obey-robots.txt
21 September 2017, 06:59
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

instellingen Copperjet voor FTP

beije019
hallo allemaal

ik plaats deze nieuwe oproep aan iedereen die een goede en simpele oplossing heeft voor wat ik naast internet wil kunnen doen via Alice:

* een FTP server draaien (bv Serv-U)
* Emule gebruiken met High ID
* kunnen uploaden via allerlei poorten

met Chello was dit simpel: Chello modem op het wireless router (sitecom WL-153) en voor (tijdelijk) FTP gebruik eenvoudig DMZ van router naar mijn PC-IP zetten. na gebruik FTP zet ik DMZ simpelweg weer uit. Hetzelfde geld voor Emule. niet de veiligste instelling misschien, maar wél altijd werkend!

mijn verzoek is dan ook dit: wie heeft de Coppejet zodanig kunnen instellen, dat dit wel goed werkt: dus hoe kan ik het WAN (écht IP) adres regelrecht naar mijn router krijgen?? Overigens is het modem niet in Bridge mode te krijgen (internet is dan weg)Angry want dat zou het simpelst zijn!

misschien is het mogelijk dat iemand een .*tpr bestandje kan posten waarmee de Copperjet 1616-2P kan worden ge-update?

samen met enkele zeer hulpvaardige forumleden (black Tiger bedankt! hebben we al veel geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes....dus wie het weet (liefst zo eenvoudig mogelijk) mag het zeggen!!! ik wacht in spanning af, want dit moet goed kunnen!!!
Gewijzigd door beije019 op 15 oktober 2007, 18:02

marcel
beije019 schreef:
hallo allemaal

ik plaats deze nieuwe oproep aan iedereen die een goede en simpele oplossing heeft voor wat ik naast internet wil kunnen doen via Alice:

* een FTP server draaien (bv Serv-U)
* Emule gebruiken met High ID
* kunnen uploaden via allerlei poorten

De kabel van het modem aansluiten op een LAN poort en niet op de WAN poort van je router.

Je interne netwerk is nu 172.19.0.0 mask 255.255.0.0 en je PC's kunnen rechtstreeks communiceren met je modem. Wel de DHCP server van je router uit zetten. Je PC's krijgen nu een ip-adres van DHCP server van je modem.

beije019
exact gedaan wat je zei....maar helaas: zowel de sitecom als de copperjet zijn daarna niet meer benaderbaar, en internet is er al helemaal niet meer.....

moet de copperjet dan niet in bridge mode? want als dat zo is, kan ik het wel vergeten....dat wil sowieso niet! (zie ook andere topics daarover) jammer, maar dit werkt helaas nietFrown

Black Tiger
Je kunt dan wel het beste van tevoren de Sitecom ook even in de 172.19.0.x range zetten, maar liefst wel een ip adres buiten het dhcp bereik van de copperjet.
Lukt het dan wel?

Greetings, Black Tiger

beije019
dank je! ik kom nu verderSmile; wat ik nu gedaan heb is het volgende:

* DHCP in router uitgeschakeld
* nieuw IP adres voor router gemaakt (is benaderbaar)
* firewall's in router én modem staan uit
* modem verbonden via LAN op router
* WAN IP in SERV-U doorgelust naar lokale IP op mijn pc (net als vanuit UPC modem)

pc's krijgen nu inderdaad lokale IP van het modem....maar

- FTP werkt nog steeds niet: komt met "time out" of "not online" melding.
- Emule krijgt nu wel een hoog ID (dat is nu goed dus),
- en heel gek: kan met MSN nog steeds geen bestanden uploaden in gedeelde mappen, maar wel ontvangen.

Zodra ik het UPC modem weer aansluit, werkt alles perfect. DMZ heeft de Copperjet niet, maar dus wel ZIPB. deze ziet mijn pc soms wel en soms niet, maar als ik deze activeer verandert dat niets aan de situatie.

wat moet ik binnen de Copperjet nog aangeven/instellen om naar mijn pc een vrije doorgang te geven? poorten openzetten ergens??? of is er meer te doen?? Als de FTP maar werkt, dan mag Alice blijven!!Grin
Gewijzigd door beije019 op 16 oktober 2007, 05:44

MacGyver
Poorten open zetten gaat als volgt: Ga naar Configuration -> Security en klik op de link Advanced NAT Configuration.
Klik vervolgens op Add Reserved Mapping. Vul hier de correcte informatie in. In het geval van FTP is dat waarschijnlijk poort 21.
Global IP adres kun je op 0.0.0.0 laten staan. Local IP adres is het IP adres van de achterliggende PC die de FTP server draait.
Als je alles correct hebt ingevuld, klik je op de knop Add Reserved Mapping.

Vergeet de configuratie niet te saven. (Configuration -> Save config)

Wat veel producten ook ondersteunen zijn poort triggers, handig voor applicaties als Emule: De poorten gaan pas open en worden geforward op het moment dat de applicatie gestart wordt. Weet echter niet of / hoe dat werkt in de copperjet.

En even voor de duidelijkheid... Als je je INTERNE FTP vanaf het INTERNE netwerk met het EXTERNE ip probeert te benaderen zal het NIET zomaar werken zonder geknoei in je hosts file. Dat is een nadeeltje van de copperjet, hij ondersteunt die functionaliteit niet. Als je dus je FTP wilt benaderen in het interne netwerk moet je het interne ip gebruiken.

beije019
heb alles openstaan (zie plaatje) maar het vervelende is dat de router steeds een nieuw ip adres aan mij toekent. dan moet ik alle pc's van een statisch adres voorzien denk ik....maar hoe? bovendien geeft ie op het plaatje aan dat de poortrange van 0 tot 0 loopt....maar daar heb ik 80 tot 8080 ingevuld (ook niet goed misschien???)

het gekke is dat als ik naast een bestaande rule een nieuwe toevoeg, er een foutmelding komt: er kan dus maar één worden toegevoegd blijkbaar....

overigens doe Emule nu alleen nog maar low ID, ondanks alles correct ingevuld te hebben. wat doe ik toch fout?? (wel lastig om steeds weer alles opnieuw in te moeten stellen: weet niet zeker of die NIZB instelling wel werkt in combi met port forwarding?

beije019 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door beije019 op 16 oktober 2007, 20:18

marcel
Black Tiger schreef:
Je kunt dan wel het beste van tevoren de Sitecom ook even in de 172.19.0.x range zetten.

Dit is eigenlijk niet nodig. Een ip-adres op je router is alleen van belang als je op de router wat wilt instellen en dat is niet nodig als hij als bridge functioneer. Kwaad kan het ook niet....

Kijk een op deze website voor de juiste instellng van je modem voor een FTP server:

http://portforwar...2P/FTP.htm

Een erg informatieve site voor allerlei soorten port forwarding instellingen.

marcel
beije019 schreef:
heb alles openstaan (zie plaatje) maar het vervelende is dat de router steeds een nieuw ip adres aan mij toekent. dan moet ik alle pc's van een statisch adres voorzien denk ik....maar hoe?

Alles open zetten is niet nodig, alleen open zetten wat nodig is. Een FTP server moet natuurlijk alijd hetzelfde ip-adres krijgen en dat stel je niet in op de pc maar op de DHCP server van je modem.

1. Inloggen op het modem
2. Kies Configuration -> DHCP server -> Create new Fixed Host
3. Vul een ip-adres in uit de juist serie
4. Vul het MAC adresin van de server
5. Verhoog de waarde van de lease time als de server niet altijd aan staat.

beije019
Grinha!!! het werkt dus nu wel, maar als ik het goed begrijp moet reseved mapping poort 21 hebben, en mijn ip adres? zo heb ik het nu dus. zonder de extra instelling die jij hier boven beschreef werkt het dus nu wel allemaal goed, hoewel een download via alice met 45 kb/sec gaat en via chello met 800 kb/sec. en als het lokale ip verandert, moet ik alles met het nieuwe ip adres invullen dus? bovendien heb ik NIZB naar mijn pc laten doorverwijzen. dus wat nu precies de truuc doet, weet ik niet, maar het werkt wel! als ik jou beschrijving van hierboven doorvoer, is al dat andere dan niet nodig? het gaat alleen om FTP namelijk. dus wat moet ik nu prcecies wel en niet doorgevoerd laten staan?? (of zal ik dit zo maar opslaan, en zonodig af en toe maar weer een nieuwe ip doorvoeren??)Frown

wat ik nu heb is: port fowarding lokale ip naar 21 (in/out)
spool lokale ip DMZ
NIZB open voor mijn (lokale) ip

teveel van het goede?? overigens staat de firewall niet aan....Voor mij zou het het mooist zijn als dat NIZB alleen genoeg is. daarin kun je de gewenste pc (opnaam van de pc) kiezen. maar of dat werkt?? MSN wil trouwens ook geen bestanden uploaden naar gedeelde mappen, terwijl dat via chello wel werkt...ook een poortkwestie denk je?
Gewijzigd door beije019 op 16 oktober 2007, 22:59

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen Copperjet voor FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief