obey-robots.txt
21 November 2017, 03:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Duidelijke uitleg draaloos router achter Copperjet

aetor
Mensen, ik probeer me in te lezen op dit forum, maar ik verzand een beetje in het aantal berichten.
Wat is het geval, binnen kort ga ik ook over op ALICE comfort.
Om mijn huis netwerk toegang te kunnen verlenen naar internet, wil ik OOK een draadloos routertje plaasten, achter de CP.
Ik probeer me voor te bereiden over wat ik in mijn CP moet instellen, en wat in mijn router.
Ergens lees ik dat ik niet de Wan poort moet gebruiken van de router, maar lan?

MIJN vraag is dan ook, Kan iemand met duidelijke screenshots aangeven wat ik moet instellen op mijn CP en wat in mijn router, en in welke volgorde ik dat moet doen?

mijn huidige interne ip-nr van de router/modem = 192.168.1.1, dit wil ik graag zo houden. (ja ik weet dat het een router moet worden en niet met modem!) Grin

......please reply.....

aetor
Nog een vraagje schiet mij te binnen

ik heb nu een Belkin F5D7633 modem/router. kan ik die ook inzetten als alleen router?

aetor voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

MisterSenseo
Als je Alice Easy hebt kun je hem zelfs alleen als modem/router hebben ipv CJ.

Stel hem als volgt in,LET OP,ALLEEN VOOR ALICE EASY DUS ZONDER TELEFOON

PPP verbinding:routed pppoa
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415 of 0 laten
ATM Traffic Class: UBR
Volgens gebruiksaanwijzing Belkin opslaan eventueel rebooten,klaar.

Goed,verkeerd gelezen zie ik ineens,je wilt Comfort,dan gaat dit hele verhaal niet op.
Toch is het mogelijk,Belkin geheel auto laten staan,CJ alle poorten via NAT openen (toewijzen) naar Mac adres Belkin router,geef een vast IP bijvoorbeeld 192.168.1.2 dan kun je je interne netwerk gewoon via Belkin laten lopen en toch alles kunnen gebruiken.........firewall,NAT,UPnP etc laat je via Belkin lopen,CJ gaat als modem dienen en niet meer als router,en dan gaat telefoon het ook gewoon doen als alles goed gaat.
Succes

Gewijzigd door MisterSenseo op 21 januari 2009, 23:15
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

aetor
citaat: "binnen kort ga ik ook over op ALICE comfort. "

dus MisterSenseo, je verhaal gaat voor mij niet op,

bedankt voor je reactie!Wink

aetor
MisterSenseo schreef:

ATM protocol

Goed,verkeerd gelezen zie ik ineens,je wilt Comfort,dan gaat dit hele verhaal niet op.
[b]Toch is het mogelijk,Belkin geheel auto laten staan,CJ alle poorten via NAT openen (toewijzen) naar Mac adres Belkin router,geef een vast IP bijvoorbeeld 192.168.1.2 dan kun je je interne netwerk gewoon via Belkin laten lopen en toch alles kunnen gebruiken.........firewall,NAT,UPnP etc laat je via Belkin lopen,CJ gaat als modem dienen en niet meer als router,en dan gaat telefoon het ook gewoon doen als alles goed gaat.

Succes[/b]

vet gedrukt -> hoe koppel ik mijn adslmodem/router dan aan de copperjet? via een lanpoort, ipv de telefoonlijn?

MisterSenseo
aetor schreef:
MisterSenseo schreef:

ATM protocol

[b]Toch is het mogelijk,Belkin geheel auto laten staan,CJ alle poorten via NAT openen (toewijzen) naar Mac adres Belkin router,geef een vast IP bijvoorbeeld 192.168.1.2 dan kun je je interne netwerk gewoon via Belkin laten lopen en toch alles kunnen gebruiken.........firewall,NAT,UPnP etc laat je via Belkin lopen,CJ gaat als modem dienen en niet meer als router,en dan gaat telefoon het ook gewoon doen als alles goed gaat.

Succes[/b]

vet gedrukt -> hoe koppel ik mijn adslmodem/router dan aan de copperjet? via een lanpoort, ipv de telefoonlijn?

Heel gewoon,zoals het hoort,netwerkkabel in een LAN poort naar CJ en telefoonkabel in CJ,volgens de gebruiksaanwijzing,alsof je er een pc op zet maar dan je router
Het allerfijnste zou zijn geen ADSL/modem/router maar alleen een WIFI router,dan kun je de kabel in de WAN poort doen en heb je helemaal geen problemen..........bijvoorbeeld de WRT54G van Linksys,is een sporgoedkope en hele goeie draadloze router die geweldig met CJ werkt,meer dan een jaar ervaring mee

Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Duidelijke uitleg draaloos router achter Copperjet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief