obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:19
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Terugschakeling snelheid na 12 maanden

pieternel
Ik maak al sedert december 2007 gebruik van Alice
Ik moet zeggen naar volle tevredenheid, tot.....januari jl..
Ik woon op ca 1300 mtr afstand van de centrale
Mijn standaard snelheid thuis varieerde tussen 14,5 en 15,5 Mbit, Perfect dus gezien de afstand

na 12 maanden (januari jl) begon ik problemen te krijgen met het gebruik
Wanneer is de verbinding gebruikte werd telkens de verbinding kortstondig, 20 a 30 sec onderbroken
Zeer vervelend als je net bezig bent om ergens in te loggen of te downloaden en zo.
De onderbrekingen waren ook onafhankelijk dvan dag of tijdstip.
Omdat ik er rekening mee hield dat het wel eens werkzaamheden zouden kunnen zijn, heb ik het 14 dagen afgewacht.

Daarna heb ik de storing gemeld aan Alice
Na circa 5 werkdagen merkte ik dat er geen last meer was van onderbrekingen. Echter de snelheid was behoorlijk lager
Ik ben enkele dagen later gebeld door een medewerker van Alice of BBnet die mij vroeg of mijn probleem over was.
Hij vertelde me dat ze de snelheid hadden teruggeschroefd omdat de lijn stond te "klapperen"

Ik gaf hem aan dat ik ruim 12 maanden een ca 15 Mbit snelheid had gehad zonder enige problemen en dat ik graag die snelheid terug wilde. De snelheid is nu nog maar ongeveer 9 a 10 Mbit
Als het eerder zolang goed is geweest, moet er m.i. iets anders aan de hand zijn ??

Opnieuw is er een ticket aangemaakt en men zou het onderzoeken

vandaag ben ik teruggebeld door Alice
De dame wist mij te melden dat men de snelheid op 10 Mbit heeft ingesteld en dat het niet mogelijk is om de lijn op een hogere snelheid in te regelen zonder herhaling van de problemen.??????

Ik vraag me af of men wel bereid is om een echt onderzoek naar de oorzaak te doen..??
Het ticket is gesloten. Ik moet het er maar mee doen.. !!

Heeft iemand hier ook dergelijke ervaringen mee ?

aetor
Raar verhaal, jij bent de dupe van iets waar jezelf geen grip op hebt.

waarschijnlijk zal er wat gebeurd zijn (schade aan de koperdraad) o.i.d.
en nu verrekt Alice je te helpen.

ben nog niet zolang lid, maar volgens mij is en blijft KPN de netbeheerder, wat inhoud dat BBned afhankelijk is van KPN.
En waarom zou KPN iets veranderen of tijd investeren in een klacht van een gebruiker van een concurrent?

misschien heb ik het mis, dan hoor ik dat graag.

PS. ik zou deze klacht eens voorleggen aan Kassa, of Radar.

mzzl
"ben met niks begonnen, en het meeste daarvan heb ik nog"

pieternel
ik vraag me af op dit wel bij BBnet geweest is ?
Ik zal BBnet eens een brief sturen tevens dit probleem eens per aangetekende brief aan Alice doen toekomen ipv per mail / telefoon.

Ik heb het idee dat ze gewoon geen zin hebben om het werkelijke probleem te onderzoeken !

bruno001
Cameleon,
Als het probleem zoals je schrijft op een later tijdstip is opgetreden, zal er in de lijn van KPN mogelijk iets gewijzigd zijn, stuk vervangen of nieuwe las, kan ook grondwater zijn, waardoor extra storing ontstaat. Meestal iets met nieuwbouw in de buurt.
Je kunt natuurlijk Alice vragen om je lijn op het oude profiel te zetten en zelf eerst kijken of je iets kunt wijzigen in je eigen stukje vanaf ISRA.
In de copperjet kun je zelf ook grenzen instellen om te zien of je verbinding stabieler wordt. kies ADSL2plus en wijzig naar een andere optie om te zien wat het verschil is. Schroef eens aan de gain, van auto naar een andere waarde, wissel rood en blauw in de ISRA.
Met deze opties heb ik nu 15 pct meer.
Bij jouw afstand is 16 Mb eigenlijk erg hoog, ik haal nu 10,5 op 1530 mtr en zie weinig abo's die veel meer halen.
Max down in de copperjet is je Alice profiel, staat nu waarschijnlijk op 12xxx, ook mogelijk om BBned te vragen je lijn te testen.
Kom je er zelf niet uit, vraag dan eens Nexagon, PM met je NL nummer kan hij misschien zien of er meer uit te halen is.
Idd is de lijn van KPN en als de snelheid een beetje normaal is, zal KPN weinig aan het koper gaan doen, die komen alleen bij een echte uitval of sluiting/lijnstoring en worden door BBned ingeschakeld (via de Alice helpdesk)
suc6

anne
Bij ons was de snelheid in het begin 20 MB,afstand tot de centrale 75 meter, inmiddels mogen we blij zijn als we 14 MB halen.Frown

Anne

mrhard
cameleon schreef:
Ik maak al sedert december 2007 gebruik van Alice
Ik moet zeggen naar volle tevredenheid, tot.....januari jl..
Ik woon op ca 1300 mtr afstand van de centrale
Mijn standaard snelheid thuis varieerde tussen 14,5 en 15,5 Mbit, Perfect dus gezien de afstand

na 12 maanden (januari jl) begon ik problemen te krijgen met het gebruik
Wanneer is de verbinding gebruikte werd telkens de verbinding kortstondig, 20 a 30 sec onderbroken
Zeer vervelend als je net bezig bent om ergens in te loggen of te downloaden en zo.
De onderbrekingen waren ook onafhankelijk dvan dag of tijdstip.
Omdat ik er rekening mee hield dat het wel eens werkzaamheden zouden kunnen zijn, heb ik het 14 dagen afgewacht.

Daarna heb ik de storing gemeld aan Alice
Na circa 5 werkdagen merkte ik dat er geen last meer was van onderbrekingen. Echter de snelheid was behoorlijk lager
Ik ben enkele dagen later gebeld door een medewerker van Alice of BBnet die mij vroeg of mijn probleem over was.
Hij vertelde me dat ze de snelheid hadden teruggeschroefd omdat de lijn stond te "klapperen"

Ik gaf hem aan dat ik ruim 12 maanden een ca 15 Mbit snelheid had gehad zonder enige problemen en dat ik graag die snelheid terug wilde. De snelheid is nu nog maar ongeveer 9 a 10 Mbit
Als het eerder zolang goed is geweest, moet er m.i. iets anders aan de hand zijn ??

Opnieuw is er een ticket aangemaakt en men zou het onderzoeken

vandaag ben ik teruggebeld door Alice
De dame wist mij te melden dat men de snelheid op 10 Mbit heeft ingesteld en dat het niet mogelijk is om de lijn op een hogere snelheid in te regelen zonder herhaling van de problemen.??????

Ik vraag me af of men wel bereid is om een echt onderzoek naar de oorzaak te doen..??
Het ticket is gesloten. Ik moet het er maar mee doen.. !!

Heeft iemand hier ook dergelijke ervaringen mee ?

zover mijn ervaring doet Alice echt geen moeite om uit te zoeken waar het probleem ligt, vanaf de eerste dag dat de lijn actief was ben ik on tevreden over de snelheid ( 900kb/s ) de afstand tot de centrale is idd wel vrij groot alleen is het raar dat ik af en toe wel bijna 1800 kb/s behaal.
na meerdere malen contact te hebben gehad met de helpdesk, werd mij doodleuk verteld dat ik het maar moest accepteren en dat ze er niets mee kunnen. omdat het waarschijnlijk aan de straat lijnen ligt.

dan is het toch niet gek als ik denk, onderhoud je kabeltjes dan eens!

aetor
BIJzonder!

nemen ze een lijn over van KPN, en dan kunnen ze niet leveren wat ze beloven?

das toch niet ons probleem, meet die lijn dan op voordat je hem overneem BBned!, en is ie slecht, dan maak het maar beter.

als ik een auto koop bij een garage die deze garage voor een particulier verkoop, dan mag ik er toch vanuit gaan dat die auto goed is?
dan kun je toch niet zeggen als garage.... dan moet je bij de particulier zijn?

ik heb hetzelfde probleem, overdag haal ik 580kb, en om 0:30u 's nachts kan ik 710kb halen!

bijzonder voor adsl
"ben met niks begonnen, en het meeste daarvan heb ik nog"

bruno001
aetor schreef:
BIJzonder!

nemen ze een lijn over van KPN, en dan kunnen ze niet leveren wat ze beloven?

das toch niet ons probleem, meet die lijn dan op voordat je hem overneem BBned!, en is ie slecht, dan maak het maar beter.

als ik een auto koop bij een garage die deze garage voor een particulier verkoop, dan mag ik er toch vanuit gaan dat die auto goed is?
dan kun je toch niet zeggen als garage.... dan moet je bij de particulier zijn?

ik heb hetzelfde probleem, overdag haal ik 580kb, en om 0:30u 's nachts kan ik 710kb halen!

bijzonder voor adsl

Heb je ooit meer op je lijn gehad via Alice of een andere ISP, dan kan de lijn beschadigd zijn, of een rotte kaart in de KPN centrale. Er zijn stukken waar BBned niet aan mag komen, allemaal binnen het heiligdom van KPN.
Als de helpdesk een ticket maakt voor een lijnstoring, gaat eerst BBned kijken of het in hun netwerk zit. zo niet wordt KPN aangestuurd door BBned om de storing te vinden. Dat kan in de centrale zijn of een kabel in de straat.

Helaas moet je daar doorheen, maar ook een andere provider zal tegen hetzelfde probleem aanlopen, dus wisselen zal je ook geen hogere snelheid geven. Gezien de aansluitingen die door BBned worden verzorgd, ook voor andere ISP met een duurder abo, zit het binnen BBned best redelijk en zitten de meeste problemen gewoon bij KPN en helaas zijn die bij een storing niet vooruit te branden.
Vraag eens of ze geen Nacap monteur kunnen aansturen om je verbinding te testen.
Ticket laten maken door de helpdesk richting BBned.

Bruno

nexagon
Zolang er geen aanleiding is om een monteur te sturen zal bbned dit ook niet aansturen.

De waardes bij deze klant tonen aan dat de lijn lengte lang is.
Deze is geen 1300 meter (zoals waarschijnlijk de postcode check geeft dit is een fictieve waarde praktijk is altijd meer soms minder) maar 1900 meter ik heb hiervoor een check gedaan bij de buren.

Profiel staat ingesteld op de snelheid die bij deze afstand hoord dit is voor de klant ze eigenbest wil staat hij hoger gaat hij weg vallen en steeds opnieuw intrainen dit wil je ook niet want dan gaat de klant weer bellen dat hij klappert.

Ook wat KPN betreft als de lijn rot is.
Als voor kpn de waardes goed zijn voor een telefonie verbinding van hun zelf is het af voor hun.
Ook al komt de DSL daardoor niet goed online zal hun een rotzorg zijn.
KPN gaat geen moeite doen om het zomaar ruw weg te zeggen voor economy klanten ook zelfs niet voor zware business lijnen dan moet het wel heel hoog oplopen willen ze wat doen.
Dit is helaas de macht van kpn.

bruno001
nexagon schreef:
Zolang er geen aanleiding is om een monteur te sturen zal bbned dit ook niet aansturen.

De waardes bij deze klant tonen aan dat de lijn lengte lang is.
Deze is geen 1300 meter (zoals waarschijnlijk de postcode check geeft dit is een fictieve waarde praktijk is altijd meer soms minder) maar 1900 meter ik heb hiervoor een check gedaan bij de buren.

Profiel staat ingesteld op de snelheid die bij deze afstand hoord dit is voor de klant ze eigenbest wil staat hij hoger gaat hij weg vallen en steeds opnieuw intrainen dit wil je ook niet want dan gaat de klant weer bellen dat hij klappert.

Ook wat KPN betreft als de lijn rot is.
Als voor kpn de waardes goed zijn voor een telefonie verbinding van hun zelf is het af voor hun.
Ook al komt de DSL daardoor niet goed online zal hun een rotzorg zijn.
KPN gaat geen moeite doen om het zomaar ruw weg te zeggen voor economy klanten ook zelfs niet voor zware business lijnen dan moet het wel heel hoog oplopen willen ze wat doen.
Dit is helaas de macht van kpn.

Helaas voor Aetor ben ik dit wel met je eens, jij kunt de afstand meten, maar is het niet vreemd dat een lijn zonder verklaring terug gaat in snelheid, want dat is eigenlijk de vraag die gesteld wordt? Dit kan toch ook een andere oorzaak hebben, rotte kaart oid, misschien ook wel binnen huis een slechte verbinding.
Helaas heeft nog niemand de macht om KPN te dwingen een goede koperlijn neer te leggen geschikt voor ADSL2+, misschien kan dat alleen via de diverse consumentenorganisaties, politiek of de OPTA, maar op korte termijn hoeven we daar niet veel van te verwachten.

Alternatief kun je dan beter een dongle van T-mobile nemen met 3600 onbeperkt, iets duurder maar dan heb je gelijk iets voor overal. Ik heb zelf een KPN dongle met 2000 en dat werkt best goed als de lijn eruit ligt zoals vorig jaar 2 maanden, helpt in elk geval tegen de frustraties.
Als je nu bij KPN een abo neemt krijg je drie maanden gratis dongle.
Iedereen is knap verwend met de huidige snelheden en ADSL, ik had een half jaar geleden ook nog een duur abo van 2 Mb en nu wil ik klagen als ik geen 16 Mb binnen krijg.

thx

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Terugschakeling snelheid na 12 maanden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief