obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

LinkSyS WRT54GC met WIFI

maruq
Beste,

Ik heb sinds kort Alice, aangesloten met een normale UTP kabel op mijn Linksys WRT54GC.

Als ik verbinding maak met mijn laptop via WIFI haal ik maar 1 tot 1.5 mbit, terwijl als ik een UTP kabel aansluit op de router haal ik 8 mbit. Dit is nog niet de snelheid die ik zou moeten halen, maar dat is een ander probleem.

Terug naar het wifi probleem. Ik heb mijn DHCP functie van de router uitgeschakeld, die staat nu op Automatisch. Verder heb ik de kabel van de modem aangesloten op poort 1, dus niet meer op internet, en ontvang ik nu een IP van het modem. Helaas is de snelheid nog steeds bar slecht, terwijl ik met kabelinternet van @home, 4 mbit haalde via mijn Wifi (4mbit was het max van het abonnement).

Is er iemand die mij advies kan geven?

Bijvoorbaat dank,

Mattijs
Gewijzigd door maruq op 15 oktober 2007, 14:58

FullforceXL
Dat is een wel heel erg groot verlies voor het gebruik van een router. Lijkt me dat daar iets fout gaat.
Is het een nieuwe router?
Of heeft hij wellicht nog oude instellingen?
Eigenlijk heb je de router functie niet meer nodig en kun je volstaan met de accesspoint functionaliteit. Kijk eens wat je daar voor instellingen kunt wijzigen.

Ik kan mij vergissen maar juist als je DHCP uitschakelt betekent dat de router geen Ip-adres gaat uitdelen. Wat er dan nog automatisch gaat begrijp ik niet goed.
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

maruq
Als je de verbinding instelt kun je kiezen uit
-Automaatic DHCP-
-PPoPE- en nog 2 dingen ..

Nu heb ik de 1e optie gekozen, waarbij je ook nog de DHCP uit kunt zetten.

Mijn router is splinternieuw.
Ik heb waarschijnlijk ook niet de accesspoint functionaliteit ingesteld, zou niet weten wat je daar precies voor moet instellen.

FullforceXL
maruq schreef:
Als je de verbinding instelt kun je kiezen uit
-Automaatic DHCP-
-PPoPE- en nog 2 dingen ..
Nu heb ik de 1e optie gekozen, waarbij je ook nog de DHCP uit kunt zetten.

Als je de verbinding gaat instellen in je router, dan is het de bedoeling dat je de copperjet er tussenuit gaat halen. Is dit jouw bedoeling?

maruq schreef:
Ik heb waarschijnlijk ook niet de accesspoint functionaliteit ingesteld, zou niet weten wat je daar precies voor moet instellen.

Je hebt verbinding, dus het werkt wel. Waar ik op doel is geelateerd aan de 1e vraag; ben je van plan de copperjet ertussenuit te halen óf ga je je router gebruiken als hub/accesppoint?

maruq
Nee,

Ik laat de copperjet er gewoon tussen zitten. Ik heb de UTP kabel van de modem naar de router in een van de LAN poorten zitten. De router fungeert dus nu als accespoint.

Ik heb trouwens wel verbetering: de snelheid via Wifi is nu ongeveer gelijk aan de snelheid die ik heb met een UTP kabel.
Wat ik heb gedaan is het volgende:
-ander kanaal gekozen, van kanaal 1 naar 3.
-een aantal signaal instellingen weer op default gezet (deze waren aangepast op advies van Linksys helpdesk).

Na deze wijzigingen haal ik 8 mbit via wifi.

Ik weet alleen nog niet of de DHCP van de Copperjet werkt, ik krijg namelijk op mijn laptop een 172.xxx.xxx.xxx ipadres, ipv een 192.
Betekend dit dat ik nu niet met meerdere computers tegelijkertijd kan internetten? Moet ik iets instellen in de configuratie van de Copperjet?

In ieder geval alvast bedankt voor de reactie. Ik merk dat dit vrij vage materie is; er zijn zo veel variabelen waar het aan kan liggen.

FullforceXL
Dat 172.xxx.xxx.xxx is geen publieke reeks en vergelijkbaar met de 192.168.xxx.xxx die beter bekend is.

Blijkbaar werkt het dus nu naar behoren en ontvang je latop netjes een IP-adres van de Copperjet.

Mischien kun je nog een keer dudielijk aangeven welke instellingen je hebt gemaakt, dan hebben ander mensen hier er ook wat aan: http://alice.gebr...1#post_961
Gewijzigd door FullforceXL op 15 oktober 2007, 12:24

maruq
Inderdaad, ik zal vanavond het verhaal plaatsen en het onderwerp even veranderen naar Wifi met WRT54GC

lusikb
alsik het een beetje kan volgen
aan het modem van alice een linksys wap54g voor wireless met de laptop
en daar achter een switch voor de bedrade pc's

is dit de goede volgorde of moet de switch eerst aan het modem van alice en dan de linksys wap54g. ????

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LinkSyS WRT54GC met WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam Eigen netwerk 3 29 januari 2011, 01:03
Linksys WRT54G Router Alice met eigen modem 5 29 december 2010, 20:35
copperjet Linksys 2.4ghz Broadband Router Model wrt54G Alice met eigen modem 18 13 december 2010, 19:39
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief