obey-robots.txt
23 November 2017, 04:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperject en Router(Sitecom WL-607) niet meer bereikbaar

martijn40
Hallo,

Na wat gekloot te hebben met de instellingen van het modem en de router zijn ze allebei niet meer bereikbaar via de gebruikelijke adressen. Nu wil ik de copperjet weer herstellen naar de fabrieks instellingen. Kan dit zonder gebruik te maken van de web interface?

Als het adsl lampje op het modem constant brandt betekend dan dat het internet sowieso werkt als ik 'm rechtstreeks zou aansluiten (met de juiste instellingen)?

En heeft verder iemand ervaring met deze specifieke router en de copperjet? Ik krijg het maar niet aan de praat.. Mijn instellingen zien er nu als volgt uit.

IPadres: 172.19.3.2
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: 172.19.3.1
DHCP server: 172.19.3.1
DNS server: 172.19.3.1

Maar ik heb geen internet op deze manier.. Alvast bedankt.

BMP
Zie http://alice.gebr...#post_8633

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

martijn40
BMP schreef:
Zie http://alice.gebr...#post_8633

BMP

Bedankt, mijn copperjet staat weer op de normale instellingen, alleen mijn router is nog niet bereikbaar.

BMP
Als je de router eerst even rechtstreeks (bekabelt op de pc zet) en de wifi encryptie instelt wep/wpa, en daarna de copperjet op een lan (niet wan) poort aansluit, dan heb je de router gedegradeerd tot wifi accespoint.

Dan kan je op de overige 3 lan poorten een pc aansluiten en natuurlijk eventueel de rest draadloos.

BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 09 februari 2009, 19:23
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

martijn40
ok, maar ik had ergens anders op deze site gelezen dat sitecom routers niet gebruikt kunnen worden als switch. Ik zal iig eerst even proberen om mijn pc rechtstreeks op de CJ aan te sluiten.

Ik had overigens mijn draadloze netwerk al ingesteld, hij verbind ook prima alleen kom ik niet meer in de router admin. Ik heb ook geen idee welk ip de router heeft gekregen. Normaal is het 192.168.0.1 maar aangezien de CJ nu ips uitdeelt kan ik er niet meer bij?

Nog een ding, als ik naar de admin ga van de CJ zie ik dat de wan instellingen leeg zijn, hoort dit zo?

martijn40
Ok, ik heb gister geprobeerd om de CJ direct, zonder splitters (gebruik toch geen telefoon) op mijn pc aan te sluiten. ADSL lampje was goed en ik kreeg een IP van de CJ. maar geen internet. Vannacht om 1:00 kreeg ik een mailtje dat ik vanaf nu gebruik kon maken van ADSL. Waarschijnlijk was mijn lijn nog niet geactiveerd? Wel raar dat het ADSL lampje dan brand. Vanavond kijken of het nu wel werkt.

martijn40
Het is niet gelukt, Ik krijg nog steeds geen WAN-ip via PPP..

bruno001
martijn40 schreef:
Het is niet gelukt, Ik krijg nog steeds geen WAN-ip via PPP..

Martijn,
vraag heb je comfort
zo ja, werkt de telefoon
heb je connection maar geen wan ip?
dan heb je een typisch probleem, je hebt dan wel sync, want de telefoon werkt en geen IP dus de Radius geeft geen IP uit, dat is voor de helpdesk simpel op te lossen.
Als je deze informatie doorgeeft aan de helpdesk weten ze waar het op hangt.

martijn40
Ik heb Alice Easy, op een ander forum kreeg ik hetzelfde antwoord Smile Ik krijg geen Wan-ip idd, ben alleen bang dat dit weer dagen gaat duren, terwijl ik al 4 maanden geen internet heb..

bruno001
martijn40 schreef:
Ik heb Alice Easy, op een ander forum kreeg ik hetzelfde antwoord Smile Ik krijg geen Wan-ip idd, ben alleen bang dat dit weer dagen gaat duren, terwijl ik al 4 maanden geen internet heb..

Ja heb ik gezien, Denan ff niet aanwezig, maar helaas zijn ook simpele problemen bij de helpdesk niet simpel op te lossen,
Als de helpdesk een ticket heeft gemaakt, kun je misschien proberen of je via Nexagon (in dit forum) iets kunt bereiken met je klantnummer heeft hij misschien toegang tot de uitgifte van IP nummers in de Radius server, anders blijft niets anders als hopen een slimme medewerker aan te treffen bij de helpdesk.
btw op zaterdag rond 10.00 heb je goede kansen bij de helpdesk.
suc6

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperject en Router(Sitecom WL-607) niet meer bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief