obey-robots.txt
17 December 2017, 03:32
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

kONIG Router pakt CJ niet vie de wan.

denizz1992
ok ik heb een probleem de CJ en de router zitten op verschillende ip en subnets
CJ = 172.19.3.1 255.255.0.0
Router = 192.168.0.1 255.255.255.0

als ik een van die 2 op de zelfde ip zet dan doet de CJ het niet meer op de wan
maar als ik alles gewoon reset dan doet hij het gewoon

Dit gebeurt echter als ik de instellingen op de CJ verander dus rrouter kan er niet veel aan doen

router is van konig (wrtg54) kan helaas niet meer info bieden
ow en de konig router kan ik NIET! op een andere Subnet zetten

ik heb nooit problemen gehand met upc en deze router zelfs niet bij forwarden dus niet zeggen dat hij slecht is wan tik heb zelf heel wat linksys dingetjes gehad en dit bevalt me het meest

dus de vraag is.
Hoe zet ik de apparaten op het zelfde IP net dus. 192.168.0.1 (Router/CJ) 192.168.0.2 (Router/CJ)
zodat de wan het doet (ik heb de DHCP net ook al nagekeken als ik hem in een van de 4 aansluitingen van de router doet heeft iedereen gewoon internet maar helaas zonder forwarding)

En ik wil forwarden port 6112 hebben we het over naar ip 192.168.0.10 (mijn pc) op de router kan ik het zelf instellen en op de CJ DENK ik ook maar de CJ is wat ingewikkelder

dank u wel

EN NOGMAALS!!!! DE ROUTER KAN IK NIET OP ANDERE SUBNET ZETTEN! dus hij moet op 255.255.255.0 blijven.

kan screenshots weergeven als het nodig is.

sorry als het verkeerde topic ofso is maar wist niet echt hoe ik dat moest veranderen Pfft
Gewijzigd door denizz1992 op 05 februari 2009, 23:25

2009
Euhm, luistert:

De router krijgt 2 ips. Het modem krijgt 2 ips. Je pc krijgt er 1. Wat duidelijker: een router/modem heeft een LAN en een WAN ip. Een pc slechts een LAN ip.

Dusss..
1) Je router krijgt een WAN ip ... het ip adres van alice waarop jouw modem op het internet beschikbaar is. Hij krijgt deze vanzelf.
2) Je router heeft een LAN ip. Het 172.x.x.x. verhaal. Ook prima.

Dan ga je naar je router.
1) Het WAN ip van je router wordt een 172.x.x.x nummer. Als je het modem IPS uitgeeft dan krijgt je router deze vanzelf. Gebruik je static IPs dan geef je een vrij nummer op.
2) Je router heeft een LAN ip. Meestal standaard het 192.x.x.x verhaal.

Dan naar je pc.
1) Als je router IPs uitgeeft krijgt de pc deze automatisch. Gebruik je static IPs dan geef je hem er een in de 192.x.x.x. reeks.
edit: Bij een static IP is de default gateway je router LAN IP, hetzelfde voor de primaire DNS. Het is wel de moeite om een 2e op te geven imo, bijvoorbeeld een openDNS.

Subnetten hoeven voor dit verhaal niet aangepast te worden! Zet het even terug als je dit al gedaan hebt en you are good to go.

ff checken, jah dat zou het moeten zijn. suc6!! Het is ff puzzelen maar Alice is lekker snel hoor, het is de moeite Wink
Gewijzigd door 2009 op 05 februari 2009, 23:45

denizz1992
duss om het kort te maken.
alice forwarden naar 172.19.3.2(de router de wan ip van CJ gekregen
en dan router forwarden?
en dan moet hij het doen?

ga ik zo proberen dank u hoop dat dit alles oplost Grin
maar kan ik de router op de 192.168.0.1 laten

er saat in de router dat hij 172.19.3.2 krijgt

denizz1992
nou hij werkt weer ik kan kabel in die wan douwe

nu mijn vraag portforwarding op de cj (hij is beetje vaag daarin)

router
lan= 192.168.0.1
wan= 172.19.3.1

modem (CJ)
lan= 172.19.3.1

ik heb de modem laten forwarden naar 172.19.3.2
en dan router op lan (192.168.0.1) naar mij geforward (192.168.0.10)
maar mijn 6112 port is dicht
help aub

edit misschein dat dit helpt mijn ip is 93.125.186.115
Gewijzigd door denizz1992 op 06 februari 2009, 07:43

2009
CJ -> login -> Configuration ->Security -> Advanced Nat Configuration -> add reserved mapping.

Voeg hier voor ieder protocol een regel toe. Dus moet je tcp en udp forewarden op een poort heb je twee regels nodig.

Of wil je het makkelijk even testen kies dan voor het type all en foreward daarmee alles naar je router. Gebruik je niets anders op het 172.x.x.x. segment kan dit eigenlijk altijd wel.

Global '0.0.0.0' (ppp-0)
Internal 'je router ip'
Type 'all'
External Start '0'
External End '0'
Internal Start '0'
Internal End '0'

Dan komt iig alles aan op je router, op je router foreward je dan weer de benodigde poort naar het 192.x.x.x.x pc adres. Je router ken ik helaas niet maar ik als dat eerder al werkte hoef je volgens mij verder niets aan te passen.

Oh! Ik geloof dat iedereen zn router als firewall gebruikt, de modem firewall staat standaard ook gewoon uit. Maar als je de firewall van je copperjet ook aangezet hebt moet je uiteraard de security regels van die firewall ook aanpassen onder 'security' ->'Security Policy Configuration' en dan bij external/internal 'port filters'. Ook hier is een aparte regel nodig voor ieder protocol op de poort.

Hoop dat het helpt! Smile
Gewijzigd door 2009 op 06 februari 2009, 19:22

denizz1992
2009 schreef:
CJ -> login -> Configuration ->Security -> Advanced Nat Configuration -> add reserved mapping.

Voeg hier voor ieder protocol een regel toe. Dus moet je tcp en udp forewarden op een poort heb je twee regels nodig.

Of wil je het makkelijk even testen kies dan voor het type all en foreward daarmee alles naar je router. Gebruik je niets anders op het 172.x.x.x. segment kan dit eigenlijk altijd wel.

Global '0.0.0.0' (ppp-0)
Internal 'je router ip'
Type 'all'
External Start '0'
External End '0'
Internal Start '0'
Internal End '0'

Dan komt iig alles aan op je router, op je router foreward je dan weer de benodigde poort naar het 192.x.x.x.x pc adres. Je router ken ik helaas niet maar ik als dat eerder al werkte hoef je volgens mij verder niets aan te passen.

Oh! Ik geloof dat iedereen zn router als firewall gebruikt, de modem firewall staat standaard ook gewoon uit. Maar als je de firewall van je copperjet ook aangezet hebt moet je uiteraard de security regels van die firewall ook aanpassen onder 'security' ->'Security Policy Configuration' en dan bij external/internal 'port filters'. Ook hier is een aparte regel nodig voor ieder protocol op de poort.

Hoop dat het helpt! Smile

dankje meot ik ff instellen maar nu kan ik niet en de router en me reset knoppie is een beetje ver***** hij zit nu op 172.19.3.3 maar ik kan er neit naar toe Pfft dus moet ff gaan lopen klote maar tcoh bedankt

2009
je router? maar die moet je toch benaderen op het ip van 192.x.x.xnogiets? Pfft

je modem zit op het 172.x.x.ennogeengetal ip Wink

gebruik de lan ips voor toegang! Grin
Gewijzigd door 2009 op 06 februari 2009, 19:27

denizz1992
2009 schreef:
je router? maar die moet je toch benaderen op het ip van 192.x.x.xnogiets? Pfft

je modem zit op het 172.x.x.ennogeengetal ip Wink

gebruik de lan ips voor toegang! Grin

weet ik maar had het verandert naar 172.19.3.3 maar hij wilt niet verbinden

maar nog een vraggie (A)
ik heb nu me internet van alice via een van de lan porten van de router
dus in de wan zit niks
kan ik zo ook forwarden of is dat niet mogelijk..? zonder dat ik me router hoef te confugreren want kan er niet echt meer in

en ik heb nu staan 172.19.3.2 (mijn pc via de lan van router zo van de cj gekregen) en alles op all en dan alle port dingen op 0 dus alles is geforward maar ik deed net een paar teste voor porten op internet maar ze zijn nog steeds dicht en alles firewalls staan uit software van xp en geen andere firewall
en de firewall in CJ ook dicht en die in router ook maar toch vaag >.> kan u me helpen hier mee ik loop op een dood eind hier Sad

2009
Euhm... ff kijken. Je moet uiteraard wel de wan poort gebruiken op de router. Anders kom je never nooit niet bij je modem 172.x ip.

En ik vergat te zeggen bij het instellen van NAT op het MODEM (poort forewarden):
Internal 'je router ip' <- hier gaat het dus om je router WAN IP van van 172.x.x.x en dus niet het 192.x.x verhaal!

Mmh ascii plaatje:

|PC| 192.xx --------- 192.168.0.1 |router| 172.xx --------- 172.19.3.1 |modem| 90.xx ----- xx.xx |internet|

Heb je alles ingesteld zoals eerder besproken kun je:
1) de router via de pc benaderen op 192.168.0.1
2) het modem bereiken via 172.19.3.1
3) de poorten gaan forewarden zoals eerder gepost! :p

Zorg eerst ff dat het ascii plaatje klopt

En! Ik zou je alice ip weghalen, niemand heeft dat nodig, en mensen kunnen het gebruiken om je lastig te vallen. Heeft iemand dat écht nodig zou ik het ff in een PM doen oid. Smile
Gewijzigd door 2009 op 06 februari 2009, 19:55

denizz1992
2009 schreef:
Euhm... ff kijken. Je moet uiteraard wel de wan poort gebruiken op de router. Anders kom je never nooit niet bij je modem 172.x ip.

En ik vergat te zeggen bij het instellen van NAT op het MODEM (poort forewarden):
Internal 'je router ip' <- hier gaat het dus om je router WAN IP van van 172.x.x.x en dus niet het 192.x.x verhaal!

Mmh ascii plaatje:

|PC| 192.xx --------- 192.168.0.1 |router| 172.xx --------- 172.19.3.1 |modem| 90.xx ----- xx.xx |internet|

Heb je alles ingesteld zoals eerder besproken kun je:
1) de router via de pc benaderen op 192.168.0.1
2) het modem bereiken via 172.19.3.1
3) de poorten gaan forewarden zoals eerder gepost! :p

oke bedankt ik zal er wat meer bij posten als ik nieuws heb en als ik de confugratie pagina van me router kan bereiken

Zorg eerst ff dat het ascii plaatje klopt

En! Ik zou je alice ip weghalen, niemand heeft dat nodig, en mensen kunnen het gebruiken om je lastig te vallen. Heeft iemand dat écht nodig zou ik het ff in een PM doen oid. Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kONIG Router pakt CJ niet vie de wan.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief