obey-robots.txt
17 December 2017, 22:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice Copperjet met een Sitecom Mimo-xr erachter,

apex
Heey allemaal,

wij hebben sinds kort Alice internet en hebben die Copperjet van 3 euro ofzo gekregen...

Nu moet ik 6 pc's aansluiten in huis waarvan 2 met de draad en 4 wireless.

Als ik de rode draad van de Copperjet naar de router laat lopen insteek dan begint mijn router zich te resetten. En dat blijft hij maar doen.
Steek ik echter alle pc's in de router zónder het modem aan te sluiten doet hij het perfect.
Maar dan heb ik geen internet ...

Nu ben ik geen n00b en heb op Tweakers gezocht, op Google etc.. Maar ik kom er echt niet uit.

Kan iemand a.u.b een stap voor stap handleiding post/maken hoe ik dit in godsnaam oplos? Want het word echt knapvervelend nu en de Alice helpdesk werkt ook niet echt mee.

Het betreft deze router: http://tinyurl.com/7r5ea9

BMP
Sluit de router rechtstreeks aan op de computer, configureer het wireless gedeelte gebruik wel wep of wpa /2 encryptie schrijf de wep/wpa sleutel op (die heb je weer nodig voor de draadloze computers) schakel ook de dhcp, uit save settings.

Sluit daarna de copperjet weer aan op de router, gebruik een lan poort, het kost je een lanpoort, maar je hebt twee bedrade pecees dus dat is geen probleem.

Reset de copperjet en de router (stroom er af) dan zou het allemaal moeten werken.

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 14 januari 2009, 16:55
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

apex
Dus:

Wireless instellen;
DHCP uit;
stoorm eraf;
copperjet erin met rode crossgeval kabel;
dan werkt uit?

Btw: Mijn router heeft een speciale 'lan poort' voor het modem.

En ik hoef niks in te stellen op de copperjet???
Gewijzigd door apex op 14 januari 2009, 16:50

BMP
Je bedoelt wan poort, voor het modem en die moet je niet hebben, gebruik 1 van de 4 die naast elkaar zitten, dus de lan poort.

en idd wireless instellen en ook de dhcp uit, en save settings

Smile

BMP
a582f015ee6c3b1bf2070968cf843bec

Dus van de rechter afblijven Smile

BMP
Gewijzigd door BMP op 14 januari 2009, 16:59

apex
BMP schreef:
Je bedoelt wan poort, voor het modem en die moet je niet hebben, gebruik 1 van de 4 die naast elkaar zitten, dus de lan poort.

en idd wireless instellen en ook de dhcp uit, en save settings

Smile

Heb bij de KPN modem altijd de WAN gebruikt maargoed. Ik ga het eens proberen, zowiezo al bedankt voor je hulp Wink

BMP
okeej succes Wink

apex
BMP schreef:
okeej succes Wink

Ok ff alles gedaan, maar dan:
Eerste 5 seconde goed internet.
Daarna begint het uit te vallen en wisselt het zich af, 5 sec aan 5 sec uit etc...
Op mijn computer zie ik dit; http://bayimg.com/image/jamgbaabp.jpg (rechts onder)

Op de router gaan alle lampjes(power, lan poort 1t/m3) gelijk aan en uit, alleen WLAN blijft branden.

Ik heb dus een connectie maarja, deze houd niet stand. Dus hoe los ik dit op ? Sad

Ik gebruik trouwens de rode (meegeleverde cross kabel) om van de copperjet naar de router de gaan.

BMP
Als je de kabel naar van de pc naar de router lostrekt en heb je dan na reset nog hetzelfde 5 sec aan 5 sec uit?.

Dus je hebt 5 sec internet en dan weer niet?

De rode kabel is crossed en werkt altijd maar een straight werkt ook gewoon, de router heeft auto neguitation en kan beide wel aan.

Edit: als de router continu reset dan kan het wel eens zijn dat er een buur op dezelfde frequentie zit en de sitecom wegdrukt.
ik heb dat eens ondervonden met een linksys na lang zoeken en proberen moest ik de frequentie veranderen in de router, daarna was het goed.
wel na veranderen frequentie router saven.

Het is een long shot maar dit even ter info Smile

BMP
Gewijzigd door BMP op 14 januari 2009, 17:43

apex
BMP schreef:
Als je de kabel naar van de pc naar de router lostrekt en heb je dan na reset nog hetzelfde 5 sec aan 5 sec uit?.

Nee, dan reset ie zich niet!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice Copperjet met een Sitecom Mimo-xr erachter,', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief