obey-robots.txt
26 April 2019, 18:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

XBox 360 en netwerk probleem

smutn
Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb hier staan:

- Pc met Win XP Media Center Edition
- XBox 360
- Laptop
- Copperjet 1616-2P
- Sitecom WL-153 MIMO-XR

Het doel is dmv kabels een netwerk aan te leggen, waarbij de laptop af en toe een kabel ingeplugd krijgt voor internet. Ik wil tevens poorten openzetten voor programma's als uTorrent, maar het belangrijkste is dat ik ongehinderd online op de XBox 360 kan spelen. Nu krijg ik vaak de melding dat mijn NAT settings niet in orde zijn.

Ik heb het volgende gedaan. (Ik zal met dikgedrukte letters aangeven wat ik zelf heb veranderd)

Het volgende ingevoerd bij Internet-protocol (TCP/IP):

IP-Adres: 192.168.0.125 (Zelf gekozen als statisch IP adres)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 192.168.0.1

Voorkeurs DNS: 217.149.196.6
Alternatieve DNS: 217.149.192.6 (Verkregen via een topic op het Alice-forum..)

Op Mijn XBox 360:

IP-Adres: 192.168.0.126 (Zelf gekozen als statisch IP Adres)
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Primary DNS Server:217.149.196.6
Secondary DNS Server:217.149.196.6

Op de XBox 360 stond alles nog op automatisch en er stond verder geen invoer bij bovenstaande.

Via Routermenu Sitecom WL-153 MIMO-XR - Tabje 'LAN':

IP-Adres: 192.168.0.1
IP Subnet Masker: 255.255.255.0
802.1d Spanning Tree: Uitgeschakeld
DHCP Server: Uitgeschakeld

Onder tabje 'Internet' krijg ik de volgende gegevens, maar deze kan ik niet wijzigen, alleen op een knop renew klikken.

Verkregen IP Protocol : Dynamic IP connect
IP adres : 172.19.3.2
Subnet masker : 255.255.0.0
Standaard Gateway : 172.19.3.1
MAC adres : 00:0C:F6:34:4A:67
Primaire DNS : 172.19.3.1
Secundaire DNS : (leeg)

Onder het tabje 'DHCP' vindt ik dit:

Deze tabel toont de toegewezen IP adressen, MAC adressen, en verlooptijd voor iedere DHCP client.

IP adres MAC adres Verlooptijd
- - -

Ook hier kan ik niets wijzigen, alleen vernieuwen.

Op de Sitecom heb ik reeds de poorten voor de XBox open gezet en heb daarbij als lokaal IP Adres 192.168.0.125 opgegeven.

Copperjet 1616-2P:

Hier de poorten open gezet volgens deze stappen.. Maar ook weer ongedaan gemaakt, zoals ik gelezen heb in een ander topic.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/Xbox_Live_360.htm

Alles lijkt nu succesvol afgerond, maar ik kan niet online gamen op mijn XBox. Ik blijf de melding krijgen dat mijn NAT settings moderate zijn en die moet op open staan. Dit zou dwv port forwarding moeten lukken, maar niet dus..

Mijn internet op de pc en op de laptop doet het wel.

Ik heb er inmiddels zo'n 8 uur aan googlen etc. opzitten en ik snap er de ballen meer van.. Kan iemand mij helpen PLEASE!!!Shock
Gewijzigd door smutn op 14 februari 2009, 23:46

smutn
Nou krijg ik op een ander forum het volgende antwoord.. Volgens mij klopt dit niet, aangezien ik op de sitecom DHCP server heb uitgescchakeld. Verder dat bridge-modus gedoe? Wat doe ik hier niet goed??

Zoals ik het nu zie gaat het nooit werken.

De copperjet en de site com zijn allebei routers en hebben allebei een DHCP client , dat is re reden dat het niet lukt want ze proberen allebei het netwerkverkeer te regelen.

Wat er moet gebeuren is dat de Copperjet ingesteld word als Bridge en de site com zijn router funcionaliteit gewoon behoud.

Wanneer dat gebeurt is moet in de site com alle poort forwards wegegehaalt worden voor de Xbox.

Nu in de sitecom de functie UPnP aan zetten , meer niet.

Xbox op automatisch ip instellen , alles opslaan , alles opnieuw opstarten en gamen maar...

Dat er 1 van de 2 apparaten in Bridge modus gaat is het belangrijkste wat er moet gebeuren want een router op een router gaat nooit werken

P.S. Ik heb op de Sitecom ook de mogelijkheid op NAT aan of uit te zetten, deze staat nu aan. Er staat dan dat NAT tevens firewall bescherming geeft, maar als ik op tabje 'firewall' klik in het sitecom menu, dan staat deze uit.
Gewijzigd door smutn op 15 februari 2009, 13:24

SmallCriminal
Beste heren.

Ik kamp met hetzelfde probleem als veeeeelen die een xbox360 hebben + een copperjet. Had de Alice helpdesk gebeld maar helaas (al een beetje verwacht) mochten zij "geen verdere informatie betreffende portforwarding" geven.

Ik zit momenteel zo met mijn netwerk:

- Copperjet 1616-2P met WAN IP van Alice
<<<Gaat naar>>>
- SMC Router 1 WBR14-G2 172.19.3.3. als IP. Zijn DHCP staat aan met een zéér lange release dus je zou kunnen zeggen dat alle apparaten die aan gesloten zijn een statisch IP krijgen toegewezen. (.2.100+ als DHCP range)
<<<Gaat naar>>>
- SMC Router 2 WBR14-G2 192.168.2.100 als IP. Zit met meerdere in 1 huis. Heb 2 firewalls voor veiligheid na incident met virussen. (.3.100+ als DHCP range)
<<<Gaat naar>>>
- Xbox 360 192.168.3.50 als IP. Heb statisch gemaakt en zit dus buiten DHCP bereik.

Heb als volgt ingesteld:

Op router 2 (de achterste) alle xbox 360 poorten (53,80,88,3074) open gezet bij NAT settings met het statische 192.168.3.50 IP.
<<<Gaat naar>>>
Op router 1 heb ik alle poorten (53,80,88,3074) van IP 192168.2.100 open gezet (het "statische" IP van router 2 dus). Zie het als een soort samenkomst van sporen naar 1 station waarna er 1 spoor naar de Alice router gaat.
<<<Gaat naar>>>
Op Alice modem heb ik volgens http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/Xbox_Live_360.htm de poorten open gezet met als Internal IP 172.19.3.3.(Router 1 dus).

Dus in principe, lijkt het mij, dat ik toch erg structureel bezig ben geweest en toch wel goed alles heb ingevuld, maar tevergeefs heb ik nog steeds een "moderate NAT" op mijn Xbox 360.

Doe ik hier iets verkeerd of?

Alvast bedankt,

SmallC

P.s. Ik probeer Bridgen/ZIPB te vermijden omdat dit een rare omslachtige methode is die ik na weken uitzoeken nog steeds niet snap. Heb in het verleden geprobeerd maar lijkt wel alsof de beveiliging van mijn netwerk sterk verminderd werd.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'XBox 360 en netwerk probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
raar telefoon probleem. Storing 10 14 augustus 2011, 11:49
Storing in netwerk Deziweb daardoor laad problemen Eigen netwerk 3 14 maart 2011, 17:34
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief