of de firewall aan staat. - Zet die eens uit, en haal die splitter er tussen uit. Haal ook die hub er tussen uit. Computer via cros cable op copperjet. De rest kan NADAT je verbinding hebt. Je moet het jezelf eerst zo makkelijk mogelijk maken. Niet zo moeilijk mogelijk.

Lease verkregen woensdag 14 januari 2009
lease verlopen donderdag 15 januari 2009

Dat is de termijn waarvoor je een geldig Alice IP (je externe IP) toegewezen hebt gekregen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 14 januari 2009, 23:13

Wolf
Bedankt bruno en MaX

Ik ga nu even dat ene proberen wat jij zegt MaX

ff testen...

edit::: helaas - dat truukje werkt ook niet...
Het is heel vreemd - ik weet niet precies wat ik in het oude huis had maar ik woon nu dus op mezelf - en heb dus ook niets tastbaars aangezien het een appartement is waar ik in woon...

Het enige wat ik heb is een telefoonlijntje uit de muur zeg maar...en dat was het...

die PPP connection wil gewoon niet...

het zou best kunnen dat ik morgen pas na 20.00 uur dan verbinding heb zoals bruno zegt maar ik bedoel - die dame aan de foon zei het kan ook eerder er al zijn... toen ik dus vanochtend keek (toen ik de modem aan zette) toen begon het ADSL lampje te branden en bleef gewoon aan... dus ik d8 heeeeey das mooi 1 dag eerder ADSL (al had ik t al een week eerder moeten hebben) Toch vet...

Maar krijg het niet werkend Sad
Gewijzigd door Wolf op 14 januari 2009, 23:26

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn PC werkt niet mee - Ik smeek jullie - Help', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief