obey-robots.txt
24 Februari 2018, 07:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Is er ook een wireless versie van de Alicebox?

rrozema
Voor zover ik gezien heb is er geen variatie mogelijk in het door Alice geleverde modem. Het lijkt er dan ook op dat als je je pc wireless wilt aansluiten dat je dan zelf de hardware daarvoor moet aanschaffen, aansluiten en configureren. Wie weet het zeker?

gsmolengraaf
Iedereen die een draadloos modem in gebruik had voor het alice abbonement het volgende.
Stel je modem in als bridge.
Geef hem het IP adres van je modem. Ik heb een Zyxel router het IP adres 172.19.3.50 meegegeven.
Verder heb ik een Plextor NAS: 172.19.3.40
DHCP servers op beide apparaten uitgeschakeld en ingesteld dat de DHCP server op 172.19.3.1 draait.

Alice geeft gewoon te wienig info voor de meesten onder ons.

GuustFlater
Helemaal eens met gsmolengraaf.

Ik had voorheen een perfect wireless netwerk met een SpeedTouch580 (zat 'gratis' bij Direct ADSL van KPN).

Ik heb 1 van de LAN poorten van de SpeedTouch aan de Copperjet aangesloten en DHCP in de SpeedTouch uitgeschakeld (de Copperjet draait de DHCP) en alles draait weer als een zonnetje.
Gewijzigd door GuustFlater op 14 november 2007, 10:21

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is er ook een wireless versie van de Alicebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Copperjet i.c.m. Wireless AP Algemeen 3 04 oktober 2011, 22:58
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Alice niet wireless... Algemeen 4 22 maart 2011, 22:55
Originele Firmware Copperjet 1616, versie 6.11.33 Algemeen 8 25 november 2009, 19:23
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief