obey-robots.txt
21 November 2017, 03:32
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

vijf ledjes aan op de alice box maar geen internet

deepdown
Alice Comfort besteld in 2008 en eerst een brief en vervolgens een pakket met een witte AVM-5125 modem, een soort van Fritz box variant met Alice logo, en een aantal kabeltjes enzo in 2009 gekregen.
Laat in de middag op de dag vermeld in de opdrachtbevestigingbrief van Alice alles volgens de installatieinstructies aangesloten, maar geen telefoon of internet via de modem.
Volgende dag nog een keer opnieuw alles aangesloten.

ISRA punt in de huiskamer, kan er geen vinden in de meterkast.
Oranje telefoon stekkertje in de oranje socket van de telefoonstekker gestoken.
Deze telefoonplug met vier grote pinnen en Alice logo in het ISRA contactpunt gestoken.
Het andere oranje stekkertje aan het telefoonsnoertje in de oranje LIJN socket van de splitter gestoken.
Het kleine zwarte stekkertje van de Y-kabel in de zwarte TELEFOON socket van de splitter van Alice gestoken en het kleine grijze stekkertje in de grijze MODEM socket van de splitter gestoken.
Vervolgens het grotere grijze stekkertje van de Y-kabel in de DSL/TEL socket van de Alice Box.
Het power snoertje aangesloten op de modem en de adapter in het stopcontact.
En de telefoon aangesloten met het witte snoertje met zwartje plugjes op het FON1 contact van de IAD van Alice.

Eerst begint het POWER ledje op de modem te branden.
Dan begint het DSL lampje te knipperen en blijft vervolgens aan.
Het INFO ledje gaat ook aan en het TELEFOON ledje ook.
Als ik dan een laptop aansluit met de bijgeleverde gele UTP kabel gaat als laatste van de vijf lampjes ook het LAN ledje aan.

Vervolgens in de URL balk van Firefox alice.box tikken en dan verschijnt er een configuratiescherm van de modem in de browser.
Deze geeft aan bij Status: enable -> enabled and ready in het groen en bij Internet: status -> not connected in het rood.
De site www.google.com kan niet in Firefox op Windows XP worden opgevraagd.
De modem kan gepingd worden op 192.168.1.1 en ipconfig geeft aan dat de computer een 192.168.1.xx IP van de router heeft gekregen.
En na het aansluiten van een andere laptop met Linux erop met een tweede UTP patch kabel op een andere LAN poort van de modem kan de ene laptop de andere laptop pingen en andersom en beide kunnen de modem pingen.
Maar ping 74.125.79.99 geeft een timeout via ADSL van Alice op beide laptops.
Via een kabel internet verbinding op een andere computer geeft de server van google echter wel antwoord.
Beide laptops kunnen via een router verbonden aan een kabelmodem wel internetten over de kabel maar niet via ADSL van Alice.

Beide laptops kunnen via FTP://192.168.1.1 ook een usb-stick, die in de usb-poort van de modem is gestoken, bereiken en bestanden op de stick zetten, kopieren en verwijderen.

Even op de site van Alice gekeken en deze geven aan dat in het geval van enabled and ready in combinatie van not connected er naar Alice gebeld dient te worden.
Dus Alice gebeld en daar wist een man te vertellen na een gezellig gesprek over het automatisch verkrijgen van IP adressen in WindowsXP dat 192.168.1.xx een foutief IP adres is en dat handmatig een IP moest ingesteld dat normaal door de DHCP server van een copperjet wordt uitgegeven.
Dat leverde echter geen werkende internetverbinding op.
Dus maar weer op automatisch verkrijgen ingesteld in Windows.

De firewall uitzetten op zowel de Alicebox als de Windows laptop resulteerd ook niet in een internetverbinding.
De Alice splitter vervangen door een sitecom splitter van XS4ALL ook niet.
Stekkers erin, stekkers eruit, modem aan, uit en restarten, computers aan en uit, een reset gestuurd door een dame van de helpdesk ook niet

De telefoon is bereikbaar op het oude nummer zowel rechtstreeks op de splitter als via de FON1 socket op de modem van Alice, maar het tijdelijke telefoon nummer door Alice toegewezen niet.
Afstand tot de telefooncentrale in de stad ongeveer drie kilometer.
De UTP kabels en de telefoon kabeltjes doorgemeten met een cable sniffer en een multi modular cable tester en zowel de gele patch kabel en telefoon kabeltjes van Alice als de eigen cat6 patch kabels komen door de test.

Een Speedtouch 510 van XS4ALL aangesloten op de Alice verbinding geeft twee groene ledjes en een oranje ledje dat groen knippert en dan weer oranje wordt in PPPoA en PPPoE mode en drie groene ledjes in brigded mode maar nog steeds geen internet.
Ook niet met enkele op internet gevonden usernames en passwords.

Het ISRA punt opengeschroefd en iemand had de iets te korte rode en blauwe draad verlengd, om bij de bovenste telefoon socket te kunnen komen, door er stukjes draad aan vast te knopen zonder die knopen te isoleren.
Telefoneren met KPN ging altijd goed, maar het leek me niet zo geweldig, dus aangepast.
De draden waren wat donker aan de uiteinden dus iets ingekort tot mooi blank metaal zichtbaar werd en onverlengd in het onderste gat rechtstreeks op een mooi telefoon doosje van XS4ALL aangesloten met een enkele, kleine oranje socket aan de onderkant.
De rode en blauwe draad omgedraaid geeft geen DLS sync op de Speedtouch en de witte en oranje draad en omgekeerd ook niet.
De oorspronkelijke KPN configuratie van de rode en blauwe draad wel.

De vriendelijke Alice van de helpdesk gaf in het derde telefoontje aan dat er bij het vierde telefoontje iets met een monteur of technische dienst of zoiets gaat gebeuren.

Vanavond Alice maar weer bellen. Ik vraag me toch af, heb ik iets verkeerd ingesteld of gedaan ofzo, dat internet het niet doet?

2009
Een post met details, het kan nog! Goed beschreven hoor, jammer van het probleem.

Hallo. Wat ik in ieder geval kan zeggen; Een 192.168.1.xxx IP is een prima ip, helemaal goed in een thuisnetwerk. Ik begrijp niet waarom de HD dat een fout adres vond. Maar goed. Ik heb het nu twee maal gelezen, en volgens mij sluit je alles goed aan. Als dan ook nog de bijbehorende leds op het modem gaan branden, met name de DSL en LAN leds, dan moet je toch heel dicht in de buurt zijn van een werkende verbinding. (Zeker als je de pc direct op het modem aansluit)

Het is helaas een ander modem dan ik heb ontvangen, ik ken het configuratiescherm niet. Maar zou je eens willen kijken of je een 'connect' optie kan vinden voor je DSL? Je moet daar een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Ik zou bijna zeggen dat de connect niet is uitgevoerd waardoor je wel verbonden bent maar niet geautoriseerd. Ja dit is maar een gok.

Voordat je opnieuw kunt proberen te connecten, moet je een gebruikersnaam en wachtwoord hebben voor het alice netwerk. Volgens mij zweeft dat hier rond op het forum, onder het draadje 'Alice met een eigen modem'. Als deze bekend zijn, zou je eens kunnen proberen de lijn handmatig uit en weer in te schakelen op het modem, om te kijken of hij je wel heeft aangemeld in het netwerk, het netwerk dat hij wel kan zien blijkbaar omdat de DSL led brandt.

Kan iemand de gebruikersnaam en het wachtwoord voor Alice posten? Want die zijn toch hetzelfde voor iedereen? Het enige unieke is je DSL aansluitingsnummer (doh) en het modem MAC-adres, zover ik weet. Niet de inloggevens.

Werkt dit ook gewoon dan wordt het wel heel vreemd vind ik, dan zou ik bijna zeggen dat je echt pech hebt met een defect modem en een nieuw modem moet aanvragen. Maar goed er zijn nog enkele dingen die je kunt proberen. Als hij het netwerk detecteert (led) moet een connect lukken in ieder geval.

edit:
zie ook http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=25

PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

Gewijzigd door 2009 op 16 januari 2009, 20:11

deepdown
De volgende screenshots zijn van de interface van de Alice Box.

Overview:
http://bayimg.com...baaaba.jpg

Home Network: Overview
http://bayimg.com...bfaaba.jpg

Home Network: USB devices
http://bayimg.com...bgaaba.jpg

Home Network: Port Forwardig
http://bayimg.com...bhaaba.jpg

Home Network: Port Forwardig
http://bayimg.com...biaaba.jpg

Home Network: UPnP
http://bayimg.com...bjaaba.jpg

Security: Firewall
http://bayimg.com...bkaaba.jpg

System: Password
http://bayimg.com...blaaba.jpg

System: Reset
http://bayimg.com...bmaaba.jpg

Alice IAD restart
http://bayimg.com...boaaba.jpg

Zie geen instellingen voor een PPP verbinding of een of andere connect optie.
De modem zou dit wellicht automagisch moeten regelen.

In elk geval bedankt voor het opzoeken van die instellingen, zal ze in de Speedtouch van XS4ALL proberen in te voeren die uitgebreide instelmogelijkheden aan de gebruiker biedt.

2009
Bedankt voor de screenshots.

Ik raad je in ieder geval ook aan om 'Rossi' een prive bericht te sturen, vraag hem of hij wil checken of je verbinding inderdaad aankomt bij je isra punt. Het is een official, stuur je klantnummer mee.

Prive berichten versturen vind je in de rechterkolom van dit forum.

edit edit
Gewijzigd door 2009 op 16 januari 2009, 20:34

deepdown
Net Alice aan de telefoon en ze vertelde dat 400 andere klanten van Alice hetzelfde probleem hebben.
Ze zijn een aantal getallen kwijt bij Alice en er wordt aan gewerkt.
Ik zal dus voorlopig maar afwachten en hopen dat het probleem bij Alice wordt opgelost.

Wolf
Het probleem ligt bij BBned als het goed is...

je ppp wilt niet toch?

Daar hebben wij dus ook allemaal last van! alles brand - behoort t te doen volgens de modem maar geen ppp / wan

volgens alice lag het bij BBned...

deepdown
Ik weet het allemaal niet. Ik voel me net een paddestoel. Alice houdt me in het donker en voert me ...

Wolf
deepdown schreef:
Ik weet het allemaal niet. Ik voel me net een paddestoel. Alice houdt me in het donker en voert me ...

mja... ik raad niemand alice aan... en maar wachten en maar wachten!

deepdown
Een helpdeskmedewerker had vol medeleven gezegd, "maar dat kan zo natuurljk niet, daar ga ik direct achteraan". Fijn om te horen en minstens zo fijn dat sinds gisteren internet het doet. Modem kreeg netjes een IP adress toegewezen. Daar werd ik toch wel blij van. Direct een foutloze verbinding had ik als vanzelfsprekend aangenomen. Alice leert je zo toch maar om van de kleine dingen te genieten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vijf ledjes aan op de alice box maar geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief