obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

s Ochtends traag, s Avonds snel

Ch4oZ
Op 14 januari 's Ochtends haalde 's ochtends een krappe 2 mbit down en 1 mbit up. Kom ik 's avonds thuis haal ik wel de normale snelheid bijna 16 mbit.
Volgende ochtend 15 januari 's ochtends +/- 1 mbit down 1 mbit up, 's avonds weer volle snelheid.
Vandaag 16 januari 's ochtends mag blij zijn met 500 kbit down en heb nog steeds bijna 1 mbit up. Ik verwacht vanavond weer de volle snelheid te hebben.

Hebben meer mensen hier last van op dit moment?
Of heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 575 meter.

Snelheid op dit moment:
391337039
Gewijzigd door Ch4oZ op 16 januari 2009, 07:12

2009
Even wat meer info graag,

Zit je splitter direct op het Isra? Klinkt bijna alsof jouw lijn overdag overbelast is.
Zit er nog meer op? Meer mensen? Andere machines? Routers? Wat dan ook? (Zit je wellicht in en flat met draadloos internet? Soms doet de buurman mee overdag?)

Het is wel normaal dat het wát schommelt hoor, dat heeft iedereen. Maar zoveel, nee, inderdaad dat lijkt me niet normaal.

Extra opmerking; ook ligt het vooral aan de server waar je naartoe verbinding maakt . Bij veel 'filehosting' sites zit bijvorbeeld vaak een limiet aan de snelheid die je krijgt. Sommige sites blijven traag, al had je zelf een zillion Mb verbinding Frown
Gewijzigd door 2009 op 16 januari 2009, 12:46

Ch4oZ
Ik heb sinds juli 2008 (als ex Multikabel klant) Alice Easy en had meteen een snelle verbinding, ook nooit echt problemen gehad. Ik ben nu net thuis en doe een speedtest, resultaat:
391677499
Dus weer normaal, morgen ochtend zal de snelheid weer laag zijn.

De ADSL splitter zit direct op de eerste telefooncontactdoos, ik kan namelijk niet direct in de meterkast mijn modem plaatsen. Ik heb de telefoons direct achter de splitter hangen.
Andere kabel van de splitter natuurlijk naar de copperjet.
Achter de copperjet hangt een 4 poorts Linksys router BEFSX41 (bedraad) welke het netwerk vormt tussen huiskamer en 2 slaapkamers, op 1 van de slaapkamers hangt nog een 8 poorts Linksys switch SD208 (bedraad).

Ik heb tijdens de trage verbinding 's ochtends een keer als expiriment de splitter er even tussen uit gehaald en het modem direct aan de lijn gehangen, dit gaf geen verbetering.

Er zijn recent geen wijzigingen doorgevoerd aan de verbindingen in huis.

Wanneer ik tijdens de trage verbinding naar de leds op het modem kijk kan ik zien dat de ADSL verbinding in stand blijft (ADSL led gaat niet knipperen of uit).

Snelheids wisselingen zijn normaal dat weet ik, maar een upload die hoger is dan mn download is wel een beetje te wisselend. Zeker omdat ik normaal wel mijn snelheid haal.
Gewijzigd door Ch4oZ op 16 januari 2009, 19:53

2009
Dit is inderdaad merkwaardig.

Mag ik vragen of de verbinding in de ochtend dan de hele ochtend traag is, of dat het wellicht in de loop van de dag langzaam verbeterd? Is het altijd rond een vast tijdstip weer ‘normaal’ of komt het op willekeurige tijdstippen voor dat de verbinding goed dan wel slecht is (in de ochtend)?
Gewijzigd door 2009 op 16 januari 2009, 20:06

Ch4oZ
Deze ochtend is het weer traag ik ben van plan om vandaag mn verbinding te blijven monitoren.

Dit is trouwens de status pagina van het modem:
IP interface:

IP address 93.125.145.*** (even eruit gehaald)
Subnet mask 255.255.255.255
NAT Enabled true

ATM connection:

Port name dsl Active TRUE
Rx VPI 0 Tx VPI 0
Rx VCI 35 Tx VCI 35
Rx packets 1192099 Tx packets 718537
Rx bad packets 13 Tx bad packets 40

PPPoA parameters:

PPPoA Status open for IP, sent 532502, received 868981
PPPoA Error Status
LLC headers false
HDLC headers false
Authentication pap
Username user0@alice.nl

---
Up-Time: 2 days, 23 hours
Version: CopperJet 1616-2P RouterPlus VoATM v6.11.33

Up-Time was maanden, alleen door reset van modem om te testen of daar het probleem lag was die weer bij nul begonnen Smile

--- 7:35 Update
Yezz vanaf 7:30 haal ik weer 1 Mbit down en zoals gewoon bijna 1 Mbit up.

--- 7:40 Update
Download 2 Mbit super stabiel.

--- 7:45 Update
Download 5 Mbit grens is gehaald.

--- 8:00 Update
Download met 7,5 á 8 Mbit.

--- 8:15 Update
Download is weer 10+ Mbit Smile.

--- 8:30 Update
Verbinding is weer bijna helemaal terug bij zijn normale (en dat in een uur tijd?)
392004450
Gewijzigd door Ch4oZ op 17 januari 2009, 08:30

WOestOpALICE
Hier sinds een tijd ook,

jullie zullen het niet geloven maar voordat ik na 3 maanden eindelijk was aangesloten was ik al meer dan 350euro aan belkosten kwijt, en over de incompetentie maar te zwijgen.
dit heeft NIETS maar danook NIETS met splitters of watdanook temaken, ook is het een opstelling die altijd zo heeft gewerkt, en tevens de kortstmogelijke verbinding,
ik zit momenteel ook met Your current bandwidth reading is: 5.38 Mbps which means you can download at 689.17 KB/sec. from our servers.
terwijl ik normaalgesproken 14M haal.
de verbinding kakt een aantal maal per dag in op een verschrikkelijke wijze.. en altijd als ik iets wil doen, maw gewoon in het spitsuur dus, das nogal wiedes

Ik heb toevallig op 14januari met de telefoon in de hand gezeten om eerstmaareens de telefonie eruit te **(&(**&^*& #, en zag ook nogeens dat als ik een dag later zou bellen ze meteen nog een maand abo van je afsnoepen. Ik ben niet tot bellen gekoment omdat dat weer geld gaat kosten en ze toch niets kunnen of weten.

'oh btw nog even een vraagje, over welk aderpaar gaan jullie nou standaard heen?' 'euhhhhh nou gewoon, DIE ZWARTE'

WALGELIJK, en WOESTMAKEND

BAH, incompetente zooi

WOestOpALICE
Ik heb waarschijnlijk een kantelmoment tepakken, 8minuten later is het

Your current bandwidth reading is: 7.69 Mbps which means you can download at 984.11 KB/sec. from our servers.

(mind you de voorgaande 3-4uur lang heb ik zitten HUILENmet 500k)

18:41 - Your current bandwidth reading is: 9.18 Mbps which means you can download at 1.15 MB/sec. from our servers.

18:43 - Your current bandwidth reading is: 10.39 Mbps which means you can download at 1.3 MB/sec. from our servers.

18:46 - Your current bandwidth reading is: 7.20 Mbps which means you can download at 921.21 KB/sec. from our servers.

19:00 - Your current bandwidth reading is: 7.86 Mbps which means you can download at 1006.31 KB/sec. from our servers.

19:02 - Your current bandwidth reading is: 6.67 Mbps which means you can download at 853.54 KB/sec. from our servers.

*brrrrr* dit zijn de beste metingen he...

20:44 - Your current bandwidth reading is: 7.79 Mbps which means you can download at 997.69 KB/sec. from our servers. Nogsteeds door een riet

verbinding is gedisconnect geweest, en nu train ik 1 volle mbit lager in dan 'normaal' en 'normaal' was al een volle mbit lager dan 'NORMAAL'

normaal 16.5Mbit, nog 14Mbit....

21:10 - Your current bandwidth reading is: 13.58 Mbps which means you can download at 1.7 MB/sec. from our servers. en dit komt dan een klein beetje bij 'normaal' in de buurt

21:30 - geen nood hoor! hij kakt gelukkig alweer in! Your current bandwidth reading is: 8.44 Mbps which means you can download at 1.05 MB/sec. from our servers.

22:10 - Your current bandwidth reading is: 13.76 Mbps which means you can download at 1.72 MB/sec. from our servers.

01:40 - Your current bandwidth reading is: 14.09 Mbps which means you can download at 1.76 MB/sec. from our servers. ... welterusten ALICE

ZOals ik al gezegd heb, het heeft 3 maanden geduurd voordat ik was aangesloten, terwijl ik 1 maand vantevoren heb aangegeven een aansluiting te willen ivm een verhuizing, ik heb ONGELogenwaar meer dan 350euro aan beltegoed vergooid en ik heb NIETS teruggezien. en uiteindelijk is er precies gebeurd waar ik die maand vantevoren om had gevraagd als oplossing. Ach en natuurlijk betekende mij AANsluiten... de buren AFsluiten! dus nadat de buren een week zonder internet hebben gezeten, belden die weer op, zodat ze hen AAN-, en mij natuurlijk AF gingen sluiten. waarna ik weer terug moest bellen en van een straffe dame te horen kreeg dat er helemaal nIETs ging gebeuren, Meneerke, voordat zij me een nieuw modem toegestuurd zou hebben, want dat was de procedure.

Ik ga snel doen wat ik allang had moeten doen: eerst die telefoon eraf, en dan WEGWEZEN bij alice
Gewijzigd door WOestOpALICE op 19 januari 2009, 01:40

Ch4oZ
Bij mij blijft het echt alleen 's ochtends traag. Ik weet niet vanaf hoelaat mijn verbinding zo traag wordt (ook geen tijd het uit te zoeken).

--- Update 7:40
De verbinding lijkt weer langzaam terug te komen.
Gewijzigd door Ch4oZ op 19 januari 2009, 07:40

WOestOpALICE
1530 - Your current bandwidth reading is: 8.34 Mbps which means you can download at 1.04 MB/sec. from our servers.

en dan huppekeej... kom je thuis van je werk en dan wordt je simpelweg weer beroofd, dit is nl roof en dat weten ze best.

die 1M is natuurlijk zometeen zelfs ook weg...

15:40 - Your current bandwidth reading is: 7.10 Mbps which means you can download at 909.04 KB/sec. from our servers.

hups dus... en dat zakt nog wel verder ook...
Gewijzigd door WOestOpALICE op 19 januari 2009, 15:41

BMP
WOestOpALICE schreef:
1530 - Your current bandwidth reading is: 8.34 Mbps which means you can download at 1.04 MB/sec. from our servers.

en dan huppekeej... kom je thuis van je werk en dan wordt je simpelweg weer beroofd, dit is nl roof en dat weten ze best.

die 1M is natuurlijk zometeen zelfs ook weg...

15:40 - Your current bandwidth reading is: 7.10 Mbps which means you can download at 909.04 KB/sec. from our servers.

hups dus... en dat zakt nog wel verder ook...

Speedtest.net is onbetrouwbaar je kan beter testen van bbned zelf http://speedtest....e100mb.bin
of van een payserver (usenet) dan zie je een veel betrouwbaarder beeld Smile

BMP
Gewijzigd door BMP op 19 januari 2009, 16:25
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 's Ochtends traag, s Avonds snel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Storing sinds 19.00? Internet ontzettend traag! Eigen netwerk 2 21 januari 2011, 20:44
Is er een storing het is super traag hier Eigen netwerk 1 21 januari 2011, 19:39
Internet belachelijk traag Snelheid 3 06 januari 2011, 20:06
Sommige sites laden traag Webcare Alice 7 06 december 2010, 21:47
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief