obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 08:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Wel ADSL signaal, niet kunnen surfen

Sjonnie9999
Mijn eerste post op dit forum. Ik ben al wat dagen aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem en heb al wat zaken geprobeerd die ik hier tegen kwam, maar tot nu toe zonder resultaat. Daarom beschrijf ik het probleem hier in de hoop dat er bij iemand een lichtje opgaat...

De situatie: mijn schoonpa heeft Alice Comfort aangeschaft, bellen en internet. Ik heb alles netjes aangesloten, de modem geeft keurig aan dat er een DSL verbinding is. Bellen en gebeld worden over de modem gaat prima. Als ik inlog op de modem via mijn browser zie ik dat DSL keurig 'connected' is. Client krijgt netjes een IP adres van de modem (DHCP staat aan). Alles prima dus, maar ik kan geen enkele pagina bezoeken in mijn browser! Niks noppes.

Alle aansluitingen nog eens nagelopen, geprobeerd zonder de splitter er tussen (modem direct op ISRA punt, laptop met cross cable verbonden aan modem). Nog steeds hetzelfde probleem. In de client een vaste DNS server ingevoerd, nog steeds niks.

Ik kan niet pingen naar een externe server. Als ik ping naar "www.google.nl" dan gebeurt er niets. Als ik ping naar een IP adres dan meldt de gateway dat het doelnetwerk niet kan worden gevonden.

Ik heb 45 minuten aan de lijn gehangen met de helpdesk, maar die konden me niet verder helpen. Ze komen ondeskundig over - 'u pingt via een DOS box? Dus niet via de browser?' Uiteindelijk gaven ze mijn laptop de schuld (firewall, proxy instelling), al weet ik dat dat niet klopt. Uiteindelijk de PC van schoonpa aangesloten en nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn sterke vermoeden is dat de oorzaak niet bij schoonpa ligt maar bij het Alice netwerk. Komt dit geval iemand bekend voor? Mogelijke oplossingen? Tips?
Gewijzigd door Sjonnie9999 op 05 februari 2009, 09:24

BMP
client een vaste DNS server ingevoerd

Sjonnie,

Probeer eens de tpr instelling,..... hier downloaden en terugzetten in de copperjet, even de download met de rechtermuis toets opslaan als,............. http://alice.gebr...nload_id=8

Je hebt daarbij wel het admin wachtwoord nodig :

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Je kan het beste even opendns gebruiken (er zijn wel eens wat problemen met de standaard dns servers) die instellen in het copperjet modem, ip en dns moet je op automatisch zetten op de computer.

http://alice.gebr...#post_8513

Mocht het nog niet lukken dan zou je Rossi of nexagon even per PB om hulp kunnen vragen Smile

Succes Gr BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Sjonnie9999
Dank BMP, ik zal je aanwijzingen uitproberen komend weekend. Dus de DNS in de modem zetten en niet in de client, klinkt inderdaad logischer.
Als dit werkt ben ik eeuwig dankbaar. De koffie bij mijn schoonouders is namelijk niet te zuipen Wink

BMP
Als je me dan maar niet uitnodigt voor de koffie bij je schoonouders GrinGrin
Gewijzigd door BMP op 05 februari 2009, 20:56

BMP
Oh ja dit nog even, na het instellen van je pc client, wel even pc en copperjet herstartenSmile

Sjonnie9999
En niet vergeten te saven voor ik de Copperjet restart. Ik ken mezelf dus waarschijnlijk ga ik het twee keer instellen.

Sjonnie9999
Helaas, ik heb het geprobeerd maar nog steeds noppes.
Ik kan de DNS server niet eens pingen vanaf de client "Antwoord van 172.19.3.1: Het doelnetwerk is niet bereikbaar."

Het vreemde is dat er helemaal geen DNS servers stonden ingesteld in de defaults settings van de modem.

Verder zie ik ook nog een andere DNS optie in het config panel: DNS client. Moet ik daar nog iets mee?

Misschien dat ik Alice gewoon ga vragen of ze de modem komen ruilen.

BMP
Sjonnie,

zet even de standaard instellingen terug in de copperjet even met de rechtermuisknop op de link klikken en dan koppeling opslaan als.

http://alice.gebr...gineel.tpr

zet de copperjet rechstreeks op de pc met de crosscable, log in met user /user en ga naar system dan naar backup, blader naar het gedownloade tpr bestand en zet dat terug.

rebooten en dan nogmaals kijkenSmile

BMP
Gewijzigd door BMP op 06 februari 2009, 16:32

Sjonnie9999
Thx BMP, maar er was nog meer aan de hand.
Nadat ik de DNS erin had gezet nog steeds geen verbinding. Gefrustreerd belde ik de helpdesk. Ik heb aangegeven dat we er niet uit kwamen. Na nog wat dingetjes te hebben gecheckt heb ik het afgekapt en gezegd dat ze het hele zooitje weer retour mochten nemen wegens wanprestatie. 'Dat kan niet meneer, u kunt alleen telefonisch opzeggen'. Ik zei dat ik telefonisch verbonden was, dus bij deze. Ik werd doorverbonden naar de abo afdeling waar ik iemand trof die WEL verstand van zaken had (oud medewerker helpdesk). Na een laatste check bleek ik ook geen WAN adres te hebben: 0.0.0.0.

Ze hebben nu netwerkbeheer ingeschakeld, die gaan volgende week de boel goed instellen en dan moet het werken. Het probleem lag dus niet bij mijn installatie. En dankzij mijn boosheid heb ik er ook nog 2x20 euro korting uitgesleept uit coulance. Ze gaf aan dat ze wat problemen hebben met nieuwe helpdesk medewerkers. Verbaast me niks.

Schoonpa wordt volgende week gebeld als de boel goed is ingesteld. Uiteraard heb ik alle instellingen weer op default gezet (nog dank voor de standaard tpr file). Nu maar afwachten.

Edit: na anderhalve week is dit opgelost. Op zich netjes dat ze 2x20 euro korting geven als genoegdoening.
Gewijzigd door Sjonnie9999 op 04 maart 2009, 14:26

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel ADSL signaal, niet kunnen surfen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief