obey-robots.txt
21 September 2017, 06:58
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice modem I.C.M Sitecom wireless 300N router (geleverd door alice)

Dootjuh
hallo allemaal,

ik had een vraag ik heb me aangemeld voor alice en aanstaande vrijdag zal mij verbinding worden overgezet! ik gebruik de sitecom router nu enige tijd en ik wil graag weten of als ik straks van modem verwissel ik nog iets moet instellen of dat het gewoon automatisch werkt??

het is toch gewoon aansluiten en het werkt?

en hoe zit het met poorten open zetten dit heb ik in mijn router al gedaan maar de modem heeft hier ook een mogelijkheid toe:S dus hoe moet ik dan doen?

Alvast bedankt voor reactiesWink

Grt. Dootjuh

Bolus
Ik heb de Sitecom gewoon aangesloten op de modem van Alice via de WLAN poort en niet via de LAN 1 t/m 4 poorten.
Het werkte allemaal meteen, wel ik ik mij draadloze verbinding beveiligd en ik heb de Firewall uitgezet.
DHCP op de sitecom moet je aan laten staan anders krijg je geen draadloze verbinding, mocht iemand anders een andere configuratie hebben laat dat hier even horen.
Ik ben benieuwd.
Gewijzigd door Bolus op 08 februari 2009, 14:30

Dootjuh
Bolus schreef:
Ik heb de Sitecom gewoon aangesloten op de modem van Alice via de WLAN poort en niet via de LAN 1 t/m 4 poorten.
Het werkte allemaal meteen, wel ik ik mij draadloze verbinding beveiligd en ik heb de Firewall uitgezet.
DHCP op de sitecom moet je aan laten staan anders krijg je geen draadloze verbinding, mocht iemand anders een andere configuratie hebben laat dat hier even horen.
Ik ben benieuwd.

Mooi om te horen dit was ik ook van planPfft ik heb in de meterkast volgens Alice moest de splitter er tussen dus ben benieuwd ik zie wel als het werkt laat ik het zoPfft

ik heb trouwens alle draden ook netjes verwerkt(A) zal wel binnenkort een fototje plaatsenGrin

Nog andere die het zo werkend hebben al Bolus??? dus zo makkelijk als je zou mogen verwachten?

PS: ik heb op de modem wel ingesteld dat die naar het aan de router toegewezen IP alles moet doorlaten d.m.v reserverd mappings *zie bijlage! graag reactie als dit fout isWink

Grt. Dootjuh

Dootjuh voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Dootjuh
trouwens is de splitter nodig of niet? ik heb hem er nu netjes tussen verwerktWink

??????

Bolus
Volgens Alice wel, mocht je bijvoorbeeld al Voice over IP hebben via een andere provider dan ook. De helpdesk medewerker heeft mij verteld dat de telefoonlijn weer omgezet wordt in analoog voor de portering? Een splitter kan geen kwaad, dus doe dat maar even tot na de portering.

Ik snap trouwens niet wat je beoogd met reserve mapping aan te zetten op je modem, leg eens uit Grin
Gewijzigd door Bolus op 08 februari 2009, 15:48

Dootjuh
Bolus schreef:
Volgens Alice wel, mocht je bijvoorbeeld al Voice over IP hebben via een andere provider dan ook. De helpdesk medewerker heeft mij verteld dat de telefoonlijn weer omgezet wordt in analoog voor de portering? Een splitter kan geen kwaad, dus doe dat maar even tot na de portering.

ThxWink

ja dat zal ik doenWink maar kan ik hem daarna ook laten zitten? of levert dat problemen op:S??

Grt. Dootjuh

Bolus
Bij KPN internetplus bellen veroorzaakte de spitter een brom na overzetten. Gewoon even uitproberen als het allemaal is overgezet en werkt.

Dootjuh
Bolus schreef:
Bij KPN internetplus bellen veroorzaakte de spitter een brom na overzetten. Gewoon even uitproberen als het allemaal is overgezet en werkt.

Aha hoop dat die blijft werken anders moet ik hem weer weghalen net nu die netjes is weggewerkt? werkt die instelling binnen de modem trouwens? zie vorig bericht!

Bolus
Dootjuh schreef:
Bolus schreef:

Aha hoop dat die blijft werken anders moet ik hem weer weghalen net nu die netjes is weggewerkt? werkt die instelling binnen de modem trouwens? zie vorig bericht!

Je bedoeld die reserved mappings setting?
Ik snap in het geheel niet wat daar mee bedoeld wordt en ook niet waarvoor gebruikt, zo'n super router kennis heb ik ook niet.

Dootjuh
Bolus schreef:
Dootjuh schreef:
Bolus schreef:

Je bedoeld die reserved mappings setting?
Ik snap in het geheel niet wat daar mee bedoeld wordt en ook niet waarvoor gebruikt, zo'n super router kennis heb ik ook niet.

als het goed is zet ik daar echt alle poorten mee open voor het email adres dat me router heeft gehad! kan iemand dit bevestigen???

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice modem I.C.M Sitecom wireless 300N router (geleverd door alice)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief