obey-robots.txt
24 November 2017, 12:00
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Netgear router/accespoint

TdK
Goededag allemaal,

IK heb een netgear 824v2 router achter de copperjet aangesloten en op zich werkt het prima maar nu het geval dat van tijd tot tijd mijn verbinding erg traag word, lijkt wel of het accespoint alles weg zuigt. zodra ik alles reset dat loopt het als een trein. ben al sinds zaterdag ermee bezig om het goed te krijgen maar lukt niet ! heeft iemand een oplossong voor dit ongemakklijke probleem ? mijn dank zou groot zijn

TdK

BMP
Heb je p2p aplicaties zoals utorrent limewire enz op de achtergrond draaien???

BMP

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

TdK
Ja klopt. maar was je al voor die had ik al afgesloten en dat help dus ook niet, het enige wat nu help is een reset van alles zowel de modem als de router kom er net ook achter dat ik niet meer in mijn router komt, dus denk dat er wat verkeerd staat in de router, zo is even een harde reset doen en alle instellingen terug zetten misschien dat dat helpt

BMP
Ja p2p is leuk maar veeeel connecties zorgen voor een trage internet verbinding door het vollopen van de nat tabel.

Remedie verlaag de connecties in de clients of ga lekker over op usenet Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

TdK
Klopt weet ik van de connecties kan je beter zo laag mogelijk zetten, maar dat is dus niet het probleem, heb net de router een harde reset gegeven en alles overnieuw ingevuld, denk eerder dat het een nat probleem is aangeziern de copperjet ook een firewall heeft en vrees dat die 2 ruzie maken nu, heb firewall uitgechakeld en de intrusion ook uitgezet, alleen de security krijg ik niet uit gevinkt,. de firewall in de router laat ik aan staan, maar zie nu dat de poorten closed zijn inplaats van invisible Frown hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, eerst maar zorgen dat de verbinding blijft werken zoals het moet

bruno001
TdK schreef:
Klopt weet ik van de connecties kan je beter zo laag mogelijk zetten, maar dat is dus niet het probleem, heb net de router een harde reset gegeven en alles overnieuw ingevuld, denk eerder dat het een nat probleem is aangeziern de copperjet ook een firewall heeft en vrees dat die 2 ruzie maken nu, heb firewall uitgechakeld en de intrusion ook uitgezet, alleen de security krijg ik niet uit gevinkt,. de firewall in de router laat ik aan staan, maar zie nu dat de poorten closed zijn inplaats van invisible Frown hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, eerst maar zorgen dat de verbinding blijft werken zoals het moet

Copperjet firewall gaat alleen uit als je eerst NAT op disable zet.
Dan moet je wel de copperjet op de WAN poort van de Netgear zetten en alle verdere instelling in de Netgear doen.
Wel de DHCP van de Netgear instellen voor de rest van het netwerk.

Bruno

TdK
daar ben ik inmiddels achter gekomen dat je alleen op die manier de firewall van de cj uit kan zetten, maar de DHCP van de router moet die nou aan of uit ?? want dat is mij niet helemaal duidelijk omdat in het modem de DHCP aanstaat en lijkt mij dat dit dan problemen geeft als je ze allebij aanzet heb hem nu uitgezet in de router maar dan kom ik niet meer in de router op de normale manier de kabel zit uiteraard in de lan poort nu.moet wel zeggen dat de verbinding tot nu toe goed loopt

TdK
Gewijzigd door TdK op 08 februari 2009, 18:44

bruno001
De DHCP van de Copperjet aan en verbinding Copperjet in de WAN poort van de router, anders kun je de beveilinng van de router niet instellen op de verbinding naar het Internet.
De copperjet geeft een IP aan de WAN poort van de router 172.19.3.2 subnet 255.255.0.0
De Netgear zit aan de binnenkant op IP 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0 en geeft de rest van de installatie een IP adres in de range 192.168.1.xxx subnet 255.255.255.0
Als je de Copperjet op de LAN van de Netgear aansluit zonder firewall in de copperjet, werkt de firewall van de Netgear ook niet en ligt je hele netwerk open naar het internet, dat kun je zien als je PC nu een adres heeft 172.19.3.xxx, dat is niet beveiligd.
Eventueel kun je in de copperjet reserved mapping instellen naar 172.19.3.2 dan forceer je alle verkeer door de Netgear, maar is niet noodzakelijk, zonder mapping werkt dat ook (tenminste bij mij gaat dat goed)

Controleer je netwerk met www.grc.com

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 08 februari 2009, 19:11

TdK
Ok dankje voor de info, heb het gedaan zoals jij zei en heb de kabel in de wan poort gedaan tot nu toe werkt het, heb via grc.com de test gedaan en alle poorten staan in stealth op de ping na die antwoord dus gewoon heb gezocht maar weet niet hoe ik dit dicht kan krijgen zodat die ook in stealth gaat, weet jij misschien hoe ik dat nog kan oplossen ?

TdK

bruno001
In de linksys bij security aanvinken:
block anonymius internet request

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear router/accespoint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief