obey-robots.txt
21 September 2018, 04:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

verbinding weg

mrunknown
Beste lieve mensen,

Ik heb sinds gisteren een probleem met de alice verbinding. Ik heb in het verleden af en toe gehad dat op de copperjet
het adsl lampje uitvalt en er even geen verbinding is... op mee te leven te maar wel vervelend. Pas sinds gisteren is het
zover gekomen dat ik niet eens meer normaal kan internetten noch bellen. Om alvast wat meer info te geven dit zijn de
door mij genomen handelingen:

- Router lang uitgezet, terug naar fabriekswaarde
- Wireless router ertuseen uit gehaald en rechtstreeks verbinding gezocht

Wat me is opgevallen:

Telefonie doet het ook niet ik hoor een soort echt cq storing aan de lijn
Internet komt af en toe even terug (vandaar dat ik even kan posten)

Natuurlijk zit niemand erop te wachten dat op vrijdag avond internet uitvalt, het is erg vervelend niet alleen voor mij maar ook voor de
andere mensen hier in huis die gebruik maken van Alice. Ik heb vernomen dat je niet een andere modem/router kan plaatsen ter vervanging en ik vraag me ook af
of het nou de lijn is of de CJ.

Ik heb de helpdesk gebeld ze zouden effe doormeten en uitzoeken maximale tijd om te behandelen is 10 werk dagen. Ik heb heel veel gelezen over dit problematiek
maar ik ben eigenlijk nooit op een concrete oplossing gestuit. Ik heb wel vernomen dat Alice weleens de profiel verlaagt omdat de lijn zogenaamd Klappert (wat een raar verschijning)

De ISRA punt is bij mij in de woonkamer en niet in de meter kast ik heb ook geprobeerd alle kabels te verwisselen/verkorten.

Alle hulp is welkom ik weet dat ik op de helpdesk moet wachten maar misschien heeft iemand hier alvast een ander idee Smile

Alvast bedankt voor de reacties,

bruno001
mrunknown schreef:
Beste lieve mensen,

Ik heb sinds gisteren een probleem met de alice verbinding. Ik heb in het verleden af en toe gehad dat op de copperjet
het adsl lampje uitvalt en er even geen verbinding is... op mee te leven te maar wel vervelend. Pas sinds gisteren is het
zover gekomen dat ik niet eens meer normaal kan internetten noch bellen. Om alvast wat meer info te geven dit zijn de
door mij genomen handelingen:

- Router lang uitgezet, terug naar fabriekswaarde
- Wireless router ertuseen uit gehaald en rechtstreeks verbinding gezocht

Wat me is opgevallen:

Telefonie doet het ook niet ik hoor een soort echt cq storing aan de lijn
Internet komt af en toe even terug (vandaar dat ik even kan posten)

Natuurlijk zit niemand erop te wachten dat op vrijdag avond internet uitvalt, het is erg vervelend niet alleen voor mij maar ook voor de
andere mensen hier in huis die gebruik maken van Alice. Ik heb vernomen dat je niet een andere modem/router kan plaatsen ter vervanging en ik vraag me ook af
of het nou de lijn is of de CJ.

Ik heb de helpdesk gebeld ze zouden effe doormeten en uitzoeken maximale tijd om te behandelen is 10 werk dagen. Ik heb heel veel gelezen over dit problematiek
maar ik ben eigenlijk nooit op een concrete oplossing gestuit. Ik heb wel vernomen dat Alice weleens de profiel verlaagt omdat de lijn zogenaamd Klappert (wat een raar verschijning)

De ISRA punt is bij mij in de woonkamer en niet in de meter kast ik heb ook geprobeerd alle kabels te verwisselen/verkorten.

Alle hulp is welkom ik weet dat ik op de helpdesk moet wachten maar misschien heeft iemand hier alvast een ander idee Smile

Alvast bedankt voor de reacties,

met de copperjet kun je geforceerd een lagere snelheid intrainen, stel onder DSL in:
Defaults ADSL2
Line Mode ADSL2PlusAuto (dit staat er, maar copperjet gaat dan op 8 Mb trainen)
apply, save, en opnieuw opstarten, misschien dat de copperjet een hoger snelheid niet pakt en continue blijft proberen op een hoge snelheid in te trainen, dat is een klapperlijn.
Werkt dat niet, dan kun je een een willekeurige ander modem ADSL2+ aansluiten en internet testen, heb je alleen geen telefoon, werkt dat wel, ligt het aan de copperjet, misschien dat de helpdesk dan direct een andere copperjet kan posten, scheelt tien extra dagen wachten.
Over elke andere modem kun je wel uitgaand bellen met VOIPBuster, gratis binnen Nederland, alleen ben je niet bereikbaar met je gewone telefoonnummer, maar dat ben je nu ook niet.
Als dat niet werkt heb je de optie om te wachten op de tweede lijn, lukt dat niet sturen ze een monteur en daarna de nieuwe modem.

suc6
Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 08 februari 2009, 02:49

moflacco
Hallo
ik heb ook dat probleem dat ik geen verbinding meer heb dus geen internet en geen telefoon.
heb dat gedaan wat bruno01 schrijft en nu heb ik weer verbinding.
alles werkt goed nu alleen heb ik nu nog maar een dl van 850KB/s.
de vraag is blijft dat nu zo of gaat dat weer omhoog zoniet wat moet ik dan doen?

bvd
Gewijzigd door moflacco op 10 februari 2009, 14:37

bruno001
moflacco schreef:
Hallo
ik heb ook dat probleem dat ik geen verbinding meer heb dus geen internet en geen telefoon.
heb dat gedaan wat bruno01 schrijft en nu heb ik weer verbinding.
alles werkt goed nu alleen heb ik nu nog maar een dl van 850KB/s.
de vraag is blijft dat nu zo of gaat dat weer omhoog zoniet wat moet ik dan doen?

bvd

Dit was alleen een optie om te kijken wat er eventueel kapot is, als je nu verbinding hebt met de copperjet en de originele instelling terug zet, kun je zien of het probleem terugkomt. Kan je zelf kiezen of je de lagere snelheid wilt accepteren, of je vraagt de helpdesk je profiel naar beneden te zetten. Afhankelijk van de afstand heb je misschien het maximum haalbare, kijk eens bij de snelheidstest met speedtest.net en vergelijk met andere resultaten.
De copperjet is beslist geen snelheidsmonster, maar presteert redelijk.
Het kan ook helpen de draadjes in de ISRA om te draaien of gewoon allen draadjes een keer opnieuw aan te sluiten, zit de splitter er nog tussen of een slechte verbinding?
Als je dan nog steeds denkt dat je te weinig bandbreedte hebt, kun je vragen om je lijn te testen, kan ook in of naar de KPN centrale een slechte lijn zijn.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief