obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

attempting to connect

gerbopower
Al sinds 28-01-09 eind van de ochtend ligt bij mij de Alice-verbinding eruit.
ADSL-signaal is aanwezig, telefoon werkt en het IP-adres 172.19.3.1 wordt toegekend, maar de verbinding met internet 'blijft hangen'.

Als ik in de Copperjet ga via http://172.19.3.1 zie ik achter PPP: 'attempting to connect...'.
Er staan ook geen DNS-adressen meer vermeld. Het probleem is 'out of the blue' ontstaan. Dus zonder dat hier iets aan verbinding of modem gewijzigd is.

Alles is geprobeerd: de drie pc's in dit huis rechtstreeks op de Copperjet, modem resetten, firewall en virusvangers uitgeschakeld, zelfs een modem van vriendin aangesloten...... Geen enkel resultaat.
Het modem staat keurig ingesteld via de Alice-configuratie. Een andere mogelijkheid is er trouwens niet.

Ik heb al tig keer met 0900-1560 gebeld, maar niemand begreep waar ik het over had. Vriendelijke maar uiterst incapabele mensen. Er zijn nu twee tickets aangemaakt voor de technische dienst. De TD zou me bellen, maar tot nu toe blijft het doodstil.
Het is onaanvaardbaar dat ik ondertussen al EEN WEEK geen internetverbinding meer heb!!!

Het meest belachelijke is dat je niet geholpen wordt en dat je geen enkele indicatie kunt krijgen over wanneer de TD eindelijk tijd vindt om naar het probleem te kijken...

Waardeloos!

maarten1985
Yep, superklote. Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Helpdesk stuurt me ook van het kastje naar de muur.

Erg onprofessioneel, ik geloof dat er nu al 10 tickets over mijn probleem zijn aangemaakt daar, maar even de moeite nemen om op te bellen met een status-update (ookal is er nog niets geregeld) ho maar...

Ik denk dat ik heel snel weer weg ben bij Alice, als er binnen een week nog geen verandering in zit...

Als iemand suggesties heeft over een eventuele instellingsfout (lijkt me niet waarschijnlijk, nieuwe modem en fabrieksinstellingen) laat het ons dan even weten.

Hartelijke groet,
Maarten.

gerbopower
vanmorgen nog maar een keer gebeld: nu wisten ze me te vertellen dat het gisteren doorgezet is naar de lijnbeheerder.... huh? het was toch al een week bij de td neergelegd? vaaag vaag vag...
maar volgens de medewerker zou het nu wel snel verholpen zijn.... jaja ik w8 het af... nu nog steeds geen internet ...

wat een gedoe.... vraag me echt af hoeveel mensen dit probleem hebben en waarom het zolang duur tom het op te lossen als het een probleem is dat vaker voorkomt... je zou toch denken dat ze dan ook een oplossing weten...

of is dat te simpel?

aetor
ik heb hetzelfde probleem.

ook attemting to connect.

Heb ik nog een nadere vraag, afgelopen weekend gin vorig signaal eraf. daarna gaf mijn oude modem.router een ip adres beginnend met 172...... en via mijn pda kwam ik op de afvang pagina van KPN.

sinds 2-2 zou ik alice hebben, maar helemaal geen signaal.....

and still waiting... duurt max 10 dagen! februari heeft nog nooit zolang geduurt!

graag reacties van degene die mij dat ip nr kunnen verklaren!

gerbopower
help: ze hebben het probleem opgelost! ik ben weer online...
nee natuurlijk hebben ze niet gebeld om het aan te geven, ik belde zelf en toe wisten ze met het te melden...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'attempting to connect', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
PPP Connection: Attempting to connect... Storing 10 14 juni 2008, 00:39
RE: PPP Connection: Attempting to connect... Storing 2 28 mei 2008, 01:44
ppp connect niet Algemeen 7 20 december 2007, 10:46
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief