obey-robots.txt
22 November 2017, 02:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Wel ADSL signaal, geen WAN IP / internet

davidio
Goedemiddag,

er zijn meerdere posts op dit forum aangaande het probleem met PPP.
Er brandt wel degelijk een ADSL lampje, er is signaal, alles is goed aangesloten in huis, maar toch werkt internet niet (internet is vanaf 20-1-09 geactiveerd).
Nu heb ik een aantal gerelateerde posts gelezen, maar ben er niet achter gekomen wat nu de reden is en, belangrijker, hoe dit probleem opgelost is bij anderen.

Zoals misschien veel mensen hier bekend in de oren klinkt, heb ik de helpdesk al helemaal plat gebeld en ben inmiddels al een evenveel kwijt aan telefoonkosten als voor 1 maand Alice internet :-) (eigenlijk natuurlijk zeer bedroevend).

Is hier iemand op het forum die eventueel mij, en waarschijnlijk veel anderen, met dit probleem kan helpen?

Bedankt,
David

PS: een maand zonder internet, dat laat je wel relativeren zeg Pfft
Gewijzigd door davidio op 24 januari 2009, 12:10

davidio
Inmiddels doet ie t eindelijk. Oplossing: geen idee.
Maar de laatste keer dat ik met de helpdesk gesproken had, zeiden ze dat er nog een "profiel aangemaakt moest worden." Dus ik neem aan dat ze dat gedaan hebben.

De snelheid valt tegen. 6mb ipv tussen de 16 en 20...

David

MaXMhZ
De snelheid die je halen kunt is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de leiding. Door ISPs worden maximaal haalbare waarden aangegeven. Er wordt niets gegarandeerd, tenzij je een verbinding via de kabel (Ziggo) hebt.

davidio
Afstand: 1595 m
Speedtest BBned: 5595 kbits/s

Jammer

MaXMhZ
Ja jammer is het. Als je meer dan 1km van de wijkcentrale zit loopt de ADSL 2+ snelheid snel terug. Alleen binnen 500m heb je kans dicht bij die 20Mbps te komen waar ze allemaal mee adverteren. Op 304m had ik 18Mbps met Alice. Ik heb nu 17Mbps met FreeOnline, maar wel veel en veel stabieler. De upload is nu een stuk beter, met pieken van 1,3Mbps zelfs.

Als het zich eenmaal ingeregeld heeft kan het nog iets beter voor je worden.

Het gevaar van een klapperlijn bestaat dan wel. Dan moet de snelheid weer omlaag.

.
Gewijzigd door MaXMhZ op 27 januari 2009, 00:10

davidio
Ah ok. Naja als je op de Alice site een postcode check doet, zegt ie heel vaak tussen 16 en 20Mbps. Terwijl ze dus blijkbaar weten dat je meer dan 500m van die centrale afzit. Beetje misleiding lijkt me. Maarja, na een maand zonder internet gezeten te hebben (alleen af en toe met UMTS) is dit echt een opluchting Pfft

MaXMhZ
Eigenlijk wel. Die tests zijn meer gokwerk dan een eerlijke schatting. Ze zijn gebaseerd op een oude data base die geen enkele rekening houdt met de daadwerkelijke lengte van de kabel. Het is meer een benadering via postcode +huisnummer lokatie en dan vogelvlucht afstand tot de centrale. Wedden dat geen enkele kabel op die manier richting centrale loopt? Meestal lopen ze via het stratenplan, en dan heb je nog geluk als er geen "omweg gemaakt wordt.

Maar ze dekken zichzelf ook niet voor niets in met uitspraken als "haalbare snelheid tot".
Aan de andere kant is 6Mbps voor 30 euro nog niet zo gek. Als ze nu hun comminicatie en service nog verbeteren begint het er op te lijken.
Gewijzigd door MaXMhZ op 27 januari 2009, 00:33

MaXMhZ
Ik heb even een grafiekje opgeduikelt (dat uitgaat van perfecte kabels):

Dit zijn dus weer geen absolute waarden, maar wat mogelijk gehaald kan worden.

2ushl4p

davidio
Thanx voor de info!
Wat is dat ADSL2+ nou eigenlijk? Een ander kabeltype ofzo?

MaXMhZ
Dezelfde kabel. Het signaal wordt er anders opgezet zodat meer data tegelijk verzonden kan worden. Er zijn wereldwijd verschillende varianten van ADSL 2+ of ADSL 2PLUS. Dit om de zaken nog ondoorzichtiger te maken, zoals gebruikelijk. 2+ is in feite een soort "opvolger" of "versie 2" van ADSL.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel ADSL signaal, geen WAN IP / internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief