obey-robots.txt
22 November 2017, 02:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Ruim een maand een klapperlijn

Squidwardy
Ik heb sinds de oplevering van m'n verbinding last van een klapperlijn.
De verbinding was opgeleverd eind november, door tijdgebrek van mijn kant niet eerder naar kunnen kijken dan half december.
Bleek op de ISRA het verkeerde aderpaar aangesloten te zijn, geen probleem, even het andere paar aangesloten. Dit leek allemaal goed te gaan.
Totdat de verbinding willekeurig wegviel.

In eerste instantie leek het aan de splitter te liggen.
Deze op advies van de klantenservice er tussen uit gehaald probleem bleef bestaan.

Ook met cross cable rechtstreeks op het modem valt de verbinding willekeurig weg, een soft restart via de web interface van het modem en de verbinding komt weer op.
Echter als het te vaak voorkomt (lees: vlak achter elkaarin korte tijd) dan werkt alleen het modem van de spanning af halen en dan een paar minuten te wachten en dan het modem weer te laten starten.

Het rare is dat ik in m'n router die er normaal achter hangt (Draytek 2910) in de logging kan zien dat de upload eerst wegvalt en dan kort daarna de download.
In de modem zie ik ook de DSL kant op Down staan.

Uiteraard direct gebeld met de klantenservice, kreeg te horen dat het 10 werkdagen kon duren dat ik iets terug zou horen. Afijn ik had gelukkig mijn huidige verbinding niet
Uiteraard niet van terug gehoord.
Nogmaals gebeld uiteraard het bekende "er is dan iets niet goed gegaan, ik ga de melding met hoge prio doorzetten. U hoort binnen 1 ~ 10 werkdagen van de technische dienst".
Nu zijn we inmiddels weer 7 werkdagen verder en ik verwacht eigenlijk geen reactie.

Ik ben inmiddels een maand verder en wordt er een beetje moedeloos van.
Iemand nog tips? Iedeeën?
 
MisterSenseo
Ja hoor,probeer via KPN je koper te laten nazien en eventueel laten vervangen,lukt dat niet is het aan Alice om je verbinding te laten krimpen naar max 8 Mbit.
KLAPPERLIJNEN BESTAAN NIET!!!
Bij slechte koper is ADSL goed tot perfect,ADSL2 wordt al moeilijker en ADSL2+ is ronduit niet te doen,je verbinding verbreekt....
Alles is zuiver en alleen het gevolg van slechte koperdraden,dus dat is stap 1.
Het fenomeen KLAPPERLIJN is door Alice verzonnen en BESTAAT NIET!
KPN inschakelen is de boodschap.

Succes

Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......
 
Squidwardy
KPN inschakelen ok....
Ik heb 8 jaar geleden m'n kpn lijn laten afsluiten.
Deze is door Alice opnieuw geactiveerd.

Ik heb namelijk weinig zin om kosten te gaan hiervoor, want ik betaal nu al 2 abbo's omdat m'n Alice gewoon k*t is zo.
Wie is verantwoordelijk voor eventuele kosten aan de lijn?

Klapperlijn = ralle verbinding = onbetrouwbaar = waardeloos
Allemaal de zelfde term voor het zelfde feit: een onbetrouwbare verbinding.
Gewijzigd door Squidwardy op 22 januari 2009, 17:49
My electrical practical exam involved a kite, a key and a thunderstorm!
 
MisterSenseo
Squidwardy schreef:
KPN inschakelen ok....
Ik heb 8 jaar geleden m'n kpn lijn laten afsluiten.
Deze is door Alice opnieuw geactiveerd.

Ik heb namelijk weinig zin om kosten te gaan hiervoor, want ik betaal nu al 2 abbo's omdat m'n Alice gewoon k*t is zo.
Wie is verantwoordelijk voor eventuele kosten aan de lijn?

Klapperlijn = ralle verbinding = onbetrouwbaar = waardeloos
Allemaal de zelfde term voor het zelfde feit: een onbetrouwbare verbinding.


Het probleem zit hem in het feit dat de koperdraden geschikt zijn voor telefoon en ADSL dus feitelijk heb je niet veel,maar niet geschoten is altijd mis.
Als het helemaal niet anders meer gaat laat dan je verbinding krimpen naar 8 Mbit max,dan is het vrijwel zeker opgelost

Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......
 
Squidwardy
Gisteren uit ellende nog maar eens gebeld met de klantenservice.
Bleek dat ze vorige melden niet goed waren aangemeld...
Ik ben benieuwd....
My electrical practical exam involved a kite, a key and a thunderstorm!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ruim een maand een klapperlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebelt door Alice 10 euro p maand korting Wat verandert er? 3 10 juni 2011, 11:41
3e maal storing deze maand Storing 1 12 december 2010, 17:17
klapperlijn+isra-punt? Storing 5 28 augustus 2010, 17:32
Klapperlijn Alice Storing 7 23 juli 2010, 12:36
Klapperlijn Alice (heel erg slecht) Storing 2 13 juli 2010, 15:19
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief