obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 06:08
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Oplevering ~ niet helemaal soepel. (KPN->Alice)

neilnn
Gegroet!

Even mijn ervaring delen, wie weet heeft iemand hier iets aan. Smile

Betreft een overstap van KPN (bellen en internet) naar Alice alleen internet.
6 januari
Einde contract met KPN.
(Dankzij de fijne service van KPN, blijft de verbindig vaak doorreaaien todat de niewe dienst erop zit. Bij mij in ieder geval wel.)
13 januari
Opleverdatum.
KPN verbinding bleef werken.
15 januari
KPN adsl nog steeds werkend. KPN modem afgekoppeld.
Alice filter en modem aangesloten.
Geen Alice adsl (natuurlijk lijkt mij dat logisch aangezien KPN adsl signaal nog op de lijn zit)
Email naar Alice gestuurd.
20 januari
Na wat gemail heen en weer (reponstijd gemiddeld 3 dagen) toch maar gebeld. Hoort bij hun bussienes model.
Viendelijke dame wist mij in een gesprek van niet meer dan 5 minuten te vertellen dat het tussen KNP en BBNed ergens was misgelopen.
Heldere uitleg dat oplevering in stappen 0 tot 7 gedaan werd.
Ik was bij 6.1 blijven hangen.
Duidelijk uitgelegd dat ik als de verbindig eenmaal werkt een credit kan krijgen voor de dagen gemiste adsl dienst.
Ik moest vrijdag (vandaag 22/1/2009) weer eens proberen en anders weer bellen.

Vanavond volgt een update dus.
Keep smiling,
N. Grin

neilnn
Update:
22 januari

Er werd mij verteld dat KPN en BBNed er hard aan werkte om het te in orde te krijgen. Spijtig, maar kan ik mee leven. Voor het weekeinde zou het opgelost worden.
24 januari
Geduldig gewacht tot het weekeinde (24 was een zaterdag). Het probleem was echt opgelost (KPN - BBNed verhaal).
Dus het moest werken. Maar tot stomme verbazing van de medewerken, kon ze niet op de modem.
Zonder filter dan (splitter). Ok dat was door mij al getest. Ok niet de oplosising.
Afin, ik zou aderpaar moeten wissellen. ISRA punt geopend.
Tadaaaaa. Een 3 aaderig KPN draadje (stamt uit de jaren 1960).
Dus geen wit en oranje draadje (voor de duidelijkheid: rood/blauw/zilver).
Dan zou er een ticket voor me geopend worden en naar de TD doorgezet worden. Ik vroeg heel vriendelijk het ticket nummer. Werd ik met honende stem verteld dat ik dan nog even moest wachten. Uiteindelijk toch een ticket nummer gekregen. Ik moest wel begrijpen dat dit nog enkele werkdagen ging duren. Dat vindt ik dat toch echt weer jammer - gemiste kans om je klant op zijn gemak te stellen, en al helamaal geen + indruk wekken dat er alles aan gedaan werdt om het op te lossen.
27 januari
Toch maar weer eens gebeld. Ticket nummer was niet functioneel. Mijn bank rekening nummer daarintegen, was de sleutel tot het vinden van maar liefst 2 tickets! Fijn dacht ik. Na overleg van een paar minuten, vertelde de medewerker mij dat hij het onmiddelijk ging doorzetten naar zijn netwerkbeheerder (BBNed). Dat dit toch echt vervelend was en hij zou er vaart achter zetten. Geschat werdt dat er nog 3 dagen nodig waren. Wel iemand met een professionele houding. En er is me beloofd dat ik terug gebeld wordt! Ik ben benieuwd!

Voor de duidelijkheid: wel adsl sync maar geen opbouw van de verbindig.
KPN signaal zit dus blijkbaar nog op rood/blauw, andere ISP op oranje/wit.
Kan iemand dit bevestigen?

Conclusie tot nu toe... een semi professionele houding bij Alice (niet alle medewerkers zijn even behulpzaam).Frown
Het is fijn dat ik deze tak van sport ken, en vriendelijk doch dringend mijn boodschap kan overbrengen.
Ook helpt het dat ik enige technisce ervaring heb. Ik hoop dat Alice medewerkers dit forum goed in de gaten houden.
Ik vraag me af wat een niet technische klant had gedaan. Hoeveel tijd er dan verstreken was om tot dezelfde diagnose te komen?

Gelukkig heb ik fijne buren - hoe zou ik anders kunnen thuiswerken?! Wink

En excuus voor de lange uitwijdingen. Helpt me rustig blijven!
Keep smiling! (het gaat maat over adsl!)
N. Grin
Gewijzigd door neilnn op 27 januari 2009, 23:02

MisterSenseo

Uhm.........................je hebt een overstap aangevraagd van KPN naar Alice?!?!?!?!?
Dus als er KPN signaal op rood/blauw zit dan zit iemand je te fucken,wie,zul je ooit achterkomen maar je ADSL signaal is er gewoon,ondanks dat je bejaarde bedrading hebt!
Hetzij KPN heeft de lijn niet ter overname aangeboden,hetzij Alice zit te klooien met jouw nieuwe aansluiting maar je wordt belazerd!

Wie tussen de regels doorleest ziet dat op de bejaarde rood/blauwe bedrading ADSL signaal staat,dus het hele telefoonverhaal wat je hierboven opsomt is BULL SHIT,waarschijnlijk van de zijde van Alice,want een overname van de ADSL lijn gaat op hetzelfde aderpaar als de reeds bestaande ADSL lijn,ivm de kosten voor activeren.
Probeer je KPN modem er maar weer eens op en waarschijnlijk zul je via KPN nog steeds kunnen internetten en is de hele zooi nog niet overgenomen.

Keep smiling! (het gaat maar over adsl,maar o zo verdomd vervelend als het je werk is of als je junk bent!!!!.....hahaha)
Gewijzigd door MisterSenseo op 28 januari 2009, 04:02
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

neilnn
Dank voor je reactie MisterSenseo.
Het is indeerdaad een overstap KPN -> Alice.
Verbinding werkt niet meer met KPN (speciefiek de login werkt niet meer).
Maar dat maakt dus duidelijk dat de verkeerde VCI/VPI waardes zijn geconfigureert.
Dat lijkt mij duidelijk! Nu nog dat BBNed het uitvogelt!

Ciao 4 now,
Neil.
Smile

neilnn
29 januari
Gebeld door een juffrouw van de KPN, of ik morgen tussen 12 en 14 thuis was.
Dus morgen (straks) meer.

neilnn
29 januari
Aardige meneer van KPN langs geweest. Nou ja vroeger KPN, nu dochter .. iets dat begint met een N.
Geen ADSL op lijn.
(Ook wit en oranje geprobeert).
Alleen rood en blauw aderpaar tot in mijn woning van de verdeler kast van gebouw...
Dat werdt terug gekoppeld.
Frown

MisterSenseo

Dit vind ik wel heel knap hoor,geen ADSL signaal en toch ADSL sync.................ik zou er de krant bijhalen,hahaha

neilnn
Na het bezoek van de KPN meneer geen sync meer.
Daavoor wel.

MisterSenseo
Het ie moi doan whahahaha,leve de vaklui !!!

BMP
Dan heeft die KPN meneer, zeker geen bakkie senseo gehadGrinCool
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering ~ niet helemaal soepel. (KPN->Alice)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief